عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به آیه ای از قرآن در خصوص دلیل عزاداری شیعیان برای امام حسین (ع) ابراز داشت: برگزاری مجالس عزاداری جزو شعائر دین است و قرآن هم می‌فرماید شعائر دینی را تعظیم کنید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،حجت الاسلام ناصر رفیعی،شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران هیئت رزمندگان اسلام قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار داشت:در این آیه خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید قصه‌هایی که در قرآن آمده اثراتی دارد که یکی از آن‌ها موجب محکم شدن دل می‌شود و درس‌هایی در قصص قرآنی نهفته که موعظه و تذکر است و ما هم به این دلیل برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنیم چرا که حادثه عاشورا برای ما درس‌های فراوان داشته و تاثیرگذار است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، ادامه با اشاره به آیه دیگری از قرآن در خصوص دلیل عزاداری شیعیان برای امام حسین (ع) ابراز داشت: مجالس عزاداری جز شعائر دین است و قران هم می‌فرماید شعائر دینی را تعظیم کنید.

وی با اشاره به سوره شورا آیه ۲۳ اظهار داشت:خداوند به رسول اکرم (ص) فرمود ۲۳ سال برای اسلام زحمت کشیدی و آزار و اذیت دیدی حالا باید به مردم بگویی من از شما اجر و مزدی جز محبت اهل بیت (ع) نمی‌خواهم و این آیه نیز دلیلی دیگر برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام رفیعی، گفت: در روایات آمده اگر انسان می‌خواهد در بهشت و در کنار پیامبر (ص) باشد، قاتلان امام حسین (ع) را لعنت کند و جوانان باید زیارت عاشورا را همواره بخوانند چرا که در آن نورانیت خاصی وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه، اضافه کرد: در روایت دیگری آمده اگر کسی بخواهد ثواب شهدای کربلا را داشته باشد هر وقت نام امام حسین (ع) برده شده بگوید "یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما" به این ثواب دست می یابد و همچنین در ادامه روایت آمده اگر کسی بخواهد خدا را ملاقات کند به زیارت قبر سیدالشهدا (ع) برود.   ش ک

برچسب ها: قم ، واقعه ، عاشورا ، درس ، فراوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.