گروهي از علمای اهل سنت افغانستان پس از تشرف به حرم مطهر رضوي، از نمايشگاه دائمي آستان قدس رضوي بازديد كردند و با دستاوردهاي آستان قدس رضوي طي 3 دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي آشنا شدند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، 30 نفر از علما و بزرگان اهل سنت كشور افغانستان صبح امروز در حاشيه تشرف به بارگاه ثامن الحجج(ع) از مركز نمايشگاه‌ها و همايش‌هاي آستان قدس رضوي، موزه مردم شناسي و موزه قرآن بازديد كردند.

محمد نسيم يكي از علما اهل تسنن افغانستان، در حاشیه این تشرف گفت: نخستین بار است که افتخار تشرف به بارگاه منور ثامن الحجج (ع) را همراه این گروه پیدا کردم و از این که با عملکرد مجموعه آستان قدس رضوی آشنا شدم، بسیار خرسندم.

وي عنوان كرد: از اين كه با فرهنگ و تمدن ايرانيان از نزديك آشنا شدم، بسيار خوشحالم و سعي من بر اين است كه اين سابقه را به موزه افغانستان ببرم و به مردم كشورم ارائه دهيم.

وي افزود: تازگی، تنوع و جذابیت فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی بسيار در خور تحسين و براي ساير ملل تاثير گذار است.

ملك محمد حسن يكي ديگر از بزرگان اهل سنت افغان در خصوص بازديد از دستاورد هاي آستان قدس رضوي عنوان كرد: خلاصه و چكيده فعاليت‌هاي فرهنگي و اقتصادي آستان قدس رضوي در اين مجموعه بسيار زيبا و حساب شده پوشش داده شده و در معرض ديد عموم قرار گرفته كه در نوع خود بي نظير است.

وي با ابراز خرسندي از حضور خود در نمايشگاه آستان قدس رضوي عنوان كرد: مستندات فرهنگي مردم ايران و افغانستان به هم نزديك است و آستان قدس رضوي در ترويج و استحكام تفكر مسلمانان در منطقه نقش بسيار موثري دارد.

وي در پايان ابراز داشت: اميدوارم در آينده نزديك ارتباط ما با دولت ايران بيشتر شود و تعداد بيشتري از مردم افغانستان با فرهنگ و تمدن ايرانيان آشنا شوند و از فضاي معنوي و نوراني حرم امام رضا(ع) بهره برند.

برچسب ها: علمای ، سنی ، افغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.