عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شما در برنامه‌ای که ارائه کرده‌اید نفرمودید که آیا راهکار برای برخورد با مافیای فوتبال حرفه‌ای کشور را دارید؟ این امر یکی از مهمترین دغدغه‌های نمایندگان خانه ملت است که منجر به استیضاح وزیر قبلی این وزارتخانه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز (19 آبان ماه) در مخالفت با نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: جمعیت جوان سرمایه انسانی و اجتماعی جوامع مختلف و موتور محرکه رشد و پیشرفت کشور است و به آنان نه به منزله تهدید، بلکه به عنوان فرصت باید نگریست.
 
وی افزود: توقع مجلس از سجادی وزیر پیشنهادی ورزش این است که گزارش اجمالی از اقدامات صورت گرفته در سال‌های اجرایی برنامه پنجم توسعه در راستای درصد اجرای تکالیف موجود در اسناد 14 گانه ذیربط را در اختیار مجلس گذاشته و بیان می‌کردید که خود را ملزم به تداوم اجرای چه درصدی از مفاد این اسناد می‌دانید.
 
نماینده مردم تهران تصریح کرد: آقای سجادی وزیر پیشنهادی دولت، ملزومات حقوقی و قانونی مورد نیاز شما چیست؟ به نظر من این تعبیر صحیح از برنامه عملیاتی است، در حالی که شما در بیان برنامه عملیاتی ذیل دو راهبرد اول و ششم که در حوزه جوانان گفتید، تنها رئوس چند برنامه از 14 سند بالادستی را لیست کردید، بدون اینکه به راهکارهای اجرایی آن اشاره کنید.
 
طبیب‌زاده ادامه داد: در هیچ یک از برنامه پیشنهادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان راجع به اهم مشکلات جوانان از جمله اشتغال، مسکن و خلاء معضلات دوران ناتوی فرهنگی اشاره‌ای نشده است.
 
نماینده مردم تهران اظهار داشت: آقای سجادی شما تنها به سه سرفصل تعمیق باورهای دینی، روحیه ایران دوستی و شناسایی جوانان نخبه ایران اشاره کرده‌اید، بدون اینکه نحوه اجرایی شدن این سرفصل‌ها را در قالب اقدامات عملی بیان کنید، البته اگر به زوایای مسئولیت پذیرفته شده خود در عرصه جوانان اشراف داشتید، که ندارید راهکارهای اجرایی را در اسناد قابل دستیابی می‌دانستید و با برآورد هزینه تقریبی در بودجه سالانه و درصد تحقق اقدامات اجرایی قابل بیان و متعهدشدن بود که نتیجتا اشراف شما را بر اسناد مرتبط با وزارتخانه ورزش نشان می‌داد و میزان واقع بینی و آگاهی شما بر بودجه های سالانه کشور در حوزه کاری مربوطه را آشکار می‌کرد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: این برنامه عملیاتی است و گرنه بیان ده‌ها اقدام مثبت موجود در اسناد توسط کپی کردن یک کارشناس با اطلاعات اندک در نیم روز کاری قابل نگارش است، هرچند این اشکال تنها به جنابعالی وارد نیست، بلکه اکثر وزرای دولت گذشته نیز همین خطا را مرتکب شده بودند که یا طی آن نمایندگان را غیر متخصص و متعهد می‌دانند یا تصور می‌کنند که برنامه وزرای پیشنهادی از سوی نمایندگان مطالعه نمی‌شود.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: وزرای پیشنهادی در دفاع از خود مطالب خود را دلیل بر اشراف و اطلاع از اسناد بالادستی تلقی می‌کنید، البته باید از بیان محورهای اندکی که جنبه برنامه‌ریزی و مدیریتی داشته و به اصلاح ساختارها مرتبط است، تشکر کنم.
 
طبیب‌زاده گفت: آقای سجادی صراحتا بفرمایید که سهم دختران و بانوان روستاییان و عشایر، جانبازان و معلولان که به آنها اشاره کرده اید از اعتبارات سنواتی وزارتخانه چه میزان خواهد بود، راهکارهای اجرایی شما جهت ارتقاء ورزش همگانی این اقشار که در اولویت اصلی خود قرار داده اید چیست، با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود، با زبان آمار و ارقام بگویید که در بحث عمومی کردن ورزش‌های پایه چه برنامهژ‌ای خواهید داشت و راهکار عملی شما برای رفع فقر حرکتی و ورزش زنان خانه‌دار کشور که سلامت خانواده در گرو آنان است چیست؟
 
وی افزود: شما در برنامه‌ای که ارائه کرده‌اید نفرمودید که آیا راهکار برای برخورد با مافیای فوتبال حرفه ای کشور را دارید؟ این امر یکی از مهمترین دغدغه های نمایندگان خانه ملت است که منجر به استیضاح وزیر قبلی این وزارتخانه شد، لذا عدم تناسب و تقسیم غیرعادلانه اعتبارات در میان فدراسیون های مختلف تبعیض ناروا میان سرانه ورزشی شهرهای بزرگ در مقایسه با شهرهای کوچک و روستاها از اهم مشکلات این حوزه است.
 
طبیب زاده تاکید کرد: آقای سجادی آیا عزمی برای متناسب سازی دستمزدهای چند صد میلیونی ورزشکاران برخی تیم های مطرح فوتبال با سایر ورزشکاران و نخبگان سایر مشاغل کشور دارید؟ آیا والیبالیست ها و کاراته کاران که همواره برای کشور افتخارآفرین بودند، همچنان فرزند ناتنی خانواده ورزش کشور می‌مانند؟ آیا در دوره صدارت شما برنامه‌ای وجود دارد که مدال آوران پارالمپیک از شدت فقر به سیگار فروشی در سر چهارراه‌ها و میادین کشیده نشوند؟
 
وی افزود: آقای سجادی وزیر پیشنهادی ورزش، در برنامه خود نگفتید که در زمینه اصلاح فضای موجود اخلاقی و فرهنگی نامناسب در میان میادین ورزشی فوتبال چه راهکاری دارید؟ آیا در زمینه تربیت و اشاعه فرهنگ دینی در میان ورزشکاران که الگوی جوانان کشور هستند، برنامه ای دارید.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در پایان خاطرنشان کرد: همگان می‌دانند ورزش به عنوان صنعتی پرسود در جهان کنونی است و ورزش حرفه‌ای در واقعیت پس پرده خود اهداف سیاست گذاران جهانی را تعقیب می‌کند، لذا بیش از اینکه تمرکز خود را بر روی ورزش حرفه‌ای قرار دهید برای ورزش پایه‌ای و عمومی در کشور تلاش کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، آموزش ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار