کامپوند باز ایران بعد از کسب مدال طلای انفرادی و برنز تیمی در آسیا گفت: تا رسیدن به فینال سه بازیکن هند را پشت سر هم شکست دادم و این موضوع بازتاب ویژه ای در سایت فدراسیون جهانی داشت.

حمزه نکویی بازیکن تیم ملی کامپوند آقایان که در مسابقات آسیایی تیروکمان مدال طلای انفرادی و برنز تیمی را به همراه اسماعیل عبادی و امیر کاظم پور به دست آورد، به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از شرایط تیم، تاثیر تصویرسازی ذهنی و کمک روانشناس تیم ملی به مدال آوری بازیکنان گفت: کیارستمی رئیس سازمان تیم های ملی در مورد تیم ما نظر درستی داشت. پیش از اعزام به مسابقات آسیایی هماهنگی خوبی بین سه بازیکن تیم کامپوند به دست آمده بود. در تاریخ کامپوند ایران پیش نیامده بود که رکوردهای بازیکنان انقدر به هم نزدیک باشد. 

وی ادامه داد: خوشبختانه همبستگی خوب بین تیم کامپوند وجود داشت و هر سه نفر دوست و پشتیبان هم بودیم. با این شرایط تنها برای مدال به مسابقات آسیایی رفتیم و در دور مقدماتی هم هر سه نفر جزء هشت نفر برتر مسابقات بودیم.
 
نکویی در مورد برنز تیمی توضیح می دهد: در بخش تیمی با بدشانسی به کره خوردیم و در راند اول هم متوجه نشدیم که چرا انقدر بد تیر زدیم؟ همان یک راند هم باعث جلو افتادن تیم کره شد اما در بازی رده بندی مقابل چین تایپه واقعا خوب بودیم و برنز گرفتیم.

کل تیم هند را شکست دادم

ملی پوش طلایی کامپوند در بخش انفرادی شرایط خاصی را با شکست 3 بازیکن هندی تجربه کرد. وی می گوید:‌ از شروع مسابقه انفرادی ریتم خوبی داشتم و حریف اندونزیایی خود را با اختلاف 8 امتیاز بردم. بعد از آن سه حریف هندی را پشت سر هم شکست دادم تا به فینال رسیدم. این موضوع بازتاب بسیار خوبی در سایت فدراسیون جهانی داشت چون کل تیم هند را به تنهایی شکست دادم. 

نکویی که برای اولین بار مدال آسیایی به دست می آورد، تاکید می کند: برای من بیش از هر چیز بالا بردن پرچم کشورم مهم بود و واقعا به فکر خودم نبود. دوست داشتم دو بازیکن دیگر تیم هم به مراحل بالا برسند چون انتظار داشتیم هر سه نفر در جمع چهار بازیکن نهایی انفرادی قرار بگیریم.

تیروکمان ورزش لحظه ای است
 
امیر کاظم پور در مرحله مقدماتی بازیها دوم شد اما در نهایت رده بالایی را به خود اختصاص نداد، نکویی در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد کاظم پور تاکید کرد: خود کاظم پور باید در مورد عملکردش نظر دهد اما نباید فراموش کرد که ورزش ما لحظه ای است حتی اگر بهترین رکورد جهان را هم داشته باشیم در جریان مسابقه همه چیز فرق می کند. کمانداران مثل رشته های رکوردی و ورزشهایی مانند وزنه برداری یا کشتی نیستند. نمی توان در مرود عملکرد ما پیش بینی دقیقی داشت حتی شاید یک نفر در دور مقدماتی رکورد پایینی داشته باشد اما در روز مسابقه نتیجه بسیار خوبی رقم بخورد. این مسائل از جذابیتهای رشته تیروکمان است.

با تصویرسازی ذهنی، خود را در فینال می دیدم

نکویی عامل موفقتی خود را توضیح می دهد: بعد از یک دوره افت از دکتر معدندار روانشناس تیم کمک زیادی گرفتم و آمادگی روانی نقش به سزایی در موفقیتم داشت. با آمادگی روانی کارایی بازیکن از حد معمول خود هم فراتر می رود. من هم پیش از این مسابقات از تصویرسازی ذهنی استفاده زیادی کردم و حتی خود را در فینال بازیها می دیدم در نهایت وقتی وارد زمین مسابقه شدم با آمادگی کامل تا فینال پیش رفتم. 

مسابقات آسیایی چین تایپه آخرین مسابقه سال 2013 بود و کمانداران بعد از آن تمرکز اصلی خود را روی مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی می گذارند. نکویی می گوید: بعد از طلای آسیایی برنامه ریزی دقیقتری برای بازیهای اینچئون انجام می دهیم. مدال آوری در آن مسابقات برای شخص من و فدراسیون اهمیت بالایی دارد.
 
وی تاکید کرد: پشت مدالهایی که در مسابقات آسیایی گرفتیم تنها من نیستم بلکه از رئیس فدراسیون تا راننده تیم همه در مدالها سهیم هستند به خصوص دکتر کردی مربی تیم که از سال پیش تا به حال زحمت زیادی برایمان کشیده است.

انتهای پیام/مح
برچسب ها: حمزه ، نکویی ، کامپوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار