بر طبق گزارش‌های جهانی، عواقب بیماری ایدز بسیار فرا‌تر از مرگ و میر افراد مبتلا شده است و متاسفانه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی نیز خطرات و عوارض زیادی بر جای گذاشته است.

علی اکبر مرادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ویروس نقص ایمنی اکتسابی یا‌‌ همان ایدز، از عوامل اصلی مرگ و میر در دنیا است و در بسیاری از مناطق جزء ۵ عامل اصلی مرگ و میر به حساب می‌آید. 

وی با بیان اینکه اغلب موارد ایدز مربوط به کشورهای درحال توسعه به ویژه قاره آفریقا است، افزود: بر اساس برخی از بررسی‌ها، نزدیک به سه چهارم افراد مبتلا به عفونت ویروس نقص ایمنی انسانی در قاره آفریقا متمرکز شده‌اند. 

مرادی با اشاره به تاثیرات و عوارض خطرناک ایدز در جهان، تاکید کرد: بر طبق گزارش‌های جهانی، عواقب بیماری ایدز بسیار فرا‌تر از مرگ و میر افراد مبتلا شده است و متاسفانه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی نیز خطرات و عوارض زیادی بر جای گذاشته است. 

وی یادآور شد: بر اساس شواهد موجود، بیماری ایدز علاوه بر شیوع بسیار بالا در قاره آفریقا و مناطقی از آسیا، در اروپای شرقی و آسیای مرکزی نیز در حال پیشرفت است و در سال‌های اخیر همه گیری‌های متعددی از ایدز در این مناطق دیده می‌شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: ایدز ، نقص ایمنی ، ویروس ، درمان ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.