رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه البته کارهای پژوهشی نیازمند منابع مالی است، گفت: دولت و خیرین باید در این زمینه کمک کنند و بخش خصوصی نیز باید وارد میدان شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛دکتر حمیدرضا طیبی در ششمین کنگره سرطان پستان که به همت جهاددانشگاهی در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، به تاریخچه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه بیماری «سرطان پستان» اشاره کرد و افزود: تمام تلاشمان آن بوده که تخصص‌های مورد نیاز را برای بیمار در یک مجموعه فراهم کنیم، تاسیس پژوهشکده سرطان پستان در جوار کلینیک‌های موجود نیز به دلیل پرداختن به پژوهش و اهمیت این موضوع بوده است.

وی با تاکید بر نقش زنان در خانواده و تربیت و نگهداری فرزندان، گفت: ابتلای یک مادر به بیماری سرطان پستان، تاثیرات منفی در خانواده و به دنبال آن اجتماع خواهد داشت.

دکتر طیبی گفت: در دوره مدیریت جدید در جهاد دانشگاهی سعی می‌کنم در حد بضاعت خود، به توسعه این پژوهشکده، در بخش‌های پژوهش، تامین‌ نیروهای تخصصی، تامین تجهیزات و فضای مناسب کمک کنم. ایران اسلامی با تلاش و همت متخصصان و محققان خود باید بتواند در تولید دانش سهم مهمی را در دنیا داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه  با وجود مهاجرت بسیاری از نیروهای متخصص، کشور همچنان از منابع انسانی بسیار غنی برخوردار است، می‌توان در این زمینه برنامه‌ریزی کرد و حتی از آنهایی که مهاجرت کرده‌اند نیز استفاده شود، ادامه داد:وجود معادن طبیعی در کنار منابع انسانی غنی حکایت از آن دارد که کشور ما می‌تواند با برنامه‌ریزی به کشوری ثروتمند و پیشرفته در دنیا تبدیل شود. شاید بسیاری از دشمنی‌هایی هم که با ما می‌شود، به همین دلیل است که این موضوع محقق نشود.

طیبی اظهارکرد: همچنین توسعه، محصول یک برنامه‌ریزی جامع، بلندمدت و هماهنگ عمل کردن تمامی نهادهای مرتبط است البته اگر وفاق ملی در کشور وجود نداشته باشد، انجام و تحقق این برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: ما در مقابل فرزندانمان با این سئوال جدی مواجه هستیم که چرا دیگران از علم به ثروت رسیده‌اند و ما هنوز نمی‌توانیم، در فرصت باقی‌مانده تا افق 1404، باید برای پاسخ به این پرسش تلاش کنیم. به هر حال امیدوارم در این فرصت باقیمانده، با برنامه‌ریزی مناسب شرایطی فراهم شود که کشور را به توسعه مطلوب رسانده و دینمان را به شهدای انقلاب ادا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار