مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 930 پرونده تخلف در ارتباط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تشکیل شده است.

عبدالحسین داداش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی، اظهار داشت: اگر این روند ادامه پیدا کند، پایداری تولید و اقتصاد کشاورزی در استان با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های بالای تولید محصولات کشاورزی سبب بی‌میلی کشاورزان به کار و فعالیت در زمین‌های کشاورزی شده است، تصریح کرد: کشاورزان به مرور زمان اراضی کشاورزی خود را به فروش می‌رسانند و افراد خریدار اقدام به تفکیک و تغییر کاربری در آن‌ها می‌کنند.

داداش‌پور با اشاره به لزوم رسیدگی سایر دستگاه‌های اجرایی در جلوگیری از تغییرکاربری اراضی کشاورزی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی باید از ارائه خدمات زیربنایی به افراد متخلف خودداری کنند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: اماکن مسکونی در حاشیه راه‌ها و خارج از محدوده شهری به شدت افزایش یافته است و این یک زنگ خطر برای رونق کشاورزی استان محسوب می‌شود.

وی به تشکیل پرونده تخلف تغییر کاربران اراضی کشاورزی آذربایجان غربی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه 2 هزار و 930 پرونده تخلف تشکیل شده است.

داداش‌پور اضافه کرد: روند رسیدگی به 94 پرونده با صدور حکم تخریب به پایان رسیده است.

وی به وظیفه همگان در جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه می‌تواند در رسیدن به این هدف کارگشا باشد.

داداش پور اضافه کرد: مسئولان آذربایجان غربی باید به منظور کاهش هزینه‌های کاشت و داشت محصولات کشاورزی اقدامات اساسی انجام دهند تا شاهد تغییر کاربری بیش از پیش اراضی کشاورزی استان نباشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.