امیرعبدالهیان با وزیر خارجه جمهوری کنگو دیدار کرد/

امضای سند تفاهم همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری دمکراتیک کنگو

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در خلال سفرش به جمهوری دمکراتیک کنگو، با وزیر خارجه و همکاری‌های این کشور دیدار و درخصوص راه‌های توسعه مناسبات دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛ حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در خلال سفر اخیرش به جمهوری دمکراتیک کنگو، با دکتر «بازیل ایکوئبه» وزیر خارجه و همکاری های این کشور دیدار و درخصوص راه های توسعه مناسبات دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به تبیین سیاست های منطقه ای کشورمان درخصوص مسائل منطقه ای و بین المللی پرداخت .
 
وی در ادامه به سیاست های جمهوری اسلامی ایران در نگرش به توسعه روابط با آفریقا به ویژه با کشورهای دوست با مشترکات فراوان تأکید کرد.
 
امیرعبدالهیان با اشاره به نقش سازنده و مثبت دولت و شخص رئیس جمهور کنگو (برازاویل)، تلاش های رئیس جمهور این کشور در استقرار صلح و ثبات و آرامش در منطقه کشورهای زیر صحرا و مرکز آفریقا را قابل اهمیت دانست.
 
امیرعبداللهیان همچنین بر توسعه مناسبات دوجانبه و تبادل همکاری های فنی و مهندسی در اجرای طرح های مورد نیاز این کشور توسط شرکت های علاقمند ایرانی تأکید کرد.
 
وزیر امور خارجه و همکاری‌های جمهوری کنگو (برازاویل) نیز در این دیدار بـه نـقش مثبت، سازنده و مؤثر تهران در مناسبات حساس منطقه خاورمیانه تأکید و از جمهوری اسلامی به عنوان یک «قدرت منطقه ای» یاد نمود.
 
«بازیل ایکوئبه» با ذکر اینکه بحران سوریه صرفاً راه حل سیاسی دارد و نه نظامی، سیاست های تهران در قبال بحران فلسطین اشغالی را مورد تأیید قرار داد.
 
وزیر خارجه کنگو افزود: در اجلاس سال جاری مجمع عمومی سازمان ملل شخصاً سخنان رئیس جمهور ایران آقای دکتر روحانی را استماع و شاهد استقبال خوب سران کشورها از وی بودم.
 
وی در ادامه از اجرای طرح‌های توسعه ای و اقتصادی شرکت‌های ایرانی در کشورش استقبال نمود و با اعلام آمادگی دولت خود برای گسترش همه جانبه روابط با ایران، از استمرار همکاری های بین المللی بین دو کشور استقبال کرد .
 
در پایان این دیدار، سند یادداشت تفاهم همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک کنگو توسط مقامات دو طرف به امضاء رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار