کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افرادی که دارای غده تیروئید کم ترشح هستند با مصرف شلغم به علت داشتن یُد فراوان ترشحات غده تیروئید را تنظیم می كند.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: نه فقط در برگ شلغم مقدار زيادي كلسيم وجود دارد بلكه علاوه بر آن، اين گياه حاوي مقادير زيادي آهن و مس نيز است كه سبب ازدياد خون و به ويژه هموگلوبين مي شود.

وی ضمن بازگو نمودن حاصل شدن تعادل در تغذیه با مصرف شلغم تشریح کرد: وجود ويتامين آ، ب و ث در برگ و ريشه آن به خوبي نشانگر نقش مؤثر و مهم آن در حفظ تعادل عصبي و بخصوص در تعادل تغذيه آن مؤثر است.

نقشی ادامه داد: به هر اندازه رنگ برگ شلغم تيره تَر باشد، يُد بيشتري در آن وجود دارد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تاثیر شلغم برای درمان کم خونی گفت و  یادآور شد: کارشناسان مصرف شلغم  را به علت داشتن ویتامین ب1 به بیماران کم خون توصیه می نمایند.

وی اظهار داشت: خواص شلغم آنقدر زیاد است كه می توان گفت این گیاه برای هر دردی درمان است و اگر مردم می دانستند كه این گیاه چقدر فایده درد تمام باغچه های خانه خود را شلغم می كاشتند و آن را روزانه مورد مصرف قرار می دادند.

نقشی با توصیه ای به افراد دچار سنگ کلیه تاکید کرد: عُصاره شلغم، حل و دفع سنگ هاي كليوي را به علت خاصيت حل كنندگي كه بر روي اسيد اوريك دارد، تسهيل مي كند/س

برچسب ها: تنظیم ، غده ، تیروئید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس مکاری
۰۷:۱۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
باسلام و احترام . با سپاس از مطالب مفیدتان