امام جمعه موقت مشهد و رئیس دانشگاه علوم رضوی، با بیان اینکه ائمه (ع)، امام حسین (ع) را الگوی مسلمانان دانسته اند، فرهنگ عاشورایی را نیاز اساسی سعادت دنیوی و اخروی انسان دانست.

حجت الاسلام  محمدباقر فرزانه، در جمع عزاداران حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد، به تشریح ترفندهای دشمنان اسلام برای خارج کردن خواص از میدان و انحراف در مسیر اداره و حکومت جامعه اسلامی پس از پیامبر اکرم (ص) پرداخت.
وی گفت: خداوند متعال، شور حسینی را در دل مردم قرار داده است و شور مراسم های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین هر سال بیشتر می شود و کسانی که کمتر در معرض آلودگی و گناه قرار گرفته اند در این مراسم ها حضور پررنگ دارند.
حجت الاسلام فرزانه افزود: امام خمینی (ره) نیز با الگو قرار دادن امام حسین (ع)، انقلاب اسلامی را به نهضت حسینی گره زد.
استاد حوزه و دانشگاه با تشریح نقش امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب مردم ایران تصریح کرد: احیای دین اسلام، امربه معروف و نهی از منکر و رفع نابسامانی های دینی جامعه از اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی، با توصیه حاضران به قدر دانستن نعمت انقلاب اسلامی اظهار داشت: این انقلاب برگرفته از نهضت عاشوراست و در دفاع مقدس نیز با وجود اینکه غرب در برابر انقلاب ایستاد، مردم با تأسی از شور حسینی از آرمان های آن دفاع کردند./س
برچسب ها: فرهنگ ، عاشورا ، نیاز ، اساسی ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.