دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي ساري در مسابقات جهاني اختراعات آلمان موفق به كسب سه مدال نقره، يك برنز و 3 ديپلم افتخار شدند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي، مراسم تقدير از دانشجويان مخترع واحد ساري صبح امروز در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد.

در اين مراسم دكتر كريم زارع رييس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان ضمن تبريك به اعضاي باشگاه پژوهشگران واحد ساري به خاطر كسب اين افتخار، گفت: اميدوارم نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي بتوانند در مسير تحقق شعار تبديل ايده به فرآوري گام بردارند.

دكتر زارع همچنين در اين مراسم از دريافت جايزه "بقراط" توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان خبر داد و افزود: امیدوارم با تغییر در اساسنامه باشگاه، بتوانیم در جهت تولید علم و تبدیل آن به ثروت گام های مهمی برداریم و بخش اعظمی از بودجه دانشگاه در حدود 70 درصد را از طریق تاسیس شرکت های دانش بنیان تامین کنیم.

در ادامه این مراسم مدال آوران با اشاره به سطح بالای مسابقات و و رقابت های سنگین و سختی که با رقبای جهانی خود خاطر نشان ساختند: درخشش تیم دانشگاه آزاد ساری موجب افتخارآفرینی کاروان اعزامی ایران شد، تاکید کردند.

این دانشجویان از حمایت های دكتر نیازآذری رئیس واحد ساری و رضایی رئیس باشگاه پژوهشگران این واحد دانشگاهی تشکر کرده و خواستار توسعه چتر حمایتی در دانشگاه آزاد اسلامی و پشتیبانی از نخبگان شدند.

بر اساس اين گزارش، در اين مراسم از محمدرضا نجاتي مقدم، حسين نجاتي مقدم، آرمان صابري، مجيد تجن جاري، عباس رضايي، حنانه مهدوي و مريم فرخي به دليل ارائه 7 اختراع؛ دستگاه كنترل با ذهن، سيستم امتياز دهي كاراته، سيستم هوشمند غذا دهي حيوانات، سيستم تشخيص رنگ شدگي خودرو، دستگاه هوشمند تصحيح اوراق در مسابقات جهاني اختراع آلمان مورد تقدير قرار گرفتند.

مسابقات جهاني اختراعات آلمان هر ساله زير نظر سازمان مالكيت جهاني برگزار مي شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.