ضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های آب و فاضلاب صادرات در حال حاضر با دست و پاي بسته انجام مي شود افزود:درحال حاضر ضمانت نامه هاي پيمانکاران و همچنين آيين نامه هاي و بخش نامه هاِِي غلط صدور خدمات فني و مهندسي را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امیرمنصور عطایی عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران گفت:در بحث نگهداري تجهيزات فاضلاب بحث بهره وري از اهميت بسياري برخوردار است ولي متاسفانه در اين حوزه از نيروهاي متخصص استفاده نمي شود.
وي ادامه داد: دولت باید تصدی گری در امور را کم کند و اجرای پروژه ها به روش BOO و BOT راه خوبی برای این موضوع است.
عطايي اظهار داشت:اين نوع قرار دادها همچنين امر نگهداري اين تجهيزات توسط متخصصين را فراهم مي کند.
وي در خصوص عمر مفيد تصفيه خانه ها ي کشور 25 سال است گفت: براساس ميزان بهره وري اين ميزان متفاوت است.

**صادرات با دست و پاي بسته اتفاق نمي افتد

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های آب و فاضلاب در خصوص صادرات نيز گفت: سالانه بیش از یک میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی به آفریقا، آسیای میانه و عراق در زمينه تجهيزات آب و فاضلاب صورت گرفته است.

وي بابيان اينکه صادرات در حال حاضر با دست و پاي بسته انجام مي شود افزود:درحال حاضر ضمانت نامه هاي پيمانکاران و همچنين آيين نامه هاي و بخش نامه هاِِي غلط صدور خدمات فني و مهندسي را با مشکل روبرو کرده است.

عطايي در باره ي مطالبات اين صنعت از دولت نيز اظهار داشت:غريب به اتفاق شرکت ها با اين مشکل روبرو هستند.

**صنعت با اصلاح تعرفه جان مي گيرد

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های آب و فاضلاب با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد آب افزود: برای اصلاح تعرفه خدمات  آب و فاضلاب بايد فرهنگ سازی شود؛ چراکه در صورت عدم اصلاح تعرفه ها  برای تامین خدمات آب و برق با دردسرهای فراوانی مواجه خواهیم بود.

ويخاطرنشان کرد:به علت محدوديت منابع آب اگر افزايش تعرفه صورت نگيرد مديريت مصرف نيز اتفاق نخواهد افتادو اين امر تمام تجهيزات و زيرساخت ها را دچار مشکل مي کند.

برچسب ها: صادرات ، خدمات ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار