از بین دو هزار و 417 اثر ارسالی به دبیرخانه دهمین سوگواره عکس با عاشورائیان، 3 اثر برتر از سوی هیئت داوران برگزیده و معرفی شد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان، رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان این مطلب گفت: میثم مکارمی نیا، حسین ملکی و مجید خالقی مقدم در دهمین سوگواره سراسری عکس با عاشورائیان به ترتیب عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

وی با بیان اینکه هر سه هنرمند برگزیده از استان اردبیل در این دوره شرکت کردند، افزود: محمود نظرعلیان، رضا نجفلو، زین العابدین نصیری و حمید رضا بازرگانی نیز داوری این دوره را بر عهده داشتند.

 اسماعیلی با اشاره به اینکه 283 عكاس از سراسر کشور به دهمین سوگواره عکس با عاشورائیان اثر ارسال کردند، آثار 34 نفر به بخش مسابقه راه یافت.

رئیس حوزه هنری استان زنجان اظهار کرد: سوگواره سراسری عكس با عاشورائیان 10 دوره با موفقیت دراستان زنجان برگزار شده و در حال حاضر آرشیو قوی عكس با موضوع عاشورا و آئین های عاشورایی در حوزه هنری استان زنجان موجود است.

وی با بیان اینكه نیاز به بیان همه جانبه مفاهیم عظیم و عمیق واقعه عاشورا با استفاده از ظرفیت قالب هنرهای دیگر احساس می شود،  خاطر نشان کرد :دهمین سوگواره عكس با عاشورائیان آخرین سوگواره در قالب هنر عكاسی بوده و از سال های آینده شكل گیری این سوگواره در قالب هنرهای دیگر كه قابلیت بیشتری در بیان مفاهیم عاشورایی دارند و كمتر مورد توجه قرار گرفته اند، خواهد بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.