پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد ۳۵ تا ۴۰ درصد افراد بزرگسال از بی‌خوابی رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر میرفرهاد قلعه بندی، دبیر علمی ششمین همایش سراسری اختلال خواب در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این کنگره این است که همکاران در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی "اختلال خواب" فعالیت خود را ارائه کنند، یکی دیگر از اهداف این همایش ترویج "رشته طب" خواب به مردم و اقشار تحصیل کرده و گروه‌های پزشکی کشور است. 

وی افزود: یکی از پایه‌های اصلی "سلامت خواب" است، برای اینکه تن و روان عملکرد خوبی داشته باشد، نیاز به خواب خوبی داریم تمام کارکردهای عالی "مغز" مانند داشتن خلق مناسب، انجام تصمیمات صحیح و به موقع، تصمیم متناسب با شرایط یکی از ملزومات داشتن خواب مناسب است. 

دانشیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد ۳۵ درصد تا ۴۰ درصد از جمعیت بزرگسال از بیخوابی رنج می‌برند، نیاز به خواب در افراد متفاوت است در جامعه صنعتی افراد بزرگسال حدود ۶ تا ۹ ساعت می‌خوابند ولی به طور کلی خواب خوب خوابی است که وقتی روز بعد بیدار می‌شویم از خواب رضایت داشته باشیم. 

وی خاطر نشان کرد: ممکن است این خواب برای فردی با ۶ ساعت و یا فرد دیگری با ۸ ساعت برطرف شود در جوامع صنعتی افراد بزرگسال ۷ و نیم ساعت در روزهای کاری و ۸ و نیم ساعت در روزهای تعطیل می‌خوابند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار