شهردار منطقه ۲۲ گفت: با برپایی ۹ خیمه معرفت در ۹ محله موجود در این منطقه به استقبال عزاداران سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانش طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی می رود.

حسین مرادی در گفتگو با خبرنگا اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود:حوزه اجتماعی و فرهنگی همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اجرای ویژه برنامه هایی را در منطقه ۲۲ برگزار می کند .

وي تصريح كرد: با نزدیک شدن موعد عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی این برنامه ها با شور و حال خاص و با حضور و مشارکت شهروندان برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۲ در ادامه افزود: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی افزون بر برپایی خیمه های معرفت حسینی در محله های ۹ گانه منطقه و در مسیر عزاداران به منظور پاسخگویی به سوالات دینی شهروندان درخصوص حادثه کربلا از سوی روحانیون مستقر، نماز ظهر عاشورا نیز در مساجد منطقه برگزار می شود.

 همچنین طبق رسمی همه ساله، پس از برگزاری نماز ظهر عاشورا نیز همجوار با برخی از مساجد بزرگ منطقه همچون مسجد حضرت ابوالفضل (ع) دهکده المپیک، مسجد جامع المهدی (عج) واقع در میدان المپیک، چهارده معصوم (ع) محله ۳، قائم المهدی (عج) شهرک چشمه و ... مراسم تعزیه خوانی با حضور شهروندان برگزار خواهد شد.

مرادی،خاطرنشان كرد: برپایی نمایشگاه عکس در مجموعه امام علی (ع) و نواحی ۴ گانه، برپایی مراسم سوگواری با موضوع " نهضت عاشورا" در رشته های تئاتر، عکس، نقاشی، مقاله و شعر در سراهای محله ها، برگزاری ۴ جلسه شب شعر با موضوع محرم و صفر، طراحی و چاپ ۲ هزار پوستر با موضوع عاشورا و توزیع آنها در میان هیئتهای مذهبی فعال در منطقه، برگزاری ۳۰۰ برنامه سخنرانی مذهبی با موضوع " نهضت عاشورا" و ۳۶۰ سخنرانی مذهبی همراه با مداحی و عزاداری در حسینیه های سطح منطقه و ... از جمله برنامه هایی است که در ماههای محرم و صفر مدنظر قرار گرفته است./
انتهای پیام
برچسب ها: خیمه ، معرفت ، حسینی ، پهنه ، شمال ، غرب ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار