امير قطر سه‌شنبه با انتقاد موضع بين المللي در قبال بحران سوريه ، يک راهکار سياسي را خواستار شد که خواسته‌هاي ملت سوريه را بر اساس يک جدول زماني مشخص برآورده کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ شيخ تميم بن حمد آل ثاني در سخناني به مناسبت افتتاح دوره جديد شوراي مشورتي قطر  بر حمايت کشورش از تقويت فعاليتهاي شوراي همکاري خليج فارس تأکيد کرد.

امير قطر که کشورش از مهم‌ترين حاميان مخالفان سوري است « تلاش برخي ها را که مي خواهند مذاکرات غير مشروط و نامشخص زماني و بي نتيجه را جايگزين عدالت براي ملت سوريه کنند که براي تحقق آن بهاي سنگيني پرداخته و صفحاتي از دلاوري و عزت را رقم زده است » محکوم کرد. امير قطر گفت « لازم است که مذاکرات براي دستيابي به يک راهکار سياسي بر اساس به رسميت شناختن خواسته‌هاي عادلانه ملت سوريه و بر اساس جدول زماني باشد تا اين خواسته‌ها تحقق يابد.»

امير قطر همچنين « ناتواني جامعه بين المللي را در مقابله با نظامي که به علت استفاده برخي کشورها از حق وتو در شوراي امنيت و ناتواني اين شورا در گرفتن تصميمات مناسب از يک طرف و معيارهاي دوگانه در سياست بين الملل از طرف ديگر به ارتکاب  جنايات ضد بشري ادامه مي دهد » محکوم کرد.  شيخ تميم همچنين بر « تلاش دائم براي تقويت شوراي همکاري خليج فارس و هم‌گرايي و تقويت همسبتگي عربي و ارتقاي مجموعه فعاليت عربي مشترک براي آنکه اعراب در اين جهان يک تشکّل و صدايي داشته باشند» تأکيد کرد.

وي اسرائيل را « مسئول  اصلي ادامه مسئله فلسطين و رنج و سختي فلسطينيان دانست زيرا نمي گذارد موضوع محاصره ظالمانه نوار غزه حل وفصل شود علاوه بر اينکه سياست شهرکسازي و ملحق کردن اراضي در قدس ، کرانه باختري و جولان اشغالي سوريه ادامه دارد.» وي از «بي اعتنايي بين المللي به اين سرسختي اسرائيل که در حد همدستي است » انتقاد کرد. حمد بن خليفه آل ثاني امير سابق قطر و شماري از مسئولان قطري و نمايندگان ديپلماتيک نيز در اين نشست حضور داشتند.

وي در عرصه داخلي نيز از ادامه موفقيتهاي اقتصادي قطر با وجود شفاف نبودن وضع اقتصاد جهاني و بي ثباتي اقتصادي که مانع بهبود بحرانهاي پياپي است تمجيد و بر لزوم تلاش براي متنوع کردن بنيان اقتصادي قطر با مشارکت بخش خصوصي و تشويق به ابتکارهاي بخش خصوصي تأکيد کرد. وي همچنين به مشکل تورم در قطر اشاره کرد و گفت:« افزايش قيمتها مشکلي است که همگان را نگران مي کند و دولت به شيوه‌هاي مختلف و ابزارهاي موجود براي مهار آن تلاش خواهد کرد.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار