ناپدید شدن بيش از 12 هزار نفر بر اثر توفان در فیلیپین

شبکه تلويزيوني الجزيره لحظاتي پيش در خبري فوري، گزارش داد بيش از 12 هزار نفر بر اثر توفان هايان در فيليپين ناپديد شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، چهار روز پس از آنکه طوفان هايان شرق فيليپين را درنورديد، عمليات امداد رساني تازه آغاز شده است. 

مسئولان فيليپين تخمين مي زنند بيش از 10 هزار نفر در سراسر اين کشور براثر طوفان کشته شده اند و حدود 660 هزار نفر ديگر نيز آواره شده اند.

هم‌اکنون مردم در شهرها و روستاهاي نواحي طوفان زده با کمبود شديد آب آشاميدني، مواد غذايي و نيازهاي دارويي مواجه هستند. بيمارستان هاي شهر تاکلوبان در فيليپين،که بيشترين آسيب را از طوفان اخير ديده است، ديگر ظرفيت پذيرش و رسيدگي به آسيب ديدگان بيشتر را ندارد. اين در حالي است که مسدود شدن راه هاي ارتباطي به نواحي طوفان زده کار امداد به آنها را کند کرده است.

سي ان ان در ادامه تصاويري از طوفان را پخش کرد که با سرعت 253 کيلومتر در ساعت نواحي مختلف اين کشور را دربرگرفت. از خانه‌هاي مردم در نواحي طوفان زده چيزي بيش از تکه هاي چوب و آهن که بر روي هم فرو ريخته اند، باقي نمانده است و ساکنان اين نواحي همچنان در زير آوار به دنبال اعضاي خانواده خود مي گردند.

مسئولان فيليپين مي‌گويند تلفات اين طوفان با توجه به پراکندگي جزايري که آسيب ديده اند و نواحي که هنوز از خسارات طوفان پاکسازي نشده اند، بسيار فراتر خواهد بود.اين طوفان حدود ششصد و بيست هزار بي خانمان به جا گذاشته است. دولت فيليپين خواستار کمک خارجي شده و اکنون نيروي دريايي آمريکا کنترل فرودگاه شهر تاکلوبان را به دست گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار