رییس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از بازسازی و راه اندازی کامل یک دستگاه کمپرسور گازی در ایستگاه تقویت فشار گاز مارون یک خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ ˈافشین آریا ˈ افزود : این موفقیت پس از ساخت قطعات کلیدی مانند نشت بند گازی، قطعات توربین و پمپ، نصب و راه اندازی سیستم PLC و چندین مورد ساخت، نوسازی و بهینه سازی صورت گرفت که به دلیل اهمیت گازهای مرحله چهارم به لحاظ درآمدزایی و حفظ محیط زیست، تصمیم به انجام آن در دستور کار قرار گرفت.

وی به استفاده از قطعات موجود در شرکت در بازسازی کمپرسور اشاره کرد و افزود: پس از تمیزکاری و زنگ زدایی روتورها و دیگر قطعات، جوشکاری های دقیق روی پوسته و روتورها، بالانس آنها، تامین قطعاتی از قبیل شیم، گاسکت اسپیشال، پیچ و مهره های مخصوص کمپرسور و بیرینگ، ساخت قطعات میکانیکال سیل توسط سازندگان داخلی و روی هم بستن قطعات و در نهایت نصب کمپرسور روی ردیف سه ایستگاه تقویت فشار گاز مارون - 1 انجام شد.

آریا ادامه داد: هم اکنون دو دستگاه کمپرسور در شرایط عملیاتی قرار دارد که در صورت بروز اشکال در کمپرسور در حال کار، کمپرسور دیگر قابل استفاده خواهد بود.

وی درباره به صرفه حاصل از انجام این پروژه، اظهار کرد: نمونه مشابه این کمپرسور پنج میلیارد ریال ارزش دارد در حالیکه این پروژه تنها با 40 میلیون ریال هزینه محقق شد.

شرکت نفت و گاز مارون از شرکت های بهره برداری زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که در استان خوزستان استقرار دارد./س
برچسب ها: بازسازی ، دستگاه ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.