مجموع معاملات دو هفته گذشته بورس انرژی با رشد دو برابری نسبت به هفته های قبل از آن از مرز 350 میلیارد ریال عبور کرد .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران بورس انرژی از 4 تا 16 آبان ماه جاری انواع قراردادهای سلف موازی استاندارد برق در تابلو مشتقه و انواع فراورده های نفتی در تابلو فیزیکی دادو ستد شد.

در این بازه زمانی معاملات برق با رشد قابل توجهی همراه بود، بطوریکه  24 هزار و 93 قرارداد سلف موازی استاندارد برق به ارزش 76 میلیارد و 820 میلیون ریال معامله شد. معاملات برق در این دو هفته 162 درصد نسبت به هفته های پیش از آن رشد داشته است.همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی هم انواع حلال شرکت های پالایشگاهی ، محصول آیزوریسایکل، آیزوفید و همینطور متانول سه مجتمع پتروشیمی عرضه شد و به فروش رسید.

 
ارزش بازار محصولات نفتی و پتروشیمی بورس انرژی در این دوره به 268 میلیارد و 820 میلیون ریال بالغ شد. در این دو هفته حدود 17 هزار تن انواع فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی در بورس انرژی عرضه و معامله شد.

در بخش سایر حامل های انرژی هم 640 تن از دو محصول قطران و بنزول به ارزش 5 میلیارد و 140 میلیون ریال عرضه و فروخته شد.

بر اساس این گزارش در همین مدت، انواع حلال  معامل در رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی با موفقیت انجام و بر این اساس محموله صادراتی حلال 402 پس از فروش به خریداران تحویل شد.

در دو هفته منتهی به 16 آبان جاری ارزش معاملات در  سه بخش برق، فراورده های نفتی و پتروشیمی و سایر حامل های انرژی ، مجموعا به 350 میلیارد و 114  میلیون ریال رسید.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار