رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از 20 سد معیشتی در حال احداث استان اردبیل، 14 سد در مشگین‌شهر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبدایمانی  در مراسم بهره‌برداری از سد قورت‌تپه مشگین‌شهر افزود: این سد خاکی با هزینه بالغ بر 20 میلیارد ریال احداث شده که با بهره‌برداری از آن بخش عظیمی از اراضی کشاورزی منطقه به زیر کشت محصولات آبی می‌رود.

وی حجم مخزن این طرح را 250 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: با عملیاتی شدن این سد و پایاب آن بیش از 100 هکتار از مزارع منطقه و باغات مشگین‌شهر زیر کشت محصولات آبی می‌رود.

عبدایمانی تصریح کرد:‌ با بهره‌برداری از این طرح ما شاهد افزایش تولید 350 تن محصولات زراعی و 500 تن محصولات باغی می‌شویم که این خود زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا بیش از گذشته تولید کیفی در منطقه اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مناطق مختلف استان طرح‌های متعددی در حال اجراست که با اجرایی شدن 20 سد معیشتی که عمده آن در مشگین‌شهر اجرا می‌شود، امیدواریم زمینه و بستر توسعه همه‌جانبه بخش کشاورزی فراهم آید.

عبدایمانی از کشاورزی و تنوع محصولات تولیدی در این بخش به عنوان یک ظرفیت عظیم و قابل اتکا یاد کرد و گفت: انتظار ما این است که بخش کشاورزی و تولید محصولات پاک و ارگانیک در تمام نقاط استان بیش از گذشته مدنظر باشد که سعی کردیم با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه اقدامات اساسی را انجام دهیم/س.

برچسب ها: مشگین ، شهر ، احداث ، سد ، معیشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.