عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق میان دستور خود با تاکید براینکه دولت تدبیر و امید باید عملکرد مبتنی بر عقلانیت و تخصص توام با تعهد و کارآمدی را توشه راه خود قرار دهد گفت: امید با تدبیر واقعی مسئولان تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "ضرغام صادقی" نماینده شیراز در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه (15 آبان) ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم و درگذشت "حبیب‌الله عسگراولادی"، اظهار داشت: محرم صرفا یک حادثه یا واقعه تاریخی نیست. 

وی در ادامه افزود: "امام حسین(ع)" درس‌ها و عبرت‌های فراوانی را برای جامعه اسلامی به ارمغان آورد و قیامش تداعی وظیفه‌اش بود.

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: شهادت امام حسین(ع) فاجعه بزرگ برای بشریت بود، محروم شدن جامعه اسلامی از فیض حضور امام حاضر ثلمه‌ای بود که هیچ گاه خلا آن پر نخواهد شد، اما ویژگی اصلی قیام اباعبدالله الحسین درک موقعیت‌ها و انجام تکلیف به موقع بود.

صادقی ادامه داد: امام حسین(ع) برای حفظ جانشان راه خدا را ترک نکرد، از بیان حق اهراز نکرد، مقام، شغل، پول و محبت به اولاد و خانواده وی را از رسالت تاریخی‌اش منصرف نکرد.

وی با اشاره به این که عده ای در آن زمان به دنبال تغییر امامت به سلطنت بودند، گفت: اگر خواص جامعه در آن برهه زمانی به موقع عمل می‌کردند، سرنوشت جامعه ما چیز دیگری بود، یا نفهمیدند یا دیر فهمیدند و یا فهمیدند و با هم اختلاف کردند، در آن برهه چشم عاشقانه لازم بود تا بفهمد امام حسین(ع) چه کرد.

صادقی با اشاره به نقش ولایت فقیه در جمهوری اسلامی اظهار داشت: کار بزرگ امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی طراحی و تحقق مدل حکومت ولایی در زمان غیبت بود که در ساختار قانون اساسی به عنوان ولایت فقیه تجلی یافت، که عزتمندی امروز جامعه اسلامی در تمام فراز و نشیب‌های سیاسی، امنیتی، داخلی و خارجی مرهون این جایگاه ارزشمند است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر در انقلاب‌های منطقه به عینه شاهد بودیم که با همه هیجانات و شورانگیزی‌هایی که در حرکت ملل مسلمان وجود داشت به خاطر فقر یک مقام متقن معنوی و سیاسی دچار آسیب‌ها شدند.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: اما در تئوری ولایت فقیه و سخترین شرایط کشور که شرق و غرب علیه ملت ایران بسیج شدند، این نظریه و پیوند عمیق دینی مردم باعث استحکام نظام شد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که منطقه درگیر بحران‌های عمیق است، ایران اسلامی از جایگاهی برخوردار است که حتی دشمنان کینه توز ملت ما نمی‌تواند عزت ملی ما را نادیده انگارد، شروطی که مقامات ایالات متحده آمریکا در مسئله سوریه و کنفرانس ژنو2 برای حضور ایران، منظور کردند ناشی از تمارض یا فراموشی واقعی آنان است که نیاز به انطباق داخلی و خارجی دارد.

صادقی افزود: اگر روزی آمریکا و هه پیمانانش تنها راه حل سوریه را راه‌حل نظامی می‌دانستند، اما امروز برای در امان ماندن از تحقیر و تمسخر جهانی برای ایران شرط تعیین می‌کنند، اما دولت محترم ما که شعار تدبیر و امید را برگزیده عملکرد مبتنی بر عقلانیت، تخصص توام با تعهد و کارآمدی را توشه راه خود قرار دهد تا جامعه شریف ما به دور از شعار لمس کنند که افراط گرایی مردود است و درک کنند که امید آن‌ها با تدبیر واقعی مسئولان تقویت می‌شود و مشی اعتدالی آرامش را به دنبال خواهد داشت و عمل کالایی است که نیاز به تبلیغ ندارد.

نماینده مردم شیراز در پایان خاطر نشان کرد: حماسه سیاسی با تدبیر رهبری و هنرنمایی مردم تعبیر شد و خلق حماسه اقتصادی رسالتی حیاتی است که باید در این راه از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی حمایت کرد و اقتصاد مقاومتی را با محوریت مردم نهادینه کنیم چراکه استفاده از ظرفیت مردم بزرگترین پشتیبانی برای مذاکره هسته‌ای و سیاست خارجی ماست.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار