مخالفان سیاسی دولت "تاجیکستان" از "امامعلی رحمان " رئیس جمهوری این کشور درخواست کرده‌اند تا در دور جدید زمامداری خود، اصول پیشنهادی اتحاد نیروهای اصلاح‌طلب را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  "رحمت‌الله  زایراف"  رییس حزب سوسیال دموکرات بر این باور است که اگر رحمان طی دوره جدید ریاست جمهوری خود، اصول تدوین شده از سوی این اتحاد را در زمینه  اصلاحات بنیادین  سیاسی و اقتصادی عملی نکند، "تاجیکستان"  به بحران عمیقی فرو خواهد رفت.

 
وی تاکید کرده است که حکومت فعلی با کادرهایی که طی ده سال اخیر در سمت‌های مدیریتی دولت مرکزی  منصوب کرده است، توان اداره این کشور را ندارد.

 
 اما زایراف در مورد  توانمندی رحمان در این مورد تردید دارد؛ چرا که به گفته وی، رییس‌جمهوری فعلی "تاجیکستان" توانایی این کار را نخواهد داشت.

 
از سوی دیگر  "بابا نظراوا" نامزد  ثبت‌نام  نشده اتحاد نیروهای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری اخیر "تاجیکستان" نیز معتقد است که باید امامعلی رحمان برای خارج کردن "تاجیکستان" از بحران  سیاسی و اقتصادی فعلی، از اصول تدوین شده  این اتحاد در زمینه  اصلاحات اساسی و جدا  کردن سه قوه  مجریه، مقننه و قضاییه از یکدیگر اقدام کند، زیرا با تغییر چند مهره در دولت مرکزی نمی‌توان به بحران طولانی سیاسی و اقتصادی در این کشور پایان داد.


انتهای پیام/

منبع: ایران تاجیک رادیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار