شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به ویژه برنامه های متعدد و مختلف هفته دیابت گفت: به مناسبت روز جهانی دیابت میدان آزادی با تشکیل حلقه انسانی به رنگ آبی در می آید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهندس سیدعلیرضا حسینی با اعلام این خبر گفت: ویژه برنامه های متعددی در هفته دیابت در نظر گرفته شده که به مرور زمان اجرایی می شود و یکی از برنامه های مدنظر تشکیل حلقه انسانی آبی رنگ با حضور کلیه اعضا کانون های زیر مجموعه نظیر پاد ، جوانان ، مادر و کودک ، جهاندیدگان ، پیشگیری از چاقی ، انتقال خون ، دیابت و ... بوده و در راستای پیشگیری از بیماری دیابت ( همه با هم برای دیابت ) در میدان آزادی تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه در این ایام همایش ها و کارگاه های آموزشی مختلفی درباره آشنا کردن شهروندان با بیماری دیابت در سطح منطقه برگزار می شود ، افزود: تست غربالگری در کلیه خانه های سلامت محلات ، مساجد ، میادین میوه و تره بار در قالب برپایی پایگاههای ویژه انجام می شود و مشاوره دیابت از دیگر برنامه های اداره سلامت شهرداری منطقه در این هفته است.
حسینی تصریح کرد: علاوه بر این برگزاری مسابقات فرهنگی آموزشی با موضوع دیابت ، برگزاری جشنواره های سلامت ، توزیع اقلام آموزشی و پیاده روی نمادین نیز از دیگر برنامه های اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: در طرحی دیگر تاکسیرانان و اتوبوسرانان نیز در طرح غربالگری دیابت شرکت می کنند تا شرایط لازم جهت پیشگیری از این بیماری در سیستم حمل و نقل عمومی فراهم شود.
شهردار منطقه 9 تاکید کرد: با ارائه برنامه های آموزشی ویژه افراد دیابتی در سطح منطقه در صدد هستیم تا شهروندان را بیش از پیش با این بیماری آشنا کرده و با برپایی کارگاههای پیشگیری از دیابت ، آموزشهای لازم در خصوص کنترل قند خون و آشنایی با داروهای دیابتی را نیز برای شهروندان فراهم می کنیم.
 انتهای پیام/
برچسب ها: دیابت ، محقق ، حلقه ، انسانی ، آبی ، رنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.