سرمربی تیم بسکتبال اراک تاکید می کند: سختگیری امسال برای ایجاد نظم در دسته اول خوب است اما بهتر بود شرایط هم در نظر گرفته شود. با کنار گذاشتن تیمها، امسال ده ها بازیکن دسته یک بیکار شدند.

محمد کسایی پور که بعد از چند سال مربیگری در سوپرلیگ بسکتبال قصد داشت با تیم اراک در لیگ دسته اول امسال مربیگری کند به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در این مورد گفت: گروه اراکی برنامه ریزی خوبی داشتند و با حمایت شهرداری قرار بود طی یک یا دو سال خود را به سوپرلیگ برسانند. یک بار هم اراک با تیم آلومینیوم در سوپرلیگ شرکت داشت که با کنار رفتن اسپانسر تیم فدراسیون قول حفظ سهمیه در صورت جذب اسپانسر جدید را داده بود. با احتمال حذف یکی از تیمهای سوپرلیگ، برای لیگ امسال هم اعلام آمادگی شد.

وی ادامه داد:در جلسات اولیه دسته اول 21  تیم از جمله اراک شرکت کردند اما بعد از اینکه تصمیم گرفته شد برای مدارک و ورودی لیگ سختگیری بیشتری انجام شود تا جلسه دوم تنها 12 تیم را برای دسته اول تایید کردند. اراک هم 5 میلیون تومان از مبلغ ورودی را پرداخت کرده بود اما سازمان لیگ تاکید داشت تنها تیمهایی که کل ورودی را پرداخت کرده اند، حق شرکت در لیگ را دارند در حالی که این شکل اعمال مقررات کار خوبی است اما مهمتر از آن اولویت بندی و نگاه به شرایط است.

بیشتر بازیکنان جوان بیرون ماندند

کسایی پور به تعداد بازیکنانی که به واسطه راه ندادن تیمها به دسته اول بیرون ماندند، اشاره می کند: با کنار گذاشتن ده تیم از دسته اول، ده ها بازیکن هم بیرون ماندند. هر تیم در مجموع حق گرفتن سه بازیکن بزرگسال را دارد و بقیه بازیکنان جوان بودند که همگی از دور بازیها خارج شدند. از طرفی تیمهای بیرون مانده با توجه به قدرتی که داشتند حاضر به شرکت در گروه دسته یک ب هم نشدند و تنها دو تیم در این گروه ماندند.

به جای محدودیت سنی، لیگ جوانان تشکیل دهند

وی در مورد قانون محدودیت سنی برای تیمهای دسته اولی گفت: هر چند این قانون از جنبه های مختلف،‌محاسنی هم دارد اما روی آن باید کارشناسی بهتری صورت می گرفت. نظر من این بود که یک لیگ حرفه ای یا همان سوپرلیگ در کنار لیگهای آماتور که شامل دسته اول و دوم می شود بدون محدودیت سنی داشته باشیم و در عوض یک لیگ جوانان هم با ترکیبی از بازیکنان جوان و نوجوان داشته باشیم که روی آنها کار بیشتری انجام شود.

سرمربی اراک تاکید کرد: با شرایط فعلی بسیاری از بازیکنان بومی در شهرستانها هستند که با وجود سنین 23 و 24 سال هم امکان پیوستن به تیمها را ندارند. برای مثال اراک 7 یا 8 بازیکن بزرگسال خوب دارد که بیشتر از 3 نفر آنها طبق قانون فعلی حق پیوستن به تیم دسته اولی را ندارند. این بازیکنان بومی اگر امکان جذب در تیمهای دسته اول را نداشته باشند در هیچ جای دیگری هم فرصت بازی نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: باید در شرایط فعلی اقتصادی و اوضاع بیکاری، برخی مسائل مهمتر نیز در برگزاری لیگها لحاظ شوند و فرصت جذب حداکثری برای بازیکنان فراهم کنیم.

انتهای پیام/مح
برچسب ها: کسایی ، دسته ، اول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار