در اغلب مناطق کشور بیماری لیشمانیوز جلدی، در سنین ۲۰ تا ۳۵ سال بیشترین میزان شیوع را دارد و آمار ابتلا به این بیماری در مردان تا حدودی بیشتر از زنان است.

منصور افضلی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: "لیشمانیوز جلدی" یکی از مهم‌ترین بیماری‌های منتقله به وسیله پشه خاکی است و در بسیاری از نقاط دنیا شیوع دارد. 

وی با بیان اینکه لیشمانیوز جلدی یکی از مهم‌ترین معضلات بهداشتی در کشور است، تصریح کرد: لیشمانیوز جلدی در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد و انتقال محلی این بیماری در تعداد زیادی از استان‌ها وجود دارد. 

افضلی اظهار داشت: شیوع لیشمانیوز در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری است و در تمامی گروههای سنی این بیماری بروز می‌کند. 

وی تاکید کرد: در اغلب مناطق کشور بیماری لیشمانیوز جلدی، در سنین ۲۰ تا ۳۵ سال بیشترین میزان شیوع را دارد و آمار ابتلا به این بیماری در مردان تا حدودی بیشتر از زنان است. 

افضلی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی لیشمانیوز را جزء چند بیماری مهم و شایع مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری معنی کرده است، خاطر نشان کرد: بر طبق بررسی‌ها، موارد ابتلا به لیشمانیوز به ویژه لیشمانیوز جلدی در بسیاری از مناطق دنیا از جمله در مناطقی از کشورمان افزایش یافته است که این موضوع لزوم اقدامات پیشگیرانه و کنترلی و افزایش تعاملات و همکاری‌های بین بخشی و برون بخشی را بیش از پیش نشان می‌دهد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: لیشمانیوز ، پشه ، روستا ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.