"کاوه افراسيابي" تحليلگر سياسي تاکيد کرد کارشکني‌هاي فرانسه موجب به نتيجه نرسيدن مذاکرات هسته‌اي ژنو شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون راشاتودي، "کاوه افراسيابي" تحليلگر ايراني تبار مقيم بوستون درباره نتيجه مذاکرات هسته اي ژنو به اين شبکه گفت: دولت فرانسه با کارشکني در مذاکرات توانست مانع توافق نهايي در اين جلسات شود. اميدوارم که رسانه‌هاي فرانسه از فابيوس و ديگران بپرسند چرا چنين نقش مخربي در مذاکرات بازي کردند، مذاکراتي که مي توانست يک فرصت طلايي براي رسيدن به توافق  و برطرف شدن نگراني‌هاي بين‌المللي باشد. به نظر من و ميليون‌ها ايراني مسئول اصلي حاصل نشدن توافق در ژنو، فرانسه است.

وي درباره علت اين اقدام فرانسه  گفت: لابي‌هاي نيرومند اسرائيلي در پاريس فعاليت مي کنند و بين پاريس و تل آويو روابط دوستانه وجود دارد. شايد دلايل ديگري نيز وجود داشته باشد  که ما از آن خبر نداريم  و موجب شد پاريس ناگهان تصميم بگيرد و  اين نقش منفي را در ژنو بازي کند. انگيزه‌هاي فرانسه از ايفاي اين نقش خيلي معلوم نيست.

وي افزود: فرانسه در سالهاي گذشته در مقايسه با آمريکا موضع خصمانه تري در برابر ايران اتخاذ کرده است. همچنين اين کشور در ماههاي اخير خيلي اصرار داشت به سوريه حمله نظامي شود. اين رويکرد جنگ‌طلبانه براي فرانسه دستاوردي نخواهد داشت و من اميدوارم در هفته‌هاي آتي که مذاکرات دنبال مي شود، پاريس اين رويکرد غيرسازنده خود را کنار بگذارد.

افراسيابي ادامه داد: روندي که غرب در قبال ايران در پيش گرفته است ، در نظر بسياري از مردم يادآور مسئله عراق است. اما ايران نمي گذارد چنين اتفاقي بيفتد. تيم ايران با پيشنهادات مفصل و حسن‌نيت به مذاکره رفتند و بسياري در جامعه جهاني با آن موافقند. حتي انگليس اين هفته تلاش کرد توافق حاصل شود. و فقط فرانسه است که به دلايلي که صرفاً در جهت منع تکثير نيست و به جاه‌طلبي هاي منطقه‌اي اين کشور مربوط مي شود، کارشکني مي‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار