بحث تحقیق و تفحص ربطی به دولت یازدهم و عملکرد مهندس زنگنه ندارد و این موضوع دو ماه قبل از انتخابات در زمان دولت دهم مطرح شده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، طی روزهای اخیر، بحث تحقیق و تفحص از وزارت نفت نقل محافل شده است تا جایی كه اخیرا بحث استیضاح وزیر نیز شنیده می شود.

در این میان برخی از نمایندگان مجلس معتقدند که تحقیق و تفحص از وزارت نفت، فرصتی است که سبب می شود مسائل بودجه ای، مخارج، قرار دادها، طرح های توسعه ای، مسائل و چالش های اساسی وزارت نفت روشن شود.

حسین امیری‌خامکانی رئیس کمیته نیروی انسانی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص تحقیق و تفحص از وزارت نفت گفت: در حال حاضر آنچه که طراحان تحقیق و تفحص بر روی آن دست گذاشته اند موضوع فروش نفت و مسایل مربوط به آقای بابک زنجانی است که پولی از طرف ایشان بابت فروش نفت دریافت نکرده اند.

وی تصریح کرد: کمیته ای در این زمینه تشکیل شده و موضوع را به طور جد بررسی می کند كه در صورت قانع نشدن موضوع تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس پیگیری خواهد شد.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس افزود: مسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی از طراحان اصلی این طرح بوده و تخلفات مورد ادعای طراحان در زمان وزارت رستم قاسمی صورت گرفته است و با رایزنی های صورت گرفته با اقای قاسمی ایشان پذیرفتند این موضوع بررسی شود كه تاكنون طراحان تحقیق و تفحص به نتیجه مطلوب نرسیده اند. 

 وی ادامه داد: مسئولان وزارت نفت توضیحاتی را به طراحان تحقیق و تفحص و همچنین کمیسیون انرژی ارائه داده‌اند و مقرر شده اطلاعات بیشتر و جزئیات خواسته‌شده از سوی نمایندگان در آینده‌ای نزدیک ارائه شود. 
 
نماینده زرند و کوهبنان در مجلس تاکید کرد: بحث تحقیق و تفحص اصلا ربطی به دولت یازدهم و عملکرد مهندس زنگنه ندارد و این موضوع از زمان دولت دهم (احمدی نژاد ) دو ماه قبل از انتخابات مطرح شده بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طی دو ماهی که زنگنه کرسی وزارت نفت را برعهده گرفتند دیپلماسی نفتی کشور فعال و نیز فروش آن تسهیل شده است بطوری که اوضاع نفت در کشور روبه بهبودی است و عملکرد ایشان ربطی به پرونده بابک زنجانی ندارد  قبل از وزارت ایشان بود و هنوز طراحان این سوال شفاف سازی لازم در این زمینه را به خوبی ارائه  نداده اند.

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: پس از اتخاذ تصمیم قطعی طراحان تحقیق و تفحص از وزارت نفت کمیسیون انرژی این طرح به مجلس ارائه خواهد شد.  

 امیری‌خامکانی خاطرنشان کرد: برخی عقیده دارند که مطرح کردن این موضوع در جریان فعالیت دولت یازدهم می تواند باعث کندی کارها و اجرای طرح های بزرگ در کشور شد اما این چنین افراد هیچ وقت راه به جایی نخواهند برد.

وی تاکید کرد: بنده به عملکرد شفاف مهندس زنگنه ایمان دارم و ایشان می تواند به توسعه صنعت نفت کشور در عرصه بین المللی کمک کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، تحقیق ، تفحص ، زنگنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار