ایرانی ها از دهه ها پیش تاکنون، فریاد "مرگ بر آمریکا" سر می دهند و سیاستمداران محافظه کار آمریکایی با نقل این شعار، آن را به عنوان سند خصومت ایران و غیرقابل اعتماد بودن این کشور برای اجرای توافق هسته ای معرفی می کنند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: بعد از پایان گفتگوهای هسته ای میان ایران و غرب، برخی از رسانه ها و تحلیلگران در خصوص مواضع ایران در قبال دشمن دیرینش آمریکا دچار تردید شدند.
 
در همین زمینه شاید عنوانی که بیشترین توجه ها را به خود جلب کرده است شعار "مرگ بر آمریکا" است که در ایران به عنوان نماد استکبارستیزی و برائت از شیطان بزرگ شناخته شده است، اما برخی رسانه ها حتی در داخل ایران نیز در تلاش هستند تا شاید بتوانند حداقل در حد شعار هم که شده چراغ سبزی به آمریکا نشان دهند.
 
 
پایگاه خبری گلوبال پست (GlobalPost) در نوشتاری با عنوان "در ایران مرگ بر آمریکا به معنایی که فکر می کنید نیست" نوشت: «ایرانی های تندرو از دهه ها پیش تاکنون همچنان در نماز جمعه ها و راهپیمایی های سیاسی، فریاد "مرگ بر آمریکا" سر می دهند و سیاستمداران محافظه کار آمریکایی با نقل این شعار، آن را به عنوان سند خصومت ایران و غیرقابل اعتماد بودن این کشور برای اجرای توافق هسته ای معرفی می کنند.»
 
 
در این مطلب که توسط روزنامه آمریکایی "یو اس ای تودی" (USAToday) نیز بازنشر داده شده، آمده است: «به همین سبب مقامات آمریکایی نسبت به نیّات رهبران ایران تردید وارد می کنند.
برای مثال سناتور "تام کاتن" از پیشگامان مخالفت با توافق هسته ای، در این زمینه می گوید: «وقتی کسی شعار می دهد "مرگ بر آمریکا" باید حرفش را جدی بگیریم، و نباید او را در مسیر یک بمب هسته ای بگذاریم.»
 
 
این پایگاه با نقل سخن سناتور آمریکایی و تلاش برای تقابل میان باور رهبران ایران و مردم کشورمان در خصوص این شعار می نویسد: «اما ایرانی ها برداشت متفاوتی از این شعار دارند.»
 
 
معنی «مرگ بر آمریکا» چیزی نیست که فکر می‌کنید!
 
 
گلوبال پست در مصاحبه با "فؤاد ایزدی" استاد مطالعات بین الملل دانشگاه تهران به نقل از او می نویسد: «مرگ بر آمریکا نشان دهنده خشمی است که بسیاری از ایرانی ها درباره سیاست آمریکا در قبال ایران احساس می کنند. این شعار به معنی مرگ بر سیاست خارجی آمریکا است. ایرانی ها با دولت آمریکا و نه مردم آمریکا مشکل دارند. وقتی در شهر بگردید و مردم ببینند شما یک آمریکایی هستید، همه می خواهند تا برای شما کاری انجام دهند.»
 
 
این پایگاه خبری ادامه می دهد: «این دو برداشت به شدت مختلف، کاملاً هم راستا با اختلاف نظر گسترده ایران و آمریکا در سیاست خارجی در خاورمیانه است. آمریکا ایران را قدرتی مهاجم می بیند که از تروریسم در منطقه حمایت می کند، و ایران آمریکا را ابرقدرتی می خواند که ایران و متحدانش را به حملات نظامی تهدید می کند.»
 
 
ایزدی همچنین به گلوبال پست گفته است: «رهبران ایران به صورت بنیادین به سیاست آمریکا در منطقه بی اعتمادند و در این رابطه به جنگ آمریکا در افغانستان و تجاوز به عراق و حمایت کنونی آمریکا از عربستان در بمباران یمن اشاره می کنند.»
 
 
اشاره گلوبال پست در نقل قول سناتور آمریکایی به رهبر عالی ایران در حالی صورت می گیرد که رهبر معظم انقلاب همواره در بیانات خود سردمداران آمریکا را مورد خطاب قرار داده اند.
 
 
موضعگیری روشن مقام معظم رهبری در این باره چنان واضح بیان گردیده است که ایشان در تاریخ 28 فروردین 92 و در حمایت مردم مظلوم در همه جای جهان فرمودند: هرگونه کشتار مردم بیگناه چه در بوستون آمریکا و چه در پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه را محکوم می‌کنیم.
 
 
رهبر معظم انقلاب همچنین با مخاطب قرار دادن سردمداران آمریکایی و در خصوص "شعار مرگ بر آمریکا در تاریخ 5 مرداد 91 فرمودند: دولت آمریکا در هیچ کشورى، میان هیچ ملتى، یک وجهه‌ى عمومى ندارد. «مرگ بر آمریکا» دیگر جزو شعارهاى اختصاصى ملت ایران نیست؛ در بسیارى از کشورها گفته می شود.
 
 
معنی «مرگ بر آمریکا» چیزی نیست که فکر می‌کنید!
 
 

معنی «مرگ بر آمریکا» چیزی نیست که فکر می‌کنید!


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۲:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
جمهوری اسلامی ایران آمریکا دورفتارمتفاومت هستند
Iran (Islamic Republic of)
باید این شعار اصلاح بشه
۱۶:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
درود بر یهودیانی که مخالف اسرائیل هستند. مرگ بر مقامات ودولت های آمریکا . مخصوصا حامیان اسرائیل .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
مرگ بر امریکای و اسرائیل خبیث و همچنین ایادی اش
آخرین اخبار