نامزد‌های دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، در دومین مناظره تلویزیونی شرکت کردند.

«مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری امشب در دومین مناظره تلویزیونی شرکت کردند.

پزشکیان در پاسخ به اولین سوال برنامه مبنی براینکه مشاور سیاسی شما گفت قانون اقدام راهبردی مجلس مانع از بازگشت آمریکا به برجام شد.  علت مخالفت شما با این قانون چه است؟، اظهار کرد: در ابتدا بگویم دیشب مثل اینکه تداعی شده که من به بزرگواری مانند سردار سلیمانی توهینی کرده‌ام لذا باید بگویم این بزرگوار خار چشم دشمنان و الگوی جوانان ما بوده است. ایشان در داخل و خارج قهرمان ظلم‌ستیز و یار و یاور همه افراد چه با حجاب و چه بی‌حجاب و چه دیندار و چه بی‌دین بود.

وی بیان کرد: ما از اول گفتیم چارچوب قانون و سیاست‌های رهبری را طی می‌کنیم. تنها نگاه ما قانون است، اما یکی از بحث‌ها در آن قانون آن است که آمریکا باید تعهدات خود را کامل انجام دهد تا ما هم آن را عملی کنیم لذا باید درباره آن با کمیسیون‌ها و مسئولان صحبت کنیم تا به یک زبان و نگاه مشترک برسیم.

پزشکیان ادامه داد: اینکه آن‌ها به تعهدات عمل نکنند و ما عمل کنیم بحث نیست. اینکه ما تنها با یک گزینه وارد جریان شویم غلط است. ما باید با گزینه‌های مختلف عزت، حکمت و مصلحت قدرت خود را در مقابل آن‌ها اجرایی کنیم. سیاستی می‌تواند موفق باشد که گزینه‌های مختلفی داشته باشد.

نمی‌گوییم تحریم‌ها لغو می‌شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اول در این موضوع آن است که می‌خواهیم مشکلاتمان را با دنیا حل کنیم. اگر می‌خواهیم کار کارشناسی کنیم باید دید چه راه‌هایی داریم. آیا در مصلحت کشور ما هست که در تحریم‌ها بمانیم.

وی ادامه داد: هیچ حاکمیتی در قفس شکوفا نشده و ما برای شکوفا شدن باید در اول با همسایگان و بعد از آن با دنیا همکاری کنیم. لازمه آن استفاده از راه‌های مختلف و استفاده از همه ظرفیت‌ها است.

پزشکیان اظهار کرد: البته ما گفتگو می‌کنیم و هیچ‌وقت نمی‌توانیم بگوییم که همه تحریم‌ها لغو می‌شود. نگاه باید درست شود آیا می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم. باید در این زمینه از کارشناسان استفاده کنیم تا از بن‌بست دربیاییم اگر می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم.

راه‌حل برای تحریم ندارید

جلیلی نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی براینکه آقای ظریف گفته که شما نقش اصلی در تحریم‌ها دارید. شما برای رفع تحریم‌ها چه انجام می‌دهید و آیا می‌توانید به لغو تحریم‌ها کمک کنید؟، گفت: آقای پزشکیان متاسفم. شما ایران را قفس می‌نامید. کشوری که این همه فرصت دارد و تعاملاتی را با دنیا دارد چرا می‌گویید قفس تحریمی که شما می‌گویید یک راهی را می‌دانید و می‌روید و جواب نمی‌دهید و یک امتیاز می‌دهید و هیچ چیزی نمی‌گیرید.

وی تاکید کرد: شما هیچ راه‌حل برای تحریم ندارید و تنها راه‌حل آن است که همه چیز را بدهید و هیچ چیز را نگیرید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: من بار‌ها راه‌حل دادم، اما شما هیچ‌گاه هیچی نگفتید. ما امروز برنامه جدی داریم برای رشد اقتصاد کشور. روابط را نباید با چند کشور بگذاریم. من بار‌ها این برنامه را گفتم. شما چرا یک بار برنامه درباره رشد و مقابله نمی‌گویید. این بار شما هستید که باید جواب بدید. من معتقد به بن‌بست نیستم.

جلیلی تصریح کرد: ما در همین تحریمی که شما می‌گویید این همه افزایش صادرات نفت داشتیم. آقای پزشکیان آمار غلط می‌دهید. مثلا روند رشد نقدینگی را در دولت رئیسی غلط گفتید. دولت روحانی را با دولت رئیسی اشتباه گرفتید.

وی افزود: شما کارشناسی را بلد نیستید و می‌گویید با کارشناسان بعدا صحبت می‌کنم. می‌گویید بروم با مجلس صحبت کنم تا قانون را عوض کند که این غلط است و شما باید با آن چانه‌زنی کنید. ما نباید به ملت فشار بیاوریم. آمریکا است که باید وظیفه خود را در برابر تعهدات انجام دهد. شما چه امتیاز دیگری می‌خواهید به آن‌ها بدهید. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: این همه امتیاز دادید؛ این را به مردم بگویید. چه چیزی را می‌خواهید بیان کنید. صحبت از صداقت م‌کنید. ۸ سال دولت خاتمی و ۸ سال دولت روحانی و همیشه طلبکارید. شما‌ها چه کار‌هایی کردی. چرا از مردم طلبکارید.

جلیلی اظهار کرد: یک طرف شمایید و یک طرف شهید رئیسی؛ زمان شما به راحتی در روز ۷۰۰ نفر می‌مردند و شما‌ها چه کردید. آقای پزشکیان دنیا مگر تنها سه کشور است. چرا به کشور ما می‌گویید قفس. روحانی در ۸ سال یک بار آفریقا نرفت و شهید رئیسی با سفرهایش چه گشایش‌هایی داشت.

مردم به جلیلی رای دهید!

پزشکیان در ادامه مناظره گفت: روند پولی که به جامعه آمده با درصد رشد فرق دارد. آن چیزی که من دیشب نشان دادم درست بود. اینکه ما چه قدر پول مملکت را اضافه کردیم آمارش معلوم است و زندگی مردم هم معلوم است.

وی افزود: مردم آیا می‌توانید بروید با این پول، گوشت و خانه بخرید. چرا یک کشاورز نمی‌تواند زندگی کند. چرا بازنشستگان را کتک زدید و به آن‌ها نرسیدید. مگر نگفتید سالی یک میلیون مسکن درست می‌کنید. تنها ۹۰۰ هزار ساختید. تورم ۳ سال بالای ۴۰ درصد است و مردم را اذیت کردید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم زمان آقای خاتمی آیا زندگی‌تان راحت‌تر نبود. نگاه این آدم‌ها اشتباه بوده و کل بلد بودن این‌ها آن است که می‌گویند در شورای امنیت ملی بوده؛ دیروز از او سوال کردم که آیا دولت رئیسی برنامه داشت یا نه. اگر داشت این برنامه شما چیست؟، برنامه او و قانون او را می‌خواهید اجرایی کنید. برنامه که وجود دارد این حرف‌های شما یعنی چی؟، بگویید برنامه شما چیست.

پزشکیان بیان کرد: این‌ها نشستن در جایی به‌عنوان دولت سایه و می‌گویند که ما فلان کار را می‌کنید. این چه حرفی است. دولت خاتمی را با این حرف‌ها مقایسه کنید. این‌ها کوتاه نمی‌آیند. اف‌ای تی اف را هم قبول نمی‌کنند. مردم اگر این‌ها درست می‌گویند به آن‌ها رای دهید.

جلیلی در ادامه گفت: آقای پزشکیان باز هم طفره رفتند و جواب ما را نداند و باز هم گفتن که تنها به آن‌ها باج می‌دهیم. شما که ادعای آلترناتیو دارید یکی از آن‌ها را بگویید.

وی ادامه داد: شما هر گفتمانی که با خارجی‌ها داشتید بعد از آن برای ما از قطعنامه گفتند. شما دیشب هم جای آن که مواضع خود را بگویید حرف‌های غلط و دروغ گفتید. شما ۳۲ سال عملکرد را گذاشتید کنار و تنها ۳ سال را دارید مقایسه می‌کنید.

در جریان برجام و fatf طلبکاریم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: صادرات نفت خام در سال ۹۸ چند بوده و در سال ۱۴۰۲ چند برابر بوده این آمار‌ها را بررسی کنید و سرمایه‌گذاری‌های خارجی هم به همین شکل است. پیشرفت را از سال ۹۷ تا ۱۴۰۲ ببینید. این دوستان در حرف‌های یک طرفه موفق هستند. این‌ها همان‌هایی هستند که پیش‌بینی تورم ۱۰۰ درصد را دادند و بعد‌ها نیز حرفی نداشتند بزنند.

جلیلی گفت: شما مردم را قبول ندارید مثلا شما دکتر شیبانی را قبول ندارید. مردم اکنون قضاوت می‌کنند. مردم ۸ سال تلخ روحانی را یاد دارند. مسئولان در کنار شما افتخار داشتند که مسکن نساختند. آقای پزشکیان با فرافکنی نمی‌توانید کار انجام دهید. شما دلار ۳ هزار تومان را ۳۰ هزار تومان کردید و شما می‌خواهید دولت سوم روحانی را درست کنید.

وی افزود: رشد اقتصادی در دو دولت روحانی صفر بود یا نه؟ در سه سالی که شهید رئیسی، رئیس‌جمهور بود جان خود را فدا کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما در جریان برجام و fatf طلبکاریم و باید حق مردم را بگیریم. ما نباید منفعل باشیم و باید طرح داشته باشیم. دولت شهید رئیسی تحریم‌ها را بی‌اثر کرد به نحوی که وزیر امور خارجه آمریکا به آن در مسئله فروش نفت اشاره کرد، اما یک جریان خود تحقیر می‌گوید که چون آنها نخواستند ما نتوانستیم تحریم‌ها را برداریم. 

جلیلی بیان کرد: من ۵۰ صفحه طرح دارم که طرفین را از تحریم کردن پشیمان کنیم. برنامه هفتم می‌گوید که رشد ۸ درصدی باید در اقتصاد اتفاق بیفتد، اما شما پیشاپیش می‌گویید که این میزان رشد کلاهبرداری است. شما بقیه را به طالبان بودن محکوم می‌کنید و حکم اعدام می‌دهید.

پزشکیان در ادامه گفت:  ایشان (جلیلی) می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، اما جلوی دیدگان مردم تهمت می‌زند که من ادامه‌دهنده راه روحانی هستم. در برابر چشم مردم کسانی که نیستند تهمت می‌زند. مردم ما بدانند که این نگاه همین است.  

وی افزود: مردم عزیز شب گذشته شما تفاوت دو مسیر را دیدید. سیاستگذاری محدود یا سیاست‌گذاری با استفاده از خرد جمعی؟ برنامه‌ریزی و سیاستگذاری باید با مشارکت کارشناسان دولتی بخش خصوصی و اندیشکده‌ها باشد. برنامه‌ریزی در پشت در‌های بسته توسط دولت سایه زندگی مردم را بهتر نخواهد کرد و من به این شیوه پایان خواهم داد.  

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم آگاه ایران گام اصلی برای بهبود معیشت و پیشرفت کشور رفع تحریم‌ها و تعامل با جهان است. من به سرعت در این زمینه اقدام خواهم کرد، اما همه مشکلات کشور ناشی از تحریم نیست و جهش تولید باید محقق شود.  

پزشکیان بیان کرد: بیش از ۱۴۰ اقتصاددان با گرایش‌های مختلف از طرح ما برای رشد اقتصادی حمایت کردند. مردم ایران مشارکت ما متشکل از فکر غلط نخواهد بود. فکر غلط یعنی اینکه خیال کنیم می‌توانیم بدون ارتباط با دنیا ۸ درصد رشد اقتصادی را محقق کنیم.  

وی ادامه داد: مردم من به شما دروغ نمی‌گویم و وعده‌های رویایی نمی‌دهم؛ من شما را با قول‌های غیرعملی فریب نمی‌دهم، اما تعهد می‌دهم که متخصص‌ترین افراد را به کار بگیرم و تصمیمات اساسی را با مشارکت مردم بگیرم همچنین تضمین می‌دهم که مردم را در بلاتکلیفی نگذارم و به مداخله‌های دولت در اقتصاد پایان دهم. من تعهد می‌دهم که برای رفع تحریم‌های ظالمانه یک ساعت وقت را تلف نکنم.  

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: برای کارآفرینان و بازرگانان ایران عزت را به ارمغان خواهیم آورد. برای تامین معیشت و بهبود زندگی مردم شبانه‌روز را نخواهیم شناخت. می‌گویند آدم‌هایی که دور من جمع شدند بد هستند، اما دور این دوستان چه کسانی جمع شدند؟

جلیلی در پاسخ گفت: یکی را بگویید؟

جلیلی به من تهمت می‌زند

پزشکیان پاسخ داد: مردم عزیز شما می‌دانید که سفارت انگلستان و عربستان را چه کسانی این‌گونه کردند. ایشان راحت می‌گوید که شما دولت سوم روحانی هستید. کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود راحت جلوی چشم مردم تهمت می‌زند.

جلیلی اظهار کرد: آقای ظریف در ستاد شما با آن عملکرد غلط و بی‌نتیجه در ستاد شما هست یا نه؟ در زمان ایشان ۱۵ بار گفتیم که تعهدات را انجام دادیم و طرف از تعهد خارج شد. 

پزشکیان گفت: برای همین قرارداد غلط دارید خودتان را می‌کشید که به نتیجه برسد.

جلیلی بیان کرد: وقتی طرف مقابل در موضع زورگویی است نباید به او امتیاز بدهیم. نه اینکه اگر از تعهد خارج شد ببینیم صبر راهبردی می‌کنیم چراکه این‌ها نگاه‌های واقع بینانه‌ای در سیاست خارجی نیست. 

وی ادامه داد: همین فردی که در ستاد شماست گفته است که ما ۳۰۰ هزار تومان به مردم دادیم که به ما رای بدهند که این تهمت است. شما نمی‌دانید دور و بری‌هایتان چه می‌گویند. 

پزشکیان پاسخ داد: شما در مورد من حرف بزنید.

جلیلی اظهار کرد: شما با همین‌ها می‌خواهید کار کنید و رفتار و منششان مشخص است. آقای پزشکیان مشکل شما این است که به متخصصان و دانشمندان نگاه نمی‌کنید و می‌خواهید با یک کلمه ظرفیت‌های بزرگ را کنار بگذارید. صحبت از اجماع می‌کنید، اما جوانانی که عضو حزب شما نیستند می‌گویید دولت سایه درست کردند. 

وی تاکید کرد: دولت سایه کیست غیر از جوانان نخبه‌ای که کار می‌کنند و به جمع بندی‌های موثری رسیده‌اند؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من در جلسه دولت به روحانی پیشنهاد دادم که باید پیش‌بینی داشته باشید چراکه بدون این شاخصه نمی‌شود کار کرد. می‌گویید که اقتصاددانان از برنامه شما حمایت کرده‌اند می‌شود برنامه‌تان را ما هم ببینیم؟ اقتصاددانان شما بگویند نسبتشان با رشد ۸ درصدی چیست.

پزشکیان بیان کرد: ایشان دیشب قافیه را باخته و امشب تهمت می‌زنند. کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود و مثل آب خوردن تهمت می‌زند فردا می‌خواهد چه بلایی سر مردم بیاورد. 

وی تاکید کرد: من برای ساختن خانه‌های بهداشت، کارگری کردم و ۶۰۰ خانه بهداشت را به یاری مردم ساختم. من با حزب و گروه بالا نیامدم بلکه با کمک مردم به اینجا رسیدم. من حزب و جناح و دسته نیستم. 

جلیلی بیان کرد: : شما به دولت سایه توهین کردید! 

پزشکیان گفت: بیشتر گروه قالیباف آمدند و در ستاد من کار می‌کنند؛ بنده بار‌ها گفتم که راهم راه مولا علی است و مسیر حکومت من همان راهی است که حضرت علی (ع) به مالک اشتر توصیه کرد؛ شاخص ما مردم هستند. 

وی ادامه داد: با این دعوا‌هایی که با یکدیگر می‌کنیم تنها ۴۰ درصد به ما رای دادند و ۶۰ درصد با ما مشکل دارند. شما می‌گویید من با مسکن مهر مخالفم که این هم یک تهمت دیگری است. این رئیس‌جمهور فردا است؛ مردم بدانید این‌ها چه کسانی هستند.

آقای پزشکیان صداقتتان را نشان دهید

جلیلی در ادامه مناظره اظهار کرد: خوشبختانه در محضر ۸۰ میلیون جمعیت هستیم. ۳۲ سال کشور در اختیار تفکر سیاسی شما بوده است پس چرا خودتان را کنار می‌کشید و طلبکار هستید؟ 

پزشکیان گفت: بازهم تهمت می‌زند.

جلیلی ادامه داد: خداوند ناظر و شاهد است و می‌داند که این مطالبی که گفته می‌شود چقدر درست است یا خیر. آقای پزشکان یک بار دیگر مباحث خود را مرور کنید. شما مسئله و تاریخ مسائل را نمی‌دانید.  مردم بدانند بدون آنکه موضوع چیزی را بدانیم نمی‌توانیم برای آن راه‌حل پیدا کنیم. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: آقای پزشکیان ما که می‌گوییم با مردم با صداقت صحبت کنیم اول خودتان صداقتتان را نشان دهید! امروز و فردا باید در محضر خدا پاسخگو باشیم و این را مدنظر داشته باشید.

پزشکیان گفت: ایشان راحت جلو چشم مردم می‌گوید حزب هستی و ضدمردمی در حالی که چنین نیست.

پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما سه سال پیش در یک جلسه دانشجویی اشاره کردید که بنزین را باید قیمت بازار آزاد به مردم عرضه کنند. رئیس ستاد شما هم اشاره کرده است که مسئله بنزین اگر کارشناسی مطرح شود گرانی با آرامش اعمال خواهد شد، بیان کرد: در جلسه دانشجویی من یک حرفی زدم درست است، اما بحث حاکمیت جلسه دانشجویی نیست. 

وی افزود: انرژی را بیشتر پولدار‌ها استفاده می‌کنند و هزینه آن را افرادی می‌دهند که استفاده چندانی از انرژی ندارند چون حاکمیت سوبسید را به ثروتمندان می‌دهد لذا می‌گویم اگر قرار است یارانه‌ای داده شود باید به همه اقشار جامعه تعلق گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قرار نیست روستاییان و کسانی که حتی یک ماشین ندارند هزینه گران امکاناتی را بپردازند که پولدار‌ها از آن بهره می‌برند. نگاه من این است که اگر عدالت وجود دارد ابتدا باید محرومان را ببینیم. پس اگر قرار باشد سوبسیدی ارائه کنم قطعاً این قشر برای بند اولویت دارند. 

وی ادامه داد: این مسئله باید با قانون و کارشناسی حل شود و یک روز باید سوبسید و یارانه‌ای که در کشور ارائه می‌شود عادلانه شود. چرا مثلاً خانه بنده اگر استخر و کلی امکانات دارد باید همان سوبسیدی در گاز به من تعلق گیرد که به یک روستایی تعلق می‌گیرد. این مسئله باید مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گیرد.

بنزین گران نمی‌شود

جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار است در دولت شما قیمت بنزین افزایش پیدا کند، گفت: دوره ریاست جمهوری دوره آزمون و خطا نیست. همین دولت آقای روحانی که می‌گویند دولت آقای پزشکیان دولت سوم روحانی است. می‌گفت به کسی که ماشین دارد باید یارانه دهیم در حالی که این عدالت نیست، زیرا کسی که ۳ ماشین دارد سه برابر کسی که ماشین ندارد یارانه می‌گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ناترازی بنزین مشکل اصلی ماست. باید مردم را در مدیریت مصرف انرژی مشارکت دهیم. مردم اگر احساس نفع کنند وارد می‌شوند. باید به مردم اعتماد کرد و به مردم اجازه داده شود که مصرفش را مدیریت کند. این به معنای افزایش قیمت نیست و با همین قیمت بنزین ادامه می‌دهیم. مردم باید احساس کنند که بی‌عدالتی کنار گذاشته شده است و با مدیریت مصرف می‌تواند جلو رود. هرگز قیمت بنزین اضافه نمی‌شود.

ثبات را به بورس برمی‌گردانم

مجری برنامه در ادامه به پزشکیان گفت: در دوران آقای طیب‌نیا باعث شد تا به بورس آسیب وارد شود. آیا در این باره رویکرد دولت شما متفاوت است؟

پزشکیان پاسخ داد: روحانی به من ربطی ندارد. آنچه من درباره بنزین گفتم نگاه خود من بود. اگر این‌ها این طرح را داشتند چرا زمان شهید رئیسی اجرا نشد. باید کاری کنیم که مردم تحت فشار نباشند. ما ۵ هزار میلیارد دلار در سال پول سوخت می‌دهیم. اقتصاد یک نفر نیست. مجموعه‌ای از اقتصاددانان باید نسخه این مشکل را طراحی کنند. دولت نباید در قیمت‌ها دخالت کند. مداخله دولت در اقتصاد همین بلا را سر اقتصاد می‌آورد. ثبات و امنیت را به بورس برمی‌گردانیم و کسری بودجه را از بورس جبران نمی‌کنیم. تحریم‌ها در بورس موثر است که تا حل نشود موج آن در بورس موثر است.

مجری از جلیلی پرسید می‌گویند اگر شما رئیس‌جمهور شوید بورس شکست می‌خورد؟ که جلیلی در پاسخ بیان کرد: بورس موضوع مهمی است و من در این چند روزه با بسیاری از مردمی که از بورس ضربه‌های زیاد خوردند صحبت کردم. بورس باید منشا شکوفایی اقتصاد باشد. در سال ۹۸ و ۹۹ نامه نوشتم به آقای روحانی و ۲۲ نکته را به دولت گفتم. چرا سرمایه مردم بر باد رفت. 

وی ادامه داد: بورس بهترین ابزار برای تولید و ارتقای کشور است. بازار اولیه بورس بستر تولید است. بازار ثانویه هم تضمین‌کننده فعالیت‌های بازار اولیه است. این مدیریت می‌خواهد یعنی باید شورای ثبات داشته باشید. نمی‌شود بیمه به بورس بی‌تفاوت باشد. سهام باید بیمه شود تا مردمی که این‌گونه متضرر شدند و آن زمان به آقای روحانی هشدار دادیم که این اقدامات به بورس ضربه می‌زند. بورس فرصت است که می‌تواند جهش کشور را محقق کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: عده‌ای سرمایه‌دار به‌دنبال رانت هستند و دوست دارند بازار بورس تلاطم داشته باشد تا به رانت‌هایش ادامه دهد. چرا شفافیت وجود نداشت. نظرمان تقویت بورس است. تسهیل تامین مالی تولید باید انجام شود. 

جلیلی بیان کرد: اگر درباره جهش تولید صحبت می‌کنیم شرطش تسهیل تامین مالی است. یک نگاه این است که نقدینگی را ببرید به ساختن یا ببرید در تولید. آقای پزشکیان گفته بودید که اگر یارانه فقط به دهک‌های پایین داده شود مشکل اقتصاد حل می‌شود و یارانه ۴۵ هزار تومانی کمر اقتصاد را خرد کرده است.

پزشکیان در ادامه اظهار کرد: کسی که بخوابد و به فکر مسکلمان نباشد مسلمان نیست. پس حاکمیت باید مشکل مردم را حل کند. حاکمیت نباید بگذارد مردم بی‌خانمان و گرسنه بمانند. ما ادعا می‌کردیم باید مملکت را گلستان کنیم، اما چه شد. الان بسیاری برای خرید نان قرض می‌کنند. من جراح قلبم و محرومان را درمان می‌کنم. از پولداران می‌گیرم و به فقرا می‌دهیم. باید شناسایی شوند. نقشه بدون ارزیابی وضع موجود امکان ندارد. الان به همه یارانه می‌دهیم در حالی که باید دید به چه کسانی باید داده شود.

مجری از جلیلی پرسید ما در برنامه‌های شما درباره یارانه‌های شما موردی ندیدیم در این زمینه توضیح می‌دهید که وی در پاسخ گفت: باید بگویید حدیث‌هایی که بیان می‌کنید چگونه باید عملی شود. باید دید وضع موجود و مطلوب چیست. ما زمانی که هدفمندی یارانه‌ها شکل گرفت در اصل ۴۵ دلار به مردم داده می‌شد در حالی که در ۸ سال این دلار به ۳۰ تومان رسید و تورم شد ۶۰ درصد و کماکان همان ۴۵ هزار تومان یارانه را می‌دهیم و همان افرادی که در ستاد شما هستند می‌گفتند ما عزا می‌گیریم که می‌خواهیم ۴۵ تومان به مردم بدهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شهید رئیسی به این موضوع بی‌تفاوت نبود. تورم ۶۰ درصد را از دوران روحانی داشتیم. شهید رئیسی یارانه را ۱۰ برابر کرد و به ۴۵۰ هزار تومان رساند. ما طرح سبد غذایی خانوار را طراحی کردیم. ما ۱۳ قلم کالای غذایی که ۲۵۰۰ کیلو کالری است که نیاز روزانه هر انسان است را در این طرح فراهم کردیم. طرح سفر خانوار را مطرح کردیم، زیرا زندگی مردم فقط نان بخور و نمیر نیست و به تفریح هم نیاز دارد. من با جوانی حرف می‌زدم که می‌گفت من یکبار هم سفر نرفتم. بسیاری از این طرح‌ها هزینه برای دولت ندارد. باید ضریب جینی ما در بهترین حالت باشد.

پزشکیان در ادامه بیان کرد: مردم عزیز یک آدمی که می‌گفت با یک میلیون تومان شغل ایجاد می‌کنم باز می‌خواهند سبد بدهند؛ من هم می‌دهم، اما با کدام پول و چگونه؟ مردم عزیز وضعیت تورم ۴ سال است که بالای ۴۰ درصد است. بدترین وضعیت تورم در این دولت است. سفره‌های مردم آیا با ۱۰ برابر شدن یارانه‌ها بزرگ شده است؟

قول ساخت یک میلیون مسکن را نمی‌دهم

مجری در ادامه مناظره از پزشکیان پرسید زمانی که اظهار نظر اطرافیان شما را می‌بینیم نکاتی وجود دارد. مثلا رئیس ستاد شما عنوان کرد که راه‌حل مسکن خروج دولت است. برنامه دولت جنابعالی برای ساخت مسکن چیست؟ که وی در پاسخ تصریح کرد: برنامه من اجرای قانون است. بنده قانون را اجرایی می‌کنم. دولت شهید رئیسی اعلام کرده بود سالی یک میلیون مسکن می‌سازد و نتیجه این است که اکنون هیچ فرقی با قبل از دولت شهید رئیسی نداشتیم و دلیل آن است که وعده دادند، اما عملی‌اش نکردند. می‌گفتند یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم و تورم را کم می‌کنیم، اما نکردند.

وی ادامه داد: من البته قول یک میلیون مسکن را نمی‌دهم، اما سعی می‌کنم قانون را انجام دهم. ما باید در ادامه دادن راه شهید رئیسی آمایش سرزمینی که رهبری نیز فرمودند را رعایت کنیم. این را بدانیم تهران در سال‌های آتی مشکلات زیادی دارد و اگر آمایش سرزمینی را در آن رعایت نکنیم با مشکلات فراوانی موجه می‌شویم. چه کسی باعث می‌شود قیمت اجاره مسکن بالا رود و آن تنها تورم است و باید جلوی تورم را بگیریم. دولت‌ها فرقی نمی‌کنند و بر اساس تورم پول می‌دهند و مشکل زیاد می‌شود.

پزشکیان اظهار کرد: ما اگر قدرت داشته باشیم و جلوی تورم را بگیرم این کار راه‌های فراوانی دارد. با انجام این کارها بعضی از مشکلات را حل می‌کنیم.

مجری از جلیلی پرسید شما وعده خانه‌دار کردن مردم و رفع مشکلات اجاره‌نشین‌ها را دادید. چگونه این وعده را محقق می‌کنید؟ که وی در پاسخ بیان کرد: مردم انتظار دارند که بدانند در ۴ سال آینده در این زمینه چه می‌کنیم. موضوع اول رویکرد ما در این زمینه است. مسئول ستاد ایشان که سال‌ها وزیر بودند عنوان کردند که وزارت مسکن تعهدی ندارد و هرگز در پی کاهش قیمت مسکن نیستیم. این رویکرد آیا می‌خواهد ادامه پیدا کند که  این را مسئول ستاد شما می‌گوید و اگر خواستید جواب بدهید.

وی ادامه داد: ما سالی چند هزار ازدواج داریم لذا باید به فکر مسکن باشیم. همین ازدواج نیز موضوعی دیگر است. این نوع نگاه دوستان درباره مسکن باعث مشکلات کنونی است. در ۸ سالی که دوستان شما بودند متوسط قیمت مسکن ۱۰ برابر شد. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: شما می‌دانید چند درصد مردم ما اجاره‌نشین هستند. اتفاقا در برنامه هفتم که نمی‌دانم شما از آن اطلاع داریم در آن عنوان شده است که در این زمینه چه کنیم. سوال من آن است که شما باید برای این طرح برنامه داشته باشید. برای مشکل زمین برنامه وجود دارد. سوال من این است که شما باید برای این طرح برنامه داشته باشید. در برنامه برای مشکل زمین برنامه وجود دارد.

جلیلی ادامه داد: مسئله زمین در دولت شهید رئیسی مطرح و حل شد و باید به زیستگاه مسکنمان اضافه کنیم. رئیس‌جمهور باید در اداره کشور برنامه داشته باشد نه اینکه بگوید حالا بعداً بررسی می‌کنیم. در حوزه اقتصاد دریامحور شما چه برنامه‌ای دارید؟ شما باید به مباحث خود جهت بدهید.

باید ارز تک‌نرخی شود

پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره اینکه در میزگرد گفته‌اید یا باید تحریم‌ها را حل کنیم یا زندگی مردم به فلاکت کشیده می‌شود. اگر تحریم‌ها از بین نرفته و توافقی حاصل نشد قیمت‌ها چه می‌شود ؟، گفت: در دولت آقای رئیسی مگر قول نداده بودند که سالانه یک میلیون مسکن می‌سازند چه شد؟ قوانین وجود دارد، اما چرا نمی‌شود. 

وی افزود: در ابتدا حقوق کارمند را درست بدهند تا وی بتواند زمین بخرد، اما با این حقوقی که ما به مردم می‌دهیم ۱۰۰ سال دیگر هم نمی‌توانند مسکن تهیه کنند. تورم به دلیل پولی است که دولت از جیب مردم برمی‌دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر بتوانیم ارز را وارد مملکت کنیم و به صادرات بپردازیم می‌توانیم جلوی تورم را تا حدود زیادی بگیریم. وقتی کشور تحریم است قیمت‌ها گران می‌شود و تورم‌ها باعث می‌شود تا دولت دست در جیب مردم کند. ما بدون در نظر گرفتن رفع تحریم‌ها می‌توانیم ناترازی در حوزه انرژی ارز و مدیریت را برطرف کنیم. 

پزشکیان بیان کرد: ما اکنون کل یارانه بنزین و برق و انرژی می‌دهیم. لازم است که ارز تک نرخی شود به جز مسائلی که به زندگی ضروری مردم بستگی دارد.

مجری از جلیلی پرسید شما درباره حکمرانی ریال حرف زدید. در این باره توضیح می‌دهید که وی در پاسخ گفت: ما در طبس در همین دولت به مردم زمین دادیم که خودشان ساختند. دولت شهید رئیسی تورم بیش از ۶۰ درصد را به ارث برد که تمام تلاشش را برای کاهش آن انجام داد. تورم باید ریشه‌یابی شود و از سرزنش افراد هم ناراحت نشد.

وی تصریح کرد: امروز متاسفانه کار کردن و مطالعه شده است ضد فضیلت و ندانستن شده است فضیلت. در برخی از موضوعات شما اطلاعات ابتدایی هم ندارید و می‌خواهید در جایگاه ریاست‌جمهوری باشید. هسته اصلی تورم و جهش تورم دو موضوع مهم هستند. هسته اولی مربوط به ناترازی در بودجه است. از یک طرف باید منابع افزایش و مصارف کاهش یابد. باید ارزآوری هدف اصلی کشور برای همه دستگاه‌های کشور باشد. نباید به مردم فشار آورد بلکه باید هزینه‌های غیرضروری دولت کاهش یابد. انضباط مالی بر همین اساس است لذا باید حاکمیت ریال داشته باشد. باید سامانه‌ها راه بیفتد. باید حاکمیت ریال به سمت تولید برود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: آنچه مردم ما را اذیت می‌کند جهش‌ها در قیمت ارز است. مشکل مردم امروز تورم است. وقتی ندانید بین تخصیص و تامین ارز چه مشکلاتی وجود دارد نمی‌توانید مشکل را حل کنید. برای بازار ما ثبات ارز مهم است. 

جلیلی اظهار کرد: قیمت ارز در یک بازار سالم کشف می‌شود. ما برای این‌ها نه تنها برنامه داریم بلکه احکام را هم صادر کردیم و از روز اول این را پیگیری می‌کنیم. آقای پزشکیان شما با واردات خودرو مخالف بودید.

پزشکیان در پاسخ گفت: ما بازار را بستیم. همان واکسنی که ما تولید کردیم اگر ما تولید نمی‌کردیم صد برابر باید می‌خریدیم.

وی ادامه داد: وقتی به مردم پول می‌دهیم چون جنس بی‌ارزش ایرانی می‌دهیم، اما وقتی جنس خارجی می‌خریم آن را ۱۰ برابر می‌کنیم. واردات خودرو با ارز‌هایی که داریم باید آزاد شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اگر بازار آزاد است باید واکسن هم آزاد می‌شد. ماشین مزیت ما نیست اگر همین ماشین را خارج بفرستیم با نصف قیمت هم نمی‌خرند. می‌گفتند که باید ماشین دست دوم وارد کنیم. به کجا رسیده‌ایم که همین را هم اجازه نمی‌دهند. همه ماشین‌ها از چین وارد شده است و قیمت هم با قیمت چین متفاوت است. وقتی پول می‌دهیم پول ایرانی می‌دهیم، اما جنس خارجی را به ۱۰ برابر به مردم می‌فروشیم. رقابت اگر باز شود خود به خود بازار تنظیم می‌شود.

پزشکیان ادامه داد: اگر رقابت را باز کنید و ماشین‌ها وارد شوند ارز‌ها باید تنظیم شوند و این کار توسط بازار عملی می‌شود. دولت باید این مسائل را پشتیبانی کند و بازار خود را تنظیم مکند و دولت نباید در بازار مداخله کند.

احیای صادرات خودرو

مجری از جلیلی پرسید صریح بفرمایید منظور شما از واردات خودرو چیست و ارز آن را از کجا فراهم می‌کنید؟ که جلیلی در پاسخ گفت: یکی از اشکالات کشور این است که موضوعاتی مانند خودرو، مسکن و کشاورزی موضوعاتی تک بعدی نیست و ابعاد زیادی دارد.

وی ادامه داد: باید از دانشگاه‌ها وارد این موضوعات شوند. این یک بحث است. درباره خود دو موضوع قیمت و کیفیت مطرح می‌شود که مهم است و جمع‌بندی ما این است که در بحث تیراژ باید به گونه‌ای آن را افزایش دهیم که مشکل در بازار نداشته باشیم چون راهی از آن در تولید می‌گذرد. ما با همه کارشناسان صحبت کردیم و بحث آن است که تولید ما باید اقتصادی شود.

جلیلی اظهار کرد: بحث اول اقتصادی کردن تولید است و اگر با این نگاه افزایش تولید برویم راه دیگر واردات است. در زمان ما در وزارت خارجه در مسکو خط تولید سمند داشتیم و در ونزوئلا بازار تولید خودرو داشتیم و در ۸ سال دولت روحانی این بازار‌ها نابود شد. این‌ها راه‌های ما برای مدیریت بازار است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: باید فرآیند تولید داخلی‌ها را اصلاح کنیم. من روی بحث ثیراژ بحث دارم چرا که مهم است. اقتصادی کردن تولید هم از دیگر موضوعات مهم در این بحث است.

مجری به پزشکیان گفت بفرمایید منظور از نهاد تنظیم‌گر درباره موضوع صندوق‌های بازنشستگی چیست و منابع مالی شما در این زمینه‌ها چیست؟ که وی در پاسخ تصریح کرد: درباره بازنشستگی قدم اول آن است که کاری کنیم که با توجه به مشکلات اصلی آن‌ها که بیماری‌ها است بتوانیم بدون هزینه در این زمینه به آن‌ها خدمات دهیم و هزینه سلامت برای آن‌ها وجود نداشته باشد. بحث دوم افزایش حقوق این‌ها بر اساس تورم است. سومین مسئله هم آن است که در سنین بازنشستکی یکسری مزایا را برای آن‌ها گذاریم که از  عمر باقی مونده خود را لذت ببرند. سیستم ما مجموعه نیاز‌های آن‌ها را می‌بیند و برای آ ن اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: مدیریت و کنترل ساختار سرمایه‌هایی که برای این عزیزان است را باید مدیرت کنیم تا به بهره‌وری برسد. می‌توانیم بفروشیم و در بورس بگذاریم و نباید بگذاریم سرمایه‌ها از بین بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: باید کاری کرد که کارخانه‌ها، شرکت‌ها و ساختمان‌ها به بهره‌وری برسند نه اینکه زیان‌زا باشند. اگر قرار است سرمایه ما ضرر بدهد یا اینکه یک عده حزبی و جناحی بروند آنجا هیئت‌مدیره شوند باید این سیستم به‌هم ریخته شود. اگر بخواهیم یک سازمان جدید ایجاد کنیم برای دولت هزینه مضاعف ایجاد خواهیم کرد.

پزشکیان افزود: متاسفانه در ادارات ما بعضی‌ها طی روز نیم ساعت هم کار نمی‌کنند. به‌جای اینکه به صورت جناحی و دسته‌ای سیستم را جلو ببریم باید کار را دست افرادی که کارشناس هستند استفاده کنیم. دولت باید حقوق را بر اساس عملکرد نیروی انسانی بپردازد. 

همیشه شاگرد اول بودم

وی تاکید کرد: آقای دکتر جلیلی خیلی‌ها می‌گویند که ما برنامه داریم، اما برنامه‌نویسی نیاز به مباحث کارشناسی دارد. نمی‌شود که بگویند ما با دانشگاه صحبت کردیم و برنامه داریم. اینکه خیال کنیم می‌توانیم با چهار نفر مشورت کنیم و برنامه بنویسیم درست نیست پس منابع چه می‌شود؟ لطفاً ایشان روش ارزیابی برنامه‌های خود را در حد یک ورق به ما ارائه دهند. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: می‌گویند من سواد ندارم. بنده در تمام دوران تحصیلی شاگرد اول بودم و چندین دوره مدیریتی را در کشور‌های مختلف گذرانده‌ام. همین‌طور که می‌گویند با یک میلیون می‌شود شغل ایجاد کرد فردا هم می‌خواهند بقیه امور را همین‌طور پیش ببرند. دولت آقای رئیسی در ۳ سال ۴۰ درصد رشد تورم داشته است. آیا شما می‌دانید این رقم یعنی چه؟ مردم خودشان می‌دانند که چه بلایی سر سفره‌شان آمده است.

جلیلی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی وضعیت بازنشستگان گفت: آقای پزشکیان ظاهراً با اینکه جمعی از نخبگان جوانان و مردم بنشینند برای مشکلات کشور راه حل پیدا کنند مشکل دارند. برای ایشان عجیب است که عده‌ای بدون هزینه بنشینند و برای مشکلات چاره اندیشی کنند. 

پزشکیان در پاسخ اظهار کرد: همه پست‌ها را در مملکت گروه شما گرفتند چرا نخبگان از کشور خارج می‌شوند؟ من بدون پول کار کردم و کارنامه من نیز موجود است.

جلیلی ادامه داد: آقای پزشکیان بگذارید مردم دیدگاه شما را بدانند که می‌گویید بدون پول کار جلو نمی‌رود.

پزشکیان گفت: شما نمی‌دانید برنامه نوشتن یعنی چه. ایشان می‌گوید، چون متخصص است می‌تواند برنامه بنویسد. 

جلیلی اظهار کرد: شما هم نمی‌دانید که یک متخصص قلب نمی‌تواند متخصص نظام سلامت باشد. شما نظام سلامت هم نمی‌دانید مجلس شما را استیضاح کرد. تکریم بازنشستگان وظیفه اصلی کشور است. وقتی درباره همسان‌سازی حقوق حرف می‌زنیم سریعا عده‌ای می‌گویند درآمدش کجاست. باید دید چه کسانی حقوق‌های نجومی می‌گرفتند در حالی که بازنشستگان ما مشکل داشتند. مبارزه با فساد باید امتداد داشته باشد. باید بدهی‌های دولت به صندوق‌ها پرداخت شود.

نیامدم خطری برای ایران باشم

پزشکیان در جمع‌بندی اظهارات خود گفت: مردم شریف ایران من عضو هیج حزبی نیستم. کار‌های من در استانم بر اساس علم مدیریت بود. چندین بار از بهداشت و درمان منطقه آمدند و دبیرکل بهداشت جهانی آمد و از اقدامات ما تعجب کرد. آقای خاتمی من را وزیر بهداشت کرد. اکثر قوانینی که در سیاست‌های کلی وجود دارد را ما آوردیم. من فوق تخصص باشم به معنای بلد بودن مدیریت نیست.

وی تصریح کرد: بنده نه بی‌سوادم و نه وابسته به حزب هستم. من در درون مردم بودم و برای مردم زندگی کردم. من مقتدایم امام علی (ع) است و این راه را ادامه می‌دهم. خیلی از ستاد‌های شهید رئیسی و آقای قالیباف برای ما کار می‌کنند یعنی ما حزبی نیستیم. هم‌میهنان عزیز لحظه انتخاب است. فرصتی برای ایران در راه است برای دوری از وضع موجود. من نیامدم که خطری برای ملت ایران شوم بلکه آمدم تا صدا‌هایی که شنیده نشده است را به حکومت برسانم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: نگذاریم ملت فقیرتر شوند. هنوز ناگفته‌ها زیاد است. اگر انتخاب شدم پیگیر خواسته‌های شما خواهم بود و دروغ نخواهم گفت. گردنم را در برابر شما می‌گذارم. به آنهایی که نیامدند همه دیدیم که ۶۰ درصد مردم نیامدند و این برای حکومت معنا دارد. من صدای این تردید و نارضایتی را شنیده بودم. آنها به وضع معیشت خود گله و از تبعیض، تحقیر و فساد به جان آمدند. بیشتر مردم خواسته‌های قدیم و جدیدشان نادیده گرفته شده است. بسیاری از صندوق رای کنار کشیدند، زیرا نمی‌خواستند مشارکتشان را مصادره به مطلوب کنند. عهد همه ما خلق فرصتی دیگر برای ایران است.

هنوز نیامده فریادهایشان علیه من بلند شده

جلیلی در جمع‌بندی اظهارات خود گفت: دوباره وقت انتخاب است بین سپردن کشور به محفل‌های پنهان یا اعتماد به توان ملت. بین انتخاب در گعده‌های سیاسی و بازگشت به دوران بهانه‌ها یا انتخاب تلاش جهادی بین ترسیدن از کدخدا تا ایستادن مسئولانه. اکنون زمان اتلاف فرصت‌ها نیست.

وی ادامه داد: م‌یگفتند بدون fatf نمی‌شود واکسن خرید. نمی‌شود به مردم زمین داد. نمی‌شود حقوق داد، اما با دست کم گرفتن فرصت‌ها و نشناختن ظرفیت مردم این فرصت از بین می‌رود. من از مسائل و دغدغه‌های شما آگاهم و دغدغه ۳۵ سال کار در سیاست خارجی من را واقف کرده است که باید برای مقابله با فساد داخلی و فشار بیرونی اشراف و شجاعت می‌خواهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: جهش در تولید، عدالت، فناوری‌های پیشرفته نباید معطل دو سه قدرت باشد و پشتوانه مردمی می‌خواهد. هنوز نیامده فریادهایشان علیه من بلند شده است، زیرا می‌دانند به حساب فساد‌ها خواهم رسید. جریانی که که حد توان ایرانی را آبگوشت بزپاش می‌دانست هنوز در حال تحقیر ایرانی است.

جلیلی گفت: به مردم تکیه ندارند و جوانان را به سخره می‌گیرند. شما مردم خود را باور ندارید. من کسی نیستم که در مواجهه با اولین مشکل پا پس بکشم و دست از حق مردم ایران بکشم و عدالت را ذبح کنم. این حرکت بزرگ نیاز به پشتیبانی همه مردم ایران دارد. اختیار با شماست یک جهان فرصت و یک ایران جهش انتخابش با شماست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲۷
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۴ تير ۱۴۰۳
ملت فهیم و شریف ایران اگر دوست دارید در حوزه فضایی پیشرفت کنیم به دکتر جلیلی رای دهید.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۰:۲۰ ۱۴ تير ۱۴۰۳
مردم شریف ایران ؛

آقای پزشکیان میخواد دلار رو آزاد کنه . یعنی ارز ترجیحی کالا ها رو برمیداره و مرغدار و دامدار و سایر تولید کننده ها که با دلار ۲۸۵۰۰ تولید میکنند با دلار ۶۰ هزار تومن تولید کنند . این یعنی انفجار تورم ! خودتون با دستای خودتون ایران رو بدبخت نکنید . نذارید ما جامعه متوسط و ضعیف از بین بریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۳
رای همه کارگران و میوه فروشان و پارچه فروشان و دست فروشان و کاسبان و رستوران دارها و پاساژ دارها و معلمین و بازنشتگان و بیماران و دکترها و جن و انس مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۴ تير ۱۴۰۳
رای ما پزشکیان جراح اقتصاد کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۳
یارو خودش دکتر قلبه وزن قلب بلد نیست میخواد برامون کجای اقتصادو جراحی کنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۳
پزشکیان روزی ۵ بار پیام میده کاری داری زنگ بزن من پیامک جواب نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۳
چون‌جلیلی در مورد کانون بازنشستگان گفت ومستقیم آبروی داماد پزشکیان رو نبرد ، پزشکیان تو مناظره دوم پشتش رو راه کرد و رفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۴ تير ۱۴۰۳
بورس = ضرر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
بورس بهترین وپربازده ترین بازاره در بلندمدت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۳
بورس=ضرر=روحانی= پزشکیان

بورس=سوددهی=بیمه سهام=جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ تير ۱۴۰۳
بورس=روحانی=ضرر ضرر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۴ تير ۱۴۰۳
پزشکیان میگه اگر جلیلی رشد 8 درصد محقق نکرد اعدامش کنید×
اگر من به تعهداتم عمل نکردم از ریاست جمهوری کناره گیری می کنم!
یعنی کناره گیری از قدرت برای پزشکیان قدرت طلب برابر با مرگه :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۳
بنظر من هر کی دوست داره به پزشکیان رای بده هر کی دوست داره به جلیلی رای بده هیچ فرقی نمیکنه به حال مملکت ۴ سال سر مردم گرمه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
شاید آقای جلیلی از نظر برخی حداکثر برای پست استاندار یا شهردار مناسب باشند اما جناب دکتر پزشکیان نباید به جایگاهی بیشتر از ریاست یک بیمارستان یا دانشکده فکر کنند.
این لحن و ادبیات سخن گفتن اصلا شایسته فردی با این سابقه روی کاغذ نیست.
جناب دکتر جلیلی بسیار ممنون از شما می دانم که چقدر عذاب کشیدید و تحمل فرمودید. از طرف ایشان از شما عذر می خواهم. (این کی حرفش تموم میشه من حرف بزنم!!!) امروز در دبستان هم به این شکل صحبت نمیکنند.
کافیه تعصب رو کنار بزاریم انصاف داشته باشیم کمی به آینده فرزندانمون و مملکت فکر کنیم به عقل رجوع کنیم بیشتر مطالعه کنیم هر حرف بی پایه و اساسی رو نپذیریم اونوقت درست تصمیم خواهیم گرفت.
آقای دکتر پزشکیان یک پدر یا یک پدربزرگ دلسوز و قابل احترام برای ملت هستند اما نگذاریم با بازیچه شدن و استفاده ابزاری از ایشان توسط گروهی معلوم الحال دنیا و آخرتشان به باد برود. با تمام احترام برای ایشان بنده به دکتر جلیلی رای می دهم و از ایشان تقاضا دارم حتما از تجربیات دکتر پزشکیان استفاده کنند.
به امید روزهای خوب. لحظه ها را دریابیم و مهربان باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۵ تير ۱۴۰۳
پزشکیان اصلح هست که دولت سایه را کنار زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جالبهاقای پزشکیان می گه من سواد ندارم و باید از کارشناسا ببپرسم بعد بهش می گن جنابعالی که کارشناس چرا کاندید شدی ریس جمهور باید سواد داشته باشه و بر موضاعات و مشکلات کشور احاطه داشته باشه و برنامه بعد دوباره ایشون می گن من استاد تمام هستم اخر ما نفهمیدیم اقای پزشکیان استاد تمام هستن یا کارشناس نیستن وسواد ندارن در این لا اقل تکلیف رو معلوم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۳
سواد سیاسی اقتصادی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بورس رو مراقبت کنید تا ورشکستگی اقتصاد رو نبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کسانی که دولت روحانی رو با آقای پزشکیان مقایسه میکنند اصلا این دو به هم ربطی ندارند خود پزشکیان دیشب در مناظره گفت من اصلا سمت هیچ گروه و جناح سیاسی نیستم و برای حل مشکلات مردم وارد شدم. تهمت نزنید به جناب پزشکیان خداوند ناظر است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۴۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
شما انگار رسانه های آقای دکتر پزشکیان رو دنبال نمی کنید. سر تا پا روحانی پا تا سر روحانی چپ روحانی راست روحانی همه جا روحانی جسم روحانی روح روحانی و دیگر هیچ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
چون ميخواهند برايش فتنه بازی کنند درست نیست در حق کسی که دل درد ملت هست خواهشی داریم دیگه بس هست توهین دروغگوی تخریب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
همان حضرت علی(ع) که اقای پزشکیان برای رای اوردن مدام از ایشان دم می زنند و حدیث از ایشان می خوانند و رئیس جمهوری را با منبر اشتباه گرفته، می فرمایند، (هر کسی را خواستید بشناسید، از دوستان و اطرافیانش بشناسید)، وقتی که تمام اطرافیان اقای پزشکیان را تمام دولت روحانی و خاتمی گرفته است و خود را به اب و اتش می زنند تا پزشکیان رای بی اورد، طبق گفته حضرت علی منش اقای پزشکیان همان روحانی است، کند پرواز کبوتر با کبوتر، باز با باز،، اقای پزشکیان که نمی خواهد یک نفره کشور را اداره کند، باید از همین افراد که بعدا سهم خواهی می کنند، استفاده کند، لذا پزشکیان، قطعا قطعا، دولت سوم روحانی است، بلکه بدتر.
اقای جلیلی با اینکه حافظ کل قران است، برای عوام فریبی، ایه نمی خوانند.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۲۲:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
واقعا اینا حرفا خودته یا پول میگیری این چرندیاتو بنویسی؟
هرکسی سابقه ای داره نمیشه که بگه بسم الله سلام من صفر صفرم تازه اومدم سابقش خرابه هم تو دولت خاتمی بوده هم دیشب خودشو برای دفاع از روحانی کشت اگه طرفدار روحانی و ظریف نیست چرا براشون یقه چاک میداد؟ ضمنا همه اعضا ستاد ایشون همون دولت روحانی هستن ایشون دولت سوم روحانی نیست چون سوادش یک دهم روحانی نیست ادبش نصف روحانی نیست تجربش یک صدم روحانی نیست ایشون فاجعه اندر فاجعه هستن ایشون دولت فاجعه روحانی به توان ده هستن
اگه به این حرفاست پس چرا مدام جلیلی رو به دولت احمدی نژاد و شهید رییسی مربوط میکرد جلیلی هم هیچ ربطی به دولت های قبلی نداره خودتون سرتاپا تناقض و توهم و دروغگویی هستید ادم خندش میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
هموطن

آقای پزشکیان میثاق نامه ی اصلاحات رو امضاء کرده
و در واقع او یک اصلاح طلبه
ویدئو اظهاراتش که میکه یک اصلاح طلبه موجود سرچ کن ببین

در مناظره با دروغ داشت انکار میکرد

این یعنی باید ازاین طیف کابینه ببره تو دولت و تنها کابینه ای که هست کابینه روحانی و اطرافیانشانه

شما چرا داری خودتو گول میزنی آخه

واقعا نمیبینی چه کسانی دوره اش کردن و خیز برداشتن برای نابودی مملکت

آقای پزشکیان آخرتش رو به دنیاش فروخته رفته
از بس تو این چند روز دروغ گفته

کمی تامل کنید تحقیق کنید سر جدتون
Iran (Islamic Republic of)
احسان ع
۲۲:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اگه ربطی به هم ندارن چرا مثل قبیله مغول همشون رفتن ستاد پزشکیان چرا خاتمی و روحانی و تمامی جبهه اصلاحات دارن از پزشکیان حمایت میکنن؟ وقتی قبولش نداره خب وعده وزارت چرا داده بهشون؟ چرا واقعا؟؟؟
دم خروس کاملا مشخصه شما لازم نیست ماله کشی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
آلبانی نشین ها فعال شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
انشالله که راست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
همان حضرت علی(ع) که اقای پزشکیان برای رای اوردن مدام از ایشان دم می زنند و حدیث از ایشان می خوانند و رئیس جمهوری را با منبر اشتباه گرفته، می فرمایند، (هر کسی را خواستید بشناسید، از دوستان و اطرافیانش بشناسید)، وقتی که تمام اطرافیان اقای پزشکیان را تمام دولت روحانی و خاتمی گرفته است و خود را به اب و اتش می زنند تا پزشکیان رای بی اورد، طبق گفته حضرت علی منش اقای پزشکیان همان روحانی است، کند پرواز کبوتر با کبوتر، باز با باز،، اقای پزشکیان که نمی خواهد یک نفره کشور را اداره کند، باید از همین افراد که بعدا سهم خواهی می کنند، استفاده کند، لذا پزشکیان، قطعا قطعا، دولت سوم روحانی است، بلکه بدتر.
اقای جلیلی با اینکه حافظ کل قران است، برای عوام فریبی، ایه نمی خوانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۳
قسم حضرت عباس باورکنیم یا دم خروس. نمیبینی سینه چاکان پزشکیان همون کابینه دولت بنفش هستن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۳
خود روحانی با یک ویدئو تاییدش کرده بعد تو میگی نه نیست!!!

پزشکیان دولت سوم روحانی هست همه وزرای روحانی یارانش هستن و مسئولین ستادش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۴ تير ۱۴۰۳
مگر خدا کمک کنه این همه سنگ جلو پزشکیان گذاشتند دیگه چی هست نظرات بخوانید همین من‌درآوردی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دکتر جلیلی جانباز هستند و در زمان جنگ یکی از پاهاشونو در راه وطن از دست دادن اما هرگز این قضیه رو در مناظرات نگفت جهت بهره بری و رای گرفتن...
آقای پزشکیان کجای انقلاب و این نظام بودند؟؟؟دست به هرکاری میزنه برا رای جمع کردن...با اون لفظ کلامش...
Iran (Islamic Republic of)
محبی
۱۳:۳۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
با سلام طرفدار هیچکدام نیستم و یکی از سوالات ضروری و دغدغه اساسی مردم این بود که آقای پزشکیان گفتندچرا گوشت مرغ برنج خودرو و ماشین بعد از دولت آقای روحانی چند برابر شده اقای جلیلی بدون هیچ پاسخی ازش گذشت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
آقای جلیلی هم از آقای پزشکیان پرسیدن ۳۲ سال مسئول بودی
چه کار کردی ؟؟؟؟؟
پزشکیان طفره رفت و جواب نداد
و آقای جلیلی دلیل گرانی وضع موجود رو کم کاری دولت قبل و تحویل دولت بدهکار با صندوق خالی و کلی بدهی و بهم ریخته به شهید رئیسی عنوان کردن

در ضمن شما دنبال گرانی گوشت و مرغی
یادت رفته در دولت روحانی علاوه بر گرانی جند برابری عمدا کمبود هم ایجاد کردن برای فشار به معیشت مردم و برای همینها مردم ساعتها تو صف وایمستادن
معیشت مردم را به گروگان گرفته بودن برای هدفهای سخیف خود

مردم فراموش کار = مسلط شدن حاکمان بی رحم خیانت کار
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
این درسته اما پارامتر های ریاست جمهوری آنقدر متنوع و زیاد و پیچیده و در هم تنیده و وابسته به زمان هست که واقعا تحلیل اقتصادی یک دوره ریاست جمهوری نیمه کاره صرفا با قیمت یک کالا اون هم صرفا از دید مصرف کننده خیلی منطقی نیست. اگه گوشت ۱۰۰ تون بود و صندوق ذحیره ارزی خالی بود و فقط برای ۲ یا ۳ ماه جیره داشتیم خوب بود؟ عزیز دلم من هم کارمندم گوشت رو گرون میخرم فشار هم احساس می کنم اما چند بار توسط دوستان دکتر پزشکیان پودر شدیم دیگه تحمل این حد فشار رو پیدا کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۸:۰۷ ۱۴ تير ۱۴۰۳
خسته راه نباشی، پروفسور، مگه تورم صفر شده که می‌گی چرا گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
دولت شهید رییسی یعنی به اندازه ده نسل بدهی دولت روحانی رو داده هنوزم باید تا ۱۴۰۵ بدهی بدن ، اگر دولت روحانی امتداد پیدا میکرد مردم از قحطی و از کرونا میمردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۴ تير ۱۴۰۳
از طرفداران جلیلی بپرس همچنان پاسخ من‌درآوردی میگویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
به ‌ پزشکیان⁩ میگن برنامه‌ات چیه میگه هر چی کارشناسا بگن.
‏بهش میگن کارشناسای ستادت فلان حرفو گفتن. میگه اونا رو ول کن ببین خودم چی میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
سفسطه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
درسته گفته در اصلح پزشکیان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۴ تير ۱۴۰۳
گل گفتی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تا دیشب میخواستم به جلیلی رای بدم ولی نظرم به کل عوض شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مذاکره
مذاکره برای مذاکره
مذاکره تا مذاکره بعد
مذاکره اندر مذاکره
مذاکره ی مذاکرات جدید

رای من مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دیشب پزشکیان نمودار تحریف شده رشد تورم را نشان ملت داد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
هموطن عزیزم رای شما محترم. با شما هم نظر نیستم. احساس میگه پزشکیان اما منطق و عقل میگه جلیلی. البته اسراری به تغییر نظر شما ندارم اما شگرد دوستان دکتر پزشکیان شلوغ کاری و تهییج احساسات مردم هست تا نتونن تصمیم منطقی بگیرن. درود به شرف روحانی و احمدی نژاد که بعد ۴ سال گفتن نمیزارن ایشان از مناظره میفرمایند برنامه ندارم هرچی کارشنا بگن برنامه هم داشته باشم اینا نمیزارن چه شود... بعد همه دست میزنن میگنن به به عجب حرف قشنگ و عمیقی .... من که دیگه رد دادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بهتر از پزشکیان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
این فریب ها قدیمی شده، تو از اول هم می خواستی به پزشکیان رای بدهی، با اینکارها اقای جلیلی عزیز خراب نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
این فریب ها قدیمی شده، تو از اول هم می خواستی به پزشکیان رای بدهی، با اینکارها اقای جلیلی عزیز خراب نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۸:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۳
یه خبر جالب بدم و اون اینکه تو کمپ مثل روال گذشته صندوق رای نداریم
Colombia
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کسانی که فکر میکنند پزشکیان حجاب را اختیاری میکنه دچار توهمند
بزرگتر از او یعنی خاتمی و روحانی در وعده هاشون تو موضوع فرهنگی نتونستن کاری بکنن
حالا واقعا باور دارید پزشکیان در این حد قدرت و نفوذ داره
خیالبافی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
این موضوع مسخره فقط برای رای جمع کردن است والا اولویت خود خانمها موضوع حجاب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
برای ایران و آینده ایران به مسعود پزشکیان وطن پرست رای می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
همون طور که به روحانی رای دادی و برات ابادش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
۱۳:۲۰ عملکرد دولت روحانی هیچ ربطی به برنامه و کارهای آقای پزشکیان نداره. دست بردارید از تهمت زدن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
وطن پرست بودن لازم هست اما کافی نیست....
برنامه ندارم - هرچی کارشناسام بگن - برنامه هم داشتم اینا نمیزاشتن - FATF و برجام ما خارج شدیم پاره کردیم - این حرفش کی تموم میشه من حرف بزنم!!!- من اصلا روحانی رو نمیشناسم کی هست؟ روزی میشه خاطرات عجیب آیندگان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
به 16:15
تو که راست میگی..همگی جمع شدن تو ستاد پزشکیان دارن دعای توسل و امن یجیب براش میخونن خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
16,15 آلبانی نشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بله پزشکیانی که در میتینگهای انتخاباتیش اهنگهای پانترک میخوانند!!
ایشان ایران رو ویران نکنند اباد کردن پیشکش
Colombia
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تفاوت دولت رئیسی با دولت قبل

روحانی شروع کار یارانه 45 تومن قیمت دلار 2-3 تومن پایان یارانه 45 قیمت دلار 26-30 ارزش پول ملی 14 15 برابر پایین آمد

رئیسی شروع کار یارانه 45 تومن قیمت دلار 30 تومن پایان یارانه 300-400 قیمت دلار 56-59 ارزش پول ملی 1.5 برابر پایین آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
قیمت گوشت رو یادت رفت بگی که از 100 هزارتومان دولت روحانی رسید به 800 هزارتومان الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
رای ما فقط مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
شما برو جوابگوی اون 20میلیارد تومنی باش که از بیت المال برای ارسال پیامک میلیونی حمایت از پزشکیان خرج کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
رای ملت ایران فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۲:۰۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ای مردم میدونید داغ این اصلاح‌طلبان ازکجا شروع شد هزاران اصلاح طلب از زمان خاتمی درقالب شرکتی در وزارت نفت نفوض کرده بودند در کلیه قراردادهای خارجی سهام دار بودند بعداز ریاست جمهوری شهید رئییسی اینها از کونسرسیومها بیرون انداخته شده آمد پزشکیان میگوید تمام متخصص را اخراج کردین منظور آن رانتیهاست بعنوان دولت سایه روحانی مشغول بودند اینها درامان مزایده ها قرارگاه خاتم حضور آرد دست این دلالان کوتاه شده است بخاطر آن ازشهید جمهور گینه دارند در زمان روحانی چندین قراردادهای نفتی کامل عابدین زاده حضور داشت نه تخصص نفتی داردنه چیزی این اصلاح سه دوره نماینده بوده قبلاً معلق بوده الان آمده ازپزشکیان دادفریاد میزند برای نجات ایران فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۳:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فرد یا افرادی که در اندیشه ثروت اندوزی برای خود و اطرافیان خود باشند هرگز نمی توانند به کشور و مردم خیر رسانند نه وقت دارند و نه عشق و علاقه آقای جلیلی چیزی را برای خود و اطرافیان نمی خواهد ی بازمانده از قافله شهداست و این فرد قابل اعتماد است و دارای تخصص
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۲:۰۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اگر پزشکیان رئیس جمهور شد که نخواهد شد و چنین مباد باید ی دوره کلاس ادبیات فارسی را نزد استادان مطرح مانند دکتر کزازی و دکتر موحد و دکتر حداد عادل یا دکتر آذر و یا دکتر دادبه یا دکتر شفیعی کدکنی و دیگر استادان مطرح و بین المللی زبان وادبیات فارسی بگذارند و مدرک و مجوز صحبت کردن بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اینقدر رجال سیاسی رو از حلقه خارج کردید که الان گزینه های ریاست جمهوریه ایران شده پزشکیان و جلیلی که حتا نمیتونن ژست یک سیاست مدار رو بگیرن حداقل..
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۶:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۳
دکتر قلب اگر وارد سیاست نمی شد که پاسخگویی وجود ندارد هر سال افراد زیادی را وارد قبرستان می کر د .
موضوع دیگر با خواندن آیه و حدیث قصد داشت بفريبد و نداشتن برنامه را شنونده متوجه نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
# راي ما فقط دكتر سعيد جليلي، حداقل بهش اعتماد داريم و خيلي از دكتر پزشكيان بهترن از هر لحاظ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تو گفتی ملت باورکردند در اصل ملت‌ هستند که انتخاب کنند دیگه راه نمانده برای ....جلیلی که پزشکیان قطع میکنه رای پزشکیان دریا دریای از ملت هست آنهایی که رای ندادن به پزشکیان رای می‌دهند مگر میشه به شماها رای داد منتظر رایت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فکر نکنم
پزشکیان با چند نفر مناظره کرد که دونفرشون در رفتند ولی مناظره آخر جلیلی باخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
احسنت ؛ نیت افراد از همه خصوصیات بالاتر است فرد صادقی است حدود ۱۰ ، ۱۲ سال برای اصلاح امور در دولت سایه تحقیق کرده است به قول پورمحمدی زنبیل گذاشته فرق می‌کند با فرد بی برنامه ای چون پزشکیان؛ به گمانم پزشکیان برای یک مهمانی در منزلش بیشتر برنامه ریزی میکرد تا الان که برای ریاست جمهوری پیشقدم شده
Iran (Islamic Republic of)
المیرا ن
۱۱:۱۹ ۱۴ تير ۱۴۰۳
مناظره آخر ندیدی دکتر قلب قهر کرد؟؟چرا بهش میگی برنامه 4سالت چیه ایه و حدیث تحویل میده و طفره میره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
به نظر من به صد درصد برنده این رقابت سیاسی یا جلیلی هست یا پزشکیان،حالا می‌بینید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان دور دوم نفر اول شده باید آری از دور دوم بیشتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اه!!! مطمئنی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
چشم بسته غیب می گویی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
من هم نظر ایشان را قبول دارم
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۱:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ریاست جمهوری آقای جلیلی شب گذشته تثبیت شد .انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جدی می فرمایین؟
Iran (Islamic Republic of)
هما
۱۳:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
رای به پزشکیان= تداوم راه 32 ساله اصلاحات و گرانی و فقر
رای به جلیلی=ادامه راه شهید رییسی و تکمیل راهها، ساخت خانه ها، افزایش ارزش پول، تثبیت اقتصاد و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فریب پلیس خوب و پلیس بد جواب نمیده رای نمیدم مثل دیگر مردم ایران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جدی می فرمایید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۱:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان عوض شده لات بازی در می آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
درست صحبت کن سطح تربیت خودتو بیشتر نشون نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کسی که مدام جوش میاورد و حرف تو حرف از پاسخ به سوالات تفره میرفت کی بود..دکتر مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
توهین دروغگوی تخریب تهمت همین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فقط دکتر پزشکیان انتخاب نسل جوان والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
این جماعت 32 ساله ما جوونا رو سرکار میزارن بعد که نوبت مطالبه گری رسید بهت میگن تندرو..
نه به اصلاحات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
با رای بیشتر بالا میا بالا معلوم هست
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۵:۰۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تفاوت جلیلی و پزشکیان بسیار زیاد است همانند دو شناگر می مانند که یکی در سطح می ماند و دیگر به عمق هم هر مقدار که باشد می رود که دیگری همراهی نمی کند جلیلی به اعماق می رود و پزشکیان در سطع حرکت می کند و با عمق هم آشنایی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۳
اتفاقا نسل جوان که دغدغه اشتغال داره به جلیلی رای میده چون برنامه داره برای اشتغال جوانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بیمه سهام بهترین کار برای سرمایه گذاران خورد در بورس هست خداکنه آقای جلیلی رای بیاره بورس یه رشدی میکنه پولمون برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بهتر از بیمه شفافیت در بورس است که مشخص شود چه افرادی با سرمایه های کلا خود و خرید و فروش‌های سنگین بازار را له تلاطم می اندازند که الحمدالله برای رفع این نقیصه نیز جلیلی قول داد
Iran (Islamic Republic of)
بورس
۰۰:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۳
آخه آلبرت اینشتین بزرگ بورس بازار ریسک‌ اگه که بیمه بشه که اسمش میشه صندوق دولتی اصلا نمیدونم از کجای دنیا این نظریه ها رو میارن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فقط پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دیگه احتیاجی نیست که صددرصد پزشکیان هست تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی و بس
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۱:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
چهل سال هست ریس جمهورمان اصلاح طلب هست از دارو دسته پزشکیان و روحانی و همیشه تورم و گرانی داشتیم و به فکر ایران و مردم نبودن بیاید یک بار هم که شده به اصلاح طلبها رای ندهیم با این سابقه بدشان .
رای ما اقای سعید جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بازم ملت نگفتند صد رحمت به روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
شده گوشت کیلوی ۸۰۰هزار خوراک ملت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دیگه مگه از بورس چیزی جز ویرانه مونده که بخوان بیمه اش کنن یا بخوان ثبات رو بهش برگردونن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
هیچ کدوم از شما اصلح نیستید
پزشکیان که برنامه نداره که مشکلات رو درست کنه و معلوم نیست چی میگه
جلیلی هم فقط بلد داد و بیداد کنه و اصول اخلاقی رو زیر پا میزاره و همش تهمت میزنه
رای من سفید خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تو همانی که به جلیلی رای دادید میخواه خوارج بازی در بیاید که رأی پزشکیان کم بشه فعلا بروه تا ببینیم کشور با چی گندی زدن جمع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دیشب پزشکیان حرف خطرناکی زد که جلیلی عصبی شد در مورد تحریم دقیقا" می‌خواهد راه روحانی را ادامه دهد در سال ۹۹ مجلس با تصویب قانون راهبردی مذاکرات هسته ای ادامه سازش و عقب نشینی دولت روحانی را متوقف کرد حالا او می‌خواهد با اجازه و یا به تعبیری فشار، از مجلس مجوز ادامه سازش یا همان عقب نشینی بیشتر را از مجلس بگیرد بر سر همین موضوع بود که جلیلی به هم ریخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
چهار سال دیگه ببینید جلیلی ما چه بلایی سر کشور میاره
این خط این نشون
#نه_به_دولت_سایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
با برنامه جلیلی بریم جلو بهتره یا با برنامه روحانی که همیشه بن بست و مذاکره بی نتیجه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فقط پزشکیان تمام جلیلی بشه همین اش و همین کاسه هست چون هیچ وقت تحریم ها برداشته نمیشه چون با دنیا نمیتونه ارتباط برقرار کنه چون هميشه گارد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان چطوری میتونه این کار رو بکنه ؟؟؟؟؟

روحانی و ظریف و تیمش با اون همه دب دبه و کب کبه ۸ سال در حال رفت و آمد و هزینه های هنگفت بودن و هدیه سکه های بیت المال به خودشون و دادن امتیازات فراوان نتونستن
این بنده ی خدا چطوری میتونه آخه

چرا خودت گول میزنی
رویایی فکر نکن

باید کسی باشه که قاطع باشه و بتونه از حقوق من و تو دفاع کنه و باج نده و طرف رو واردار کنه که تحرینها رو یا کم کن کنه و از تحریم پشیمان کنه

چون آمریکا به هیچ عنوان تحریمها رو کامل بر نمیداره این قانون آمریکاست در برابر کشورهایی که باهاش زاویه دارن

واقع بین باشید
نزارید هرکس اومد سرتون شیره بماله مثل روحانی که سر یک مملکت شیره مالید و ریشخند زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جلیلی بیاد مثل دوران رئیسی میشه الآن قیمت سهام ها خیلی پایین تر از سال 99 شده
Iran (Islamic Republic of)
زاکانی بزرگ
۲۲:۴۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
حسن کلیدساز که زبان دنیا رو میفهمید و میخواست با تعامل و بازی برد برد مشکلات حل کنه چی شد عاقبتش؟؟ نتیجه توافق بی خاصیت برجام برای ما چی بود؟؟؟؟؟ جواب ندارین فقط بلدین حرف مف ت بزنین و جو رو مسموم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
به نظرتون امکان داره انتخابات به دور سوم کشیده بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مگر ما مردهیم که انتخابات به‌ دور سوم برو فقط پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
رای اکثریت ملت= فقط جلیلی
رای لوکس نشینان vip = پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دیشب پزشکیان بابرنامه علمی ظاهرشد جلیلی فقط چندتا کاغذ تئوری که نتوانست سوالات پزشکیان را پاسخ دهد
من این سری به پزشکیان رای میدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مناظره رو ندیدی حرف نزن..اخرش که پزشکیان قهر کرد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بابا خدایی فکر کردم چیز خوبیه خیلی بده انسان با چهارتا دروغ برنامه الکی گول بخوره اربابش حسن روحانی با اونهمه برنانه و زبون دراز اومد به خاک سیاها کشونمون کی میخوایید بفهمید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان برنامه میدونه چیه. چقدر برنامه
رای ما اقای جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مطمئنی شبکه 1 را دیدی؟؟؟؟ احتمالا تو کارتون بچه رئیس شبکه پویا را تماشا کردی!!! چون انکه برنامه داشت اقای جلیلی بود و هر چه به اقای پزشکیان می گفت برنامه ات را بگو، هیچ جوابی نمی داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ملت هم با پزشکیان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان علمی ظاهر شد؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان دیشب نمودار تحریف شده را به ملت غالب کرد ۲ سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رشد تورم نزولی بود پزشکیان نمودار ۵ سال آخر را با رنگ قرمز نمایش داد ۳ سال ۹۸،۹۹،۱۴۰۰ زمان روحانی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
احتمالا داشتی جی تی ای بازی میکردی و اخرش اومدی نظر بدی .برو عمو برو با سیجی دنیا رو فتح کن چه کار جلیلی داری؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
با احترام به آقای پزشکیان بعنوان بینده مناظره متوجه شدم ایشان اساسا هر حرفی چه در گذشته یا در مناظره می زنند بعدا انکار می کنند در باره بنزین ۳۰هزارتومانی می فرمایند من این حرف را در جمع دانشجویان زده ام مگر می شود با شعور دانشجو و مردم بازی کرد از قدیم گفته اند حرف مرد یکی است ..درمورد واردات خودرو هم همینطور می فرمایند یک دلار هزینه نباید بشود مجددا انکار می کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بنظر خودم هم احتمالا آلزایمر گرفته ! نقش بایدن در مناظرات رو داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
راه دیگری نیست طرفداران پزشکیان از هیچ راهی بجز پزشکیان نیست بازم ساز بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دیشب جلیلی هم عصبی بودوهم لرزش دست،بنظرم چیزی توچنته نداره
Germany
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اره کلا میلرزید :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
وقتی با یه بی تجربه و لجوج بحث میکنی اعصاب هرکی باشه خرد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کی گفته کسی ک برنامه نداشت از اول و عصبی بود و همیشه هم زده زیر حرفش و هوچی گری کرده پزشکیانه
Iran (Islamic Republic of)
د
۱۲:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دانش واطلاعات جلیلی به اندازه تمام دوره های ریاست جمهوری در ایران است وحتی بیشتر موضوع عمل است که باید پس از انتخاب مشخص شود و با انتخاب افراد قوی این بخش هم سروسامان خواهد یافت و آنوقت ایران قدرتمند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
چون چیزی حالیش نبود میلرزید که نکنه سوتیاشو دربیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تند تند آب می‌خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
خداییش خیلی هم خوب تونست خودش رو کنترل کنه. شما برو و صحبت کن ببینم چه حالی می شی
Iran (Islamic Republic of)
نازنین زهرا
۱۶:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بحث کردن جلیلی با پزشکیان مثل این میمونه که یه استاد دانشگاه مسائل پیچیده و سخت رو به یه بی سوا د درس بده. خب از این ور هی میگه فهمیدی از اون ور صدا میاد ها! ها!
معلومه که حرص ادم در میاد
Colombia
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
واقعا اونای که میخوان به پزشکیان رای بدن به چی دل خوش کردن
اون از اطرافیانش همه دولت روحانی
اون از اطلاعاتش در مورد اقتصاد و سیاست و....
لحن صحبت کردنشم فاجعه به هیچ در سطح رئیس جمهور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جلیلی تا الان یک پست اجرایی داشته؟
بجز مذاکرات سراسر بن بست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جلیلی اهل باج دادن به غربیا نبود والا ظریف که همه چیز داد و هیچ چیزی عایدش نشد رو هم بگین
الان جلیلی که باج نداد و هسته ای هم حفظ شد ولی زمان روحانی همه چیز داد نه تحریم برداشته شد و نه دیگه هسته ای بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اونی ک میگه جلیلی ی پست اجرایی داشته جلیلی کلا کارش اجرایی از اول تا الان ک ب اینجارسیده تازه پشت میز نشین هم نیست زخم بستر بگیره.درد مردمو میدونه چون تو اجتماع و تشکلات بوده و راه حل های این مشکلاتم داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اوباما در مورد مذاکرات زمان جلیلی که قبل از برجام است می‌گوید اگر وضع همانطور ادامه پیدا می‌کرد ما ایران را در صندلی راننده مینشاندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دقت کردید تو مناظره ها پزشکیان موقع حرف زدن با رقیب از کلماتی مانند: تو. بگو. این اینا استفاده می کنه انگار داره با یه بچه حرف می زنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کلا جامعه پزشکان خودشون رو یه سر و گردن بالاتر از دیگران می بینن. همتون مطب رفتین با رفتاراشون آشنایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
این قشر و حزب پزشکیان غالبا بی ادب و خودبرتر بین هستن مسئول سازمان محیط زیست روحانی یادتون رفته چی بی ادبانه صحبت میکرد و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان مردمی و ساده است و این طور حرف زدن رو هر روز بین مردم می‌شنویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
حتی به مجری هم می گفت بگو.
به جلیلی هم می گفت خوب تو بگو.
وااااای. این دیگه چه جورشه؟؟
Colombia
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان بی برنامه با اون ادبیات برای ریاست جمهوری کشور بزرگ ایران واقعا مناسب نیست
قبول کنید در سطح یک رئیس جمهور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تو گفتی ملت باور کردن
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۰:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
هنوز از زمانی که روحانی ما رو به بورس دعوت کرد و بدبختمون کرد تو ضررم، دیگه روحانی سوم نمیخاییم، رای من فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
سقوط بورس در سال 99 به مراتب بهتر از سقوط اردیبهشت 402 بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مگه رئیسی که قول داد بورس را یک هفته ای درست کنند ، هنوز درست نکرده ؟!!!!!!!
از جلیلی بپرس چرا رئیسی به قولش عمل نکرد ؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کی بورس سال 402 سقوط کرد چرا هیاهو درست میکنی؟ اصلا مگه از بورس که زمان روحانی سال 99 پوکید چیزی هم باقی مونده بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
همون اردیبهشت 1402 قیمت اکثر سهام های به دوران خفت بار سال 99 برگشت که روحانی رسما جیب مردم را خالی کرد. تازه سهامی هم که برنگشت بیمه شده بود. شما اگر ناراحت بودی چرا همون اردیبهشت خارج نشدی و پولت رو بگیری؟؟؟!!! طمع نگذاشت؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
من پولی که تابستون 99 با دلگرمی روحانی سهم خریدم هنوز بیش از 60 درصد توی ضرر هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بورس قمار خانه هست چرا رفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
هر کس خواستار استقلال کشور است و دوست ندارد ملت ایران در مقابل دشمنانی چون اسرائیل و آمریکا ذلیل شود و هر کس می خواهد روند پیشرفت کشور ادامه یابد و پرواز ماهواره ها با سرعت بیشتر ادامه یابد ما در پزشکی و صنعت و جاده سازی و کشاورزی و دارو سازی ووووو به دست آورد های بیشتری دست پیدا کنیم و دو مناظره انتخابات مرحله دوم را دیده باشد نمی تواند به پزشکیان رأی دهد وگرنه به خود و مردم دروغ می گوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اتفاقا" بر عکس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
حرف حق نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مردم خودشون واقعیت را می دانند خودتون را خسته نکنید
همه چیز را در واقعیت دارن می بینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
آفرین حق با پزشکیان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اگر پزشکیان هم بخواهد کاری کند، اطرافیانش نمی گذارند و این یعنی خطر برای کشور.
با این وضعیت، دکتر پزشکیان کفایت لازم برای اداره کشور را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اتفاقا حق با جلیلی هس. خودتون نزنین اون راه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۳
نخیر. .اتفاقا حق با جلیلی هست

اگه جلیلی بشه رییس جمهور همون روز اول برنامه مدون و تر تمیز 10ساله داره ولی اگه پزشکیان بشه رییس جمهور همون کابینه روحانی که نتیجه 8سال عملکردشون شد رشد اقتصادی صفر میاد و همه چیز کن فیکون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مردم خودشون واقعیت را می دانند خودتون را خسته نکنید
همه چیز را در واقعیت دارن می بینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
هیچکدوم نمی‌توانند به اوضاع اقتصادی جامعه سروسامان دهند تورم را بخاطر تحریم های ظالمانه ای که تحمیل میشه هیچکدام نمی توانند کنترل کنند چون هیچ اراده و تصمیم قاطعانه در آنها نمی بینم تا بوده همین بوده همین آش و همین کاسه هیچ اتفاق خاصی نمی افته بجز گرانی با چراغ خاموش افزایش قیمتها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
آقای جلیلی هم مشکل رو خوب شناخته و هم برنامه دقیق داره و انشالله کشور رو سامان خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
راه داره اگر قدرت دست رئیس جمهور باشه نه یه عده‌ای خاص جلو ملت قد علم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اصلا حرف بیمه بورس خنده داره کجای دنیا پول تو بورس و بیمه میکنن اخه ؟؟؟ اصلا بودجه تامین خسارت و از کجا میخوای بیاری اگه سهام زمین خورد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
برای کسایی که میخوان پول مردم رو بالا بکشن خنده داره برای کسی که میخواد پول از دست رفته مردم رو بهشون برگردونه یک برنامه عملی و دلسوزانه هست و انجام خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ملت عزیز اقای جلیلی کاربلد برنامه دار و پاک دست است و انشااله جامعه را درست می کند . مشکلات زیاد است و نباید انتظار داشته باشیم یک دفعه حل بشه ولی لااقل اقای جلیلی قابل اعتماد است . لطفا با رای دادن به ایشان بگذارید بسوی ابادنی پیش برویم . نجات نهایی ما ظهور امام زمان است . کار دنیا با افراد عادی حل نمیشه ولی در همین حد هم مواظب باشید که افراد ناباب در راس امور قرار نگیرند . از هر طیفی که هستید به اقای جلیلی رای بدهید .
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۰۹:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
خداوکیلی این پزشکیان 4 تا تز نداره .همش میناله و نمیشود و نخواهد شد میگه. چه بلایی با این میخواد سر ایران بیاد خدا میدونه..
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۰۱:۳۰ ۱۴ تير ۱۴۰۳
ایشون فعلا دنبال رو روحانی هستن تا بعد 8 سال صبر راهبردی کاپ اخلاق بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مناظره دیشب واقا رای منو عوض کرد.
هرچی از آقای پزشکیان میپرسن میگه کارشناس باید جواب بده.
خب عزیزم شما که میخوای در راس امور اجرایی قرار بگیری باید خودتم برنامه داشته باشی.
باید آنالیز کرده باشی و الان یه جواب قاطع داشته باشی تا من نوعی بیام بهت رای بدم.
از کجا معلوم که کارشناسها هم نتونن بعدا از پس کار بر بیان؟
نه برادر من شما در حد رئیس جمهوری نیستی.
چهار روز دیگم میری این کشور و اون کشور با این حرف زدنت آبرومونو میبری.
والا..
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۸:۲۱ ۱۴ تير ۱۴۰۳
یکی نیست بهش بگه تو که می‌گی بلد نیستی، (نمی‌گم کارشناست دروغ بگه) از کجا می‌خوای بفهمی حرفش چقدر درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
همین ادم بی سواد کشور را به اینجا رسوندن میگه برنامه را کی نوشته چطور نوشتن میگه یه عده جون دور هم نشستن 10 سال بدون اینکه پولی بگیرن برنامه نوشتن حتما از بهشت براشون غدا می اومد تو این مدت ؟
برنامه اشم عین رساله دکتراش که در حوزه معارف است و تئوری فقط روی کاغذ است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تو ناشنوا تشریف داری همون هایی ک این آقا نام برد همشون از نوابغ و باتجربه های این کارن و رودستشون نیست این رو خود همون پزشکیان تایید کرد دیشب دیگه از این ها بالاتر دیگه کجا میخوای پیدا کنی مگه این ک ب گفته جلیلی باورتون نمیشه یکی دلسوز ملت باشه و بدون پول مفت کاری واسه مملکتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
چرا ندیده و نشنیده نظر می دهید؟؟
مگه شما اونها رو دیدید و برنامه هاشون رو خوندید که اینگونه نظر می دهید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
همتی
۰۱:۳۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
حسن جون که راه تعامل با دنیا رو بلد بود نتیجش شد تورم 10برابری. ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ای کاش میشد
هر کدوم از نامزد ها یک ماه به طور آزمایشی رئیس جمهور میشدن
بعد معلوم میشد کی بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
الانم خودش از سوابق معلومه اگه چشمامون روباز کنیم.طرف نماینده مجلس بوده نمیدونه برنامه هفتم اصلا چیه .آقا شماتو مجلس چیکار میکردی خواب بودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان فقط یکسال میخواد تا چهارتا کارشناس دانشگاه آزادی رو جمع کنه ببینه مشکل مردم درباره چی هست اصلا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جلیلی فارغ التحصیل رشته معارف دانشگاه امام صادق است چی از دانشگاه امام صادقی ها دیدیم اونم اقتصادنش چه معارف خوانش بشه رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
شما برو به دکتر فیلسوف ایت الله عظما حسن روحانی رای بده فارغ تحصیل از انگلستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بقیه تحصیلات ویژگی هارو هم بگو چرا کامل نمیگی و ب نفع خودت تفسیر میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جلیلی دکترای در زمینه سیاست داره
در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف تدریس میکرده
به زمان عربی و انگلیسی مسلط هست

حداقل یه بررسی کن بعد پست بزار
Iran (Islamic Republic of)
د
۱۲:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
از همه محاسن ایشان که بگذریم اینکه دزد و رفا زده نیست بالاترین امتیاز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
امروز از ستاد ⁧پزشکیان⁩ با بنده تماس گرفتند و خواهش کردند واقعیت های دولت اصلاح طلبان و بی برنامه بودن پزشکیان را برجسته نکنم و من در پاسخ گفتم چون ⁧حق طلبم⁩ نمیتوانم عوام فریبی کنم و به مردم دروغ بگویم و تدلیس کنم. لطف کنین این مطلب بذارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بابا این اقای پزشکیان که هیچ برنامه نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جون مادرت کوتاه بیا،تاجمعه،بعدش قول میدم وزیرت کنه!!!!!!خخخخخ داداش مطمئنی حالت خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
با 10:39
۱۰:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
من رای میدهم به جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۱:۱۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اره به من هم زنگ زدن گفتنی چی شد قرار بود بیایی وزیر بشی پس چرا نیومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تو گفتی ما باور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اگه برنامه های جلیلی قابل اجرا بود
چرا تا الان به شهید رئیسی نگفته
اگه گفته چرا تا الان اجرا نشده
این نشونه ضعف جلیلی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
از کجا میدونی نگفته
Iran (Islamic Republic of)
احمدیان
۱۰:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
برو سال 92 رو ببین کلید ساز نبود که میگفت من برای تمامی حالات برنامه دارم ولی سال ها بعد مشخص شد تنها برنامش مذاکره بی نتیجه بود و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
افزایش فروش نفت از مشاوره های آقای جلیلی به شهید رئیسی بوده است، خود آقای جلیلی چند بار این مطلب رو گفت احتمالا نشنیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
آفرین بر تو . شیر مادرت حلالت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مثل اینکه شما برنامه های آقای جلیلی رو ندیدید که اینگونه صحبت می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
روی میز دو نامزده یک سری برگه بود
من خوب دقت کردم
دکتر جلیلی بانظم و مسلط به برگه های روی میز
اما دکتر پزشکیان تسلط به برگه های روی میز خودشون هم نداشتند

دکتر جلیلی دائماً در حال نت برداری ولی دکتر پزشکیان اینگونه نبود یا کمتر

وقتی دکتر پرشکیان تسلط روی میز خودشون رو هم ندارند و نمی تونن یک مورد رو پیدا کنند چه طوری می تونن رئیس جمهور باشند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ما هم دولت روحانی رو دیدیم هم دولت رئیسی رو یکی از یکی بدتر الان دو نفر اومدن که یکیش دولت سوم روحانیه اونیکه هم ادامه دهنده دولت قبلی... زیبا نیست؟
خدایا به کی پناه ببریم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
خیلی ساده هست بقول خودت یکی آمده خانه ای راخراب کرده اما دیگری آمده با ترمیم خرابیها ورشد امروز شبانه روز فعالیت کرده این دیگه برای همه شاخ است اما فرصت پیدا نکرداما همه به حرکتش ایمان داشتند حالا نماینده ای از خراب کنندگان وارد شده ودیگری دنبال کنند حرکت مثبت دولت سیزدهم است به همین سادگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تو به نازنین بنیادی پناه ببردی بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
با رای دادن به آقای جلیلی ضرر نمی کنید . اقای رئیسی 3 سال زحمت کشید تا کمبودها و مشکلات دولت قبلی را حل کنه که تا حدود زیادی هم انجام داد که متاسفانه از دنیا رفت . لطفا با رای دادن به اقای جلیلی دوباره فرصت ها را به کشور برگردانید که انشااله امور حل و فصل شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
شما جز ترامپ پناهی ندارید به او پناه ببرید اما ما پناهمان خدا ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین هستند که دنیا و آخرت دست آنهاست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ناحق نگو شهید رئیسی حقا زحمت کشید ناحق نگید
Iran (Islamic Republic of)
احمدیان
۱۰:۲۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اینا جوابگوی حرفای رییس ستادشون هم نیستن همین پزشکیان خودش سال 99 گفته بود باید بنزین ازاد و با نرخ 25 تا 30 تومنی بدیم دست مردم. الان منکر شده و میگع کوکو نشون بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پارسال سهام خریده ام ۷۵ درصد زیان کرده ام دوران روحانی بورس بهتر بود لااقل سالی یکبار بالا میوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
محاسن دولت رئیسی بالاتر است. مثل اینکه یادتون رفته همه چیز رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
وقتی آقایان روحانی و ظریف با اون کارنامه درخشان از پزشکیان حمایت میکنند ، شما بدونید که این آقا چه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
آقای جلیلی برای غالب مشکلات برنامه های واقع بینانه و عملیاتی داره

برای رای دادن به جلیلی فقط 1 دقیقه فکر کردن لازم هست شایدم کمتر!
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۹:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
باش تا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بله در هر مورد هم فقط گفت برنامه دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
من هم دو عضو خانواده ام رو متقاعد کردم برای دکتر جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۰۹:۰۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
حوضی که در آن ماهی نباشد .
قورباغه سلطان است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اگه احمدی نژاد میومد همه رو میزد کنار هم جلیلی و هم پزسکیان ولی نذاشتن بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
منم با بحث های دیشب نظرم عوض شد و به جلیلی رای میدم. فکرشو کن پزشکیان جلو پوتین بشینه و سر یه موضوعی صحبت کنن، بعد برگرده بگه بزار من با کارشناسام صحبت کنم... فاجعست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
واقعا حرف دل ما را زدید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
عجب نکته ای رو اشاره کردی، احسنت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اینا فقط و فقط می‌خوان جلوی بایدن یا ترامپ بشینن و هرچی اونا می‌گن، بگن چشم.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بیمه کردن در بورس / یعنی پولهای بورستان و پول بیمه را با هم براتون‌میخوریم / یه اب هم روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
احسنت، این مطلب رو باید به ۱۰ میلیون نفری که به پزشکیان رای دادند گفت.
Iran (Islamic Republic of)
مراد
۱۰:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
همون کاری اصلاحات سال 98 و99 تو بورس سر مردم در اوردن و اینم انداختن گردن رییسی بینوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پرت و پلا ننویس
یعنی به مردم تعهد می‌دهیم که اگر بورس ضرر شد خسارتش را پس می‌دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تو نرو بورستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
میبینین راه حل های آقای جلیلی عالیه و برنامه داره دارین این حرف هارو می‌زنید و توهین میکنین
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس بیمه
۱۸:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جدا از جهت گیری های سیاسی ، بورس از جمله ریسک های سوداگرانه و غیر قابل بیمه شدن است ؛ تبعات آن غیر قابل پیش بینی و اگر صنعت بیمه وارد این حیطه شود سرمایه سوزی و چیزی از آن باقی نمی ماند. قبلا هم طرح اشتباهی در صنعت بیمه در مورد بیمه نرخ ارز انجام دادند که به هیچ جایی نرسید.
Iran (Islamic Republic of)
بورس
۰۱:۱۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
هرجا دنیا بگی سهام در بورس بیمه میشه ...دیگه چی بگم
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
حرف تا عمل خیلی تفاوت داره ،ولی من به پزشکیان رای میدم .
به امید روزی که دولت ها با مردم صادق باشند و آزادی عمل برای اجرای اهدافشون برای سر بلندی ملت ایران و اسلام قدم بردارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
آخه بدبختی اینه که پزشکیان حرفی نداشت تا عمل داشته باشه. عملش در آینده رو در 8 سال روحانی ببین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پس به بی دینی به همجنسگرایی و به بردگی کشورت رای دادی می دونی میثاقنامه اصلاح طلبان در انتخابات اخیر چه بندهایی داره یکیش حمایت از همجنسگرایانه برو تحقیق کن بعد به هر کی دوست داشتی رای بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
میشه نظر ندی . امثال شما نظر دادن به خاک سیاه نشستیم
Iran (Islamic Republic of)
ظریف م
۱۶:۳۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بعدش که بنزین لیتری 30هزاری و گرانی شدید مایحتاج رو تحویلت داد میفهمی که رفتی تو خاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
رای ما جلیلی انشاالله با 18 تا 25 میلیون رای میاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
خخخخخخخ حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
از توهم بیا بیرون بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
توی خواب يا توی روز روشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ان شاءالله

آقای جلیلی فردی اصلح برای ریاست جمهوری هستن
Iran (Islamic Republic of)
المیرا س
۰۱:۳۶ ۱۴ تير ۱۴۰۳
رای ملت فقط وفقط جلیلی
.
.
با جلیلی تا 1407
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
به ‌ پزشکیان⁩ میگن برنامه‌ات چیه میگه هر چی کارشناسا بگن.
‏بهش میگن کارشناسای ستادت فلان حرفو گفتن. میگه اونا رو ول کن ببین خودم چی میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اشتباه منفی دادم، دقیقا حرفتون درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
در مجموع همیشه نظر آخر رو رئیس جمهور بعد از شنیدن سخن کارشناسان میگه این طبیعیه غیر طبیعی این هست که در هر چیز طرف خود را علامه دهر بداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دقیقا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
یک مثل محلی زیبا داریم در استان فارس که قشنگ حال آقای پزشکیان را بیان میکند
پیش خودش گفته برا انتخابات ریاست جمهوری شرکت میکنم

اگه شد خری و زنی
اگه نشد هموو کور سر شومی

بگردین داستانشه پیدا کنین خیلی قشنگه ....ههههههع
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
داستانی آموزنده ،،اصلا هم بی ادبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تو که خوبی فیلترشکنتو خاموش کن با پرچم انگلیس نظر دادی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اگر با دیدن مناظره دیشب همچنان بخوایم به اقای پزشکیان رای بدیم بلاشک خیانت به خودمون و کشورمون هست و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دیشب آقای پزشکیان خودش هم نفهمید چی میگفت.تناقض گویی زیادی در حرفاش بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کارنامه درخشان دولت ۱۳ بورس سه روزه حل میکنیم گوشت ۷۰تومنی ۸۰۰تومن کمبوددارو وشیرخشک و...
کارنامه وبرنامه جلیلی درمذاکرات تحریم پشت تحریم بلوکه شدن پول نفت پرونده هسته ای به شورای امنیت بردن و عدم فروش حتی ۱لیترنفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دیشب گوشت گوسفند تازه بره نر خریدم ۶۴۰. نمیگم ارزونه اما لطفا دقیق تر صحبت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
علیمردان
۲۲:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کارنامه وعده های طلایی روحانی که عمل نکرد

حل مشکلات در 100روز
رفع کامل تحریم ها
گفت گو و تعامل با دنیا
ثبات اقتصادی
تثبیت ارزش پول ملی
گشایش اقتصادی در همه بخشها
حل مشکل کمبود آب
ایجاد بازاچه های مرزی برای کولبران
ایجاد فرصت برابر برای همه قومیت ها
و.....

به غیر از گفت و گو با دنیا و برجام بیخاصیت عملکردشون در 8سال شد رشد صفر و توقف در همه بخش های کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
با سر کار آمدن قطعی بی منطقانی چون جلیلی و ترامپ و باقی ماندن نتانیاهو بر قدرت خداوند متعال تقدیرکننده به داد مردم جهان برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بی منطق پزشکیانه که هیچ برنامه ای نداره و حتی مشکلات رو هم نمیشناسه ولی اصرار داره رئیس جمهور بشه و ملت رو بدبخت کنه!
Iran (Islamic Republic of)
سیوا
۱۰:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بدجور عموحسن از ترامپ ترسوندتت. الان پزشکیان برنامش برای مدیریت کشور چیه؟ گرانی بنزین گازوئیل اب برق گاز دلار و...
Iran (Islamic Republic of)
مرادیان
۱۶:۴۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
برنامه پزشکیان برای مواجه با ترامپ
مذاکره

برنامه پزشکیان برای مواجه با بایدن
مذاکره

وقتی برنامه دیگه ای نداری و دستات خالیه مجبوری هر روز مذاکره کنی و امتیاز بدی نتیجش هم در 8 سال دولت روحانی دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مناظره دیشب رودیدم دفعه قبل به جلیلی رای دادم بامناظره دیشب به هیچ کدامشان رای نمیدم وای به حال ملت که این دونفرمیخوان امورکشورروبدست بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا @
۰۹:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
من هم دفعه قبل به پزشکیان رأی داده بودم ، ولی این بار حتماً به آقای جلیلی رأی میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اتفاقا مناظره دیشب نشون داد جلیلی هم از نظر برنامه هم منطق عقلی یه سروگردن بالاتر از رقیب هست و افرادی که دور قبل به پزشکیان هم رای دادن این دور به جلیلی رای میدن بعد از رجوع به عقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
معلومه عضو ستاد پزشکیان هستید اوضاع خراب است لکن نیاز به این گفتمان نیست جلیلی میگوید هر خانه یک ستاد نیا بیرون همان در خانه ات تبلیغ نما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
من که به جلیلی رای میدم حداقل نمیگه نمیشه نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
حرف های بی پشتوانه و دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی وبس=اقتدار کشور و مردم مستضعف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۴ تير ۱۴۰۳
با جلیلی تا 1407
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
آقای جلیلی همیشه کار ستادی کرده و هیچی از کار اجرا نمیدونه. حالا اومده رئیس قوه مجریه بشه. جالبه نه؟ :)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
رئیس جمهور کارش برنامه ریزی و تصمیم گیری هست و جلیلی از روحانی بیشتر تاثیر داشته در تصمیمات مهم کشور بنظر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان که از دوره احمدی نژاد تا همین اواخر تو مجلس و نایب رییس مجلس بوده چه کاری کرده؟ فقط حرف
همه میدونن انتخاب پزشکیان همون دولت سوم روحانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پس پزشکیان مسئولیت اجرایی داشته خب پس چرا همش میگه تو 40 سال چرا هیچ برنامه ای رو اجرا نکردیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اینو از کجا درآوردی این آقا زندگیش کار اجرائیه ن پشت میز نشینی کلا هم با تخصص خودش و نوابغ دانشگاهی با برنامه و قاطع عمل کرده تازه از صفر ب اینجارسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
هفتاد درصد مردم اصلا رای نمیدند.
یک دولت برای حداقل جمعیت حزب اللهی تون و اونایی که وابسته هستند و سود می‌برند با جلیلی درست کنید.
دلتون رو خوش کنید.
ولی فراموش نکنید که صدای اون هفتاد درصد بالاخره درمیاد و نابودتون میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بیچاره اول بدبختی خودتو درمان کن که منتظر نشستی امریکا برات .....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان و جلیلی هم روی هم رفته انقدر درصد طرفدار ندارند اونوقت تو خودتو نماینده اون هفتاد درصد می‌دونی! خب اگه نماینده اون هفتاد درصدی می‌اومدی کاندید می‌شدی. حتما رأی می‌آوردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اون 60 درصد نزدیک به 20 درصدش امکان شرکت در انتخابات براشون وجود نداره یا خارج هستند یا توانایی لازم برای رسوندن خودشون به محل اخذ رای رو ندارن 40 درصد باقی مونده هم خیلیاشون چون روحانی بهشون خیانت کرد و چرخ زندگیشون رو متوقف کرد رای نمیدن که انشالله آقای جلیلی میاد و راضیشون میکنه با تلاش و ایجاد رفاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جدی می فرمایید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
برو رای نده ببینم توی قیامت جواب خدا را چی میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
حق ولی تلخ
Iran (Islamic Republic of)
خداداد
۱۰:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دقیقا. ..اتفاقا به خاطر همینه که اصلاحات 32 سال ازگار قدرت و ثروت کشور تو دست داشتن تا نزارن روزی روزگاری جلیلی بیاد سرکار..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اگر بیایند پا صندوق آرا قبول هست به پزشکیان آنوفت پاسخ کوبنده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
من که نظرم عوض شد. دور دوم به پزشکیان رأی میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
منم به جلیلی رای میدم تا رای تو خنثی بشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
خخخخخ این کلکا قدیمی شده ستاد پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۰:۲۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
منم به جلیلی رای میدم که بعد از خنثی شدن رای تو توسط دوستمون یکی جلو بیافتیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
آفرین عاقل شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
من با تحقیق دور اول به آقای جلیلی رای دادم
بعد از دو مناظره ی آخر
خیلی خوشحالم که درست انتخاب کردم

در دور دوم هم قاطعانه و با افتخار به آقای جلیلی رای میدم

و از هموطنان میخوام تحت تاثیر جو حاکم نباشن و با لج و لجبازی رای خودشون خراب نکن
تحقیق کنید مشورت کنید مناظره ها رو یک بار دیگه بدون جهت گیری ببینید و تصمیم بگیرید

یادتون باشه در محضر خدا هستیم و در قیامت بابت رای که میدیم باید پاسخگو باشیم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تو دور اولم ب پزشکیان رای دادی این حرفا دیگه فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
با امید خدا پیروزی پزشکیان هست دیگه برای خودشان نظرات میزنه پاسخ خودشان هست مثبت منفی خودشان هست این چند نفر در اصل ملت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
آفرین عاقل شدی خدا خودت شفا بخش بده ۱۰:۵۳ همین پزشکیان هست تا آخر پزشکیان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۳
تو همون اولم به پزشکیان رای دادی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مشکل ملت رئیس جمهور نیست
مشکل اینه که پولهای ملکت کجا میره / کدوم کشور؟؟
هر وقت میگن باید مردم را دخالت بدیم // منظورشان اینه جیب ملت را خالی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بله آقای روحانی و اصلاحطلبان که میگن منظورشون از مردم همینه

ولی آقای جلیلی برنامه داره و مردم رو توانمند و شغل و مسکن و رفاه براشون ایجاد میکنه چشمش به توانایی های خودش هست نه دست دشمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
والله تو شهر ما رشت، در تمام زمان روحانی که تازه نوبخت هم همه کاره بود یک سنگ رو سنگ گذاشته نشد ولی در همین 3 سال دولت رئیسی تو تمام میادین و چهار راه‌ها پل هوایی دارن میسازن. ریل راه آهن رشت به کاسپین تکمیل شد و خیلی چی های دیگه، اینو حالا توسعه بده به کل کشور، بعد میفهمی پولها چی شد. رئیسی میتونست واسه عوامفریبی با این پولها گوشت کیلویی 100 تومن بکنه ولی داشت کاری می‌کرد که مردم برای همیشه احساس رفاه کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
قدرت در دست رئیس جمهور نیست که بتونه اصلاح کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کارنامه درخشان دولت ۱۳ بورس سه روزه حل میکنیم گوشت ۷۰تومنی ۸۰۰تومن کمبوددارو وشیرخشک و...
کارنامه وبرنامه جلیلی درمذاکرات تحریم پشت تحریم بلوکه شدن پول نفت پرونده هسته ای به شورای امنیت بردن و عدم فروش حتی ۱لیترنفت
Iran (Islamic Republic of)
مریم ل
۱۰:۴۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
همین الان 20 میلیاردش رو خرج ارسال پیامک برای حمایت پزشکیان کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
احسنت ولی اگر پزشکیان بیا دست آنها را قطع می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
واقعا خیلی براتون متاسفم باشگاه خبرنگاران. تیتر این خبر یعنی پزشکیان می‌خواد کار بزرگ انجام بده و جلیلی نه‌ خیلی متاسفم همیشه فکر می‌کردم شماها حالا انقلابی نیستید حداقل بی‌طرفید . خیلی خوب خودتون رو نشون دادید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
در مناظره دیشت متاسفانه چند نکته بارز و مشهود بود.
1-اول اینکه رئیس جمهور لااقل باید بتواند درست و با استفاده از الفاظ صحیح و رسمی صحبت کند تا در مذاکره با طرف های خارجی مورد تمسخر قرار نگیریم. متاسفانه آقای پزشکیان حتی جمله بندی را هم درست بیان نکردند.
2-داشتن برنامه منسجم و نه هوچی گری و پاسخ دادن های پرت و غیره به سئوال اصلی .متاسفانه هر دو نامزد به جای پاسخ به سئوال اصلی بسیار حاشیه رفتند و فقط وقت مردم را هدر دادند.
3-بیان کردن مواضع به صورت شفاف و نه سربسته و مختصر تا مردم بتوانند درست انتخاب کنند.متاسفانه هر دو نامزد یا برنامه ای شفاف ارائه ننمودند ودر نهایت مردم در تصمیم گیری مردد شدند.
4-واقعا شان ریاست جمهوری خیلی بیشتر از این است که وقت مردم با مناظره های اینچنینی گرفته شود و در آخر هم تقریبا نتوان از آن بهره برداری درست را انجام داد. لااقل توقع این بود این عزیزان به صورت کاملا محترمانه و با رعایت اصول مناظره و بدون تنشی کردن فضا با یکدیگر مناظره کنند تا مردم بتوانند انتخاب درست کنند.
برای ایران عزیزم و مردم شریف کشورم آرزوی موفقیت و درخشش را دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تنها کسی که برنامه داشت آقای جلیلی بود پزشکیان کارشناساش نیاورده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان اصلا برنامه نداره مشاورانش هم ازدولت روحانی هستند که در زمان خودشان هیچ کاری نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
نمودار تورم‌ که پزشکیان نشون داد دو تا ستون آخرش مربوط به دولت شهید رئیسی بود که روند نزولی داشت ولی طوری وانمود کرد که قسمت سبز رنگ مربوط به روحانی و ۵ ستون قرمز آخر مربوط به سه سال شهید رئیسی است، دروغ و حیله گری تا چه حد؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اتفاقاً تو داری دروغ میگی... زمان آقای رئیسی، گوشت از حدود 150 تومن رسید به 800 تومن... روغن در عرض یک روز، از 60 هزار تومن رسید به 400 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بسه دیگه خجالت داره مردم تورم رو دارند می بینند گوشت 100 تومن شده 750 تومن .نمودار کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اگر در دولت شهید رئیسی روغن و گوشت گرون شد بجای اون یارانه رو ۱۰ برابر کرد، یادم هست که در دولت روحانی با دلار ۴۲۰۰ روغن پیدا نمیشد و نفری یکی یا دو تا میداند و نصفش رو قاچاق می کردند و مرغ رو هم با کد ملی پخش می کردند، و همچنین دلار آزاد هم شد ۱۰ برابر. انصاف هم چیز خوبیست اما بعضی ها ندارند متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تورم ده برابری در زمان روحانی بود یعنی سه سال پیش گوشت ۱۰۰ تومان بود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
گوشت تو زمان روحانی از 20 تومن به 200 تومن رسید یعنی 10 برابر و با بردن عمدی دامها به خارج کشور زمینه رو برای افزایش گوشت فراهم کردند تا دولت بعد بدنام بشه کی میخاید پشت قضیه رو ببینید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کاش قالیباف رای میاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان برنامه ندارد فقط میگه کارشناس بعد میخواد بنزین رو 25 تومان بکنه یک تورم 250درصد در جامعه درست کنه ملت رو به خاک سیاه بنشونه بعد میگه کارشناس ها گفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
با يک نفر نمیشه کشور اداره کرد راه ندارد پس کارشناسی باشد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اول روحانی ضرر و زیانی را که در بورس بمردم زد برگردونم بعد پزشکیان بیاد حرف از ثبات بزنه


انتخاب ما جلیلیییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اکثر مردم ایران منتظر بودند وقتی دوره ریاست جمهوری حسن روحانی تمام شد حتماً محاکمه اش میکنند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد
Iran (Islamic Republic of)
متولد۷۵
۰۷:۴۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
من رای ندادم و نخواهم داد ولی مسعود پزشکیان اصلا لحن و گفتار خوبی نداره معاشرت بلد نیست چطوری دکتر شده
متاسفانه مسعود پزشکیان صلاحیت رییس جمهور شدن رو نداره مجبورید به سعید جلیلی رای بدید چون گزینه ای ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
جلیلی آدم سالم و پاکدست هست و همین باعث می‌شود تا افراد زیر دست خود را نیز از سالم‌ترین و پاک‌ترین افراد انتخاب و اگر کسی از مجوعه اش بخواهد سوء استفاده کند با او شدید برخورد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تو همانی که دور دوم مدال نقره گرفتید ولی ما طلا گرفتیم بازم به امید خدا طلا هستيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
با سلام‌خدمت همه‌عزیزان
ابتدای امر اینکه لایت و آنلایک غیر واقعی تا قبل از ثبت نظر نشونه جناح داری هستش. و مورد دوم‌اینکه بنده دیشب مناظره رو دیدم.بدون نگاه به هیچ حزبی اگر متن مناظره رو درج میکنید نبایست بصورت منقطع و تکه تکه شده با هدف جلب افراد به سوی یک شخص خاص باشه.شما رسانه هستید و نه یک جناح.موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
خدایا ! فقط یکی و بفرست ما رو از دست یه عده ظالم نجات بده یا مرگ بده خلاص بشیم.با روحیه نا امیدی داریم ذوب میشیم.تا کسی درد نکشیده باشه نمیفهمه به قولی به دریا رفته می داند مصیبت های طوفان را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اون شخص میدونی کیه صاحب الزمان‌که کلیدمشکلات به دست ایشونه وخدایاری دهنده ی ایشونه براظهورشورش خیلی دعاکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
در خدمتم. آدرس بده عکس تحویل بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
خدا بزرگه... امیدت به خدا باشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
احسنت برای همین به جلیلی رای میدیم تا نجاتمون بده از بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
قبول هست ولی پزشکیان می‌تواند اگر جلودارش نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
در مناظره دیشب آقای جلیلی علمی صحبت میکرد و مشخص بود برای اداره کشور مطالعه و طرح و برنامه دارد ولی آقای پزشکیان انشا هایی که دیگران نوشته بودند را میخواند و ایشان هیچ برنامه و طرح اقتصادی نداشت مردم نباید تحت تاثیر تبلیغات اغواکننده قرار گیرند و با انتخاب درست به پیشرفت کشور کمک کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بدبختانه انشا رو از رو هم نمیتونست درست بخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مقایسه قیمت ها در دولت روحانی و رئیسی به ترتیب،دولت روحانی پراید 20 میلیون-دولت رئیسی 350 میلیون- گوشت 100 هزار تومان،800 هزار تومان- روغن خوراکی یک لیتری 9 هزار تومان،60000 تومان-بطری شیر یک لیتری 9500 تومان،35000 تومان - هر کیلو مرغ 25 هزار تومان،85 هزار تومان- و .......حالا مردم خودتون مقایسه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
یارانه در زمان روحانی ۴۵ هزار حقوق کارگر ۲.۶۵۵۰۰۰ در زمان رئیسی یاران ۴۰۰۰۰۰ هزار حقوق کارگر بالای ۱۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۴۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
سال ۱۴۰۰ پراید ۲۰ میلیون تومان بود ؟!!!!!!!!!!!!!!
و الان ۳۵۰ میلیون شده ؟!!!!!!!!!!
چقدر دروغ می‌گید!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
نتیجه هشت سال تعطیل اقتصاد کشور به دست رئیسی شهید افتاد
خودرو سال ۹۷ جهش قیمتش را آغاز کرد ،گوشت را دولت قبل با بی مدیریتی تولیدش را کم کرد والان ضربه اش را می خوریم و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
روحاني يارانه ٤٥٠٠٠ تومان، رئيسي ٣٠٠٠٠٠
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
قیمت دلار در زمان احمدی نژاد 3 هزار تومان زمان روحانی 30 هزار تومان 10 برابر پراید زمان احمدی نزاد 4.5میلیون زمان روحانی 50میلیون گوشت زمان احمدی نژاد 20 هزار تومان زمان روحانی 120 هزار تومان مرغ زمان احمدی 2500 زمان روحانی 25
مردم خودتون مقایسه کنید
Iran (Islamic Republic of)
قنبری
۱۰:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
شما قیمتای اوایل دولت روحانی و زمان دلار 3هزاری رو با قیمتای اواخر رییسی مقایسه میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دروغ نگو سال 1400 پراید 150 میلیون بود!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
الآن همین یارانه روحانی می‌شد دو عدد کسیه برنج خرید ولی یارانه خدا بیامرز آن ۴۰۰تومن نمیشه یکی خرید آن‌طور مقایسه کنند دلاور ۰۸:۴۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان برنامه ندارد فقط میگه کارشناس بعد میخواد بنزین رو 25 تومان بکنه یک تورم 250درصد در جامعه درست کنه ملت رو به خاک سیاه بنشونه بعد میگه کارشناس ها گفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مگر بده کار شناسی شود ؟ کار را باید به کار دانش سپرد
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۰:۴۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
درآمد ها را حساب کردی دولت روحانی شش میلیون حقوق می‌گرفتم الان 18میلیون میگیرم دولت روحانی کارگران شهرداری
یک و هشصدمیگرفتند الان 16میلیون میگیرند واقعیت گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
نمیشه جلیلی تندرو و پزشکیان کندرو رو بزنید بهم یک قالیباف میانه رو به ما تحویل بدید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
تندرو پزشکیان و اصلاح طلب ها هستند که برای آمریکا و ...تندروی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بنزین 25 تومان یعنی تورم 250درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۱۴ تير ۱۴۰۳
نخیر یعنی تورم 500 درصدی. یعنی 5برابر قیمتهای الان گرونتر بشه. اصلا مردم که توانشو ندارن و له میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان، آمریکا باید تحریم ها رو کامل بردارد. آیا امکان دارد،؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
راه روی حسن روحانی است
درست حرف او را میزند .توهم زده بدون کدخدا ..امریکا
هیچ کاری نمیشه کرد .خودتحقیر و غرب زده و گداست و خطرناک برای کشور..پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اقای پزشکیان مگر امریکا مغز خر خورده تحریها را بردارد و برگ برنده خود را نابود کند عجب کارشناسی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
امریکا و اروپا اصلا قرار نیست تحریما رو بردارن ولی با فریب وعیدش رو میدن تا فرصتها رو از ما بگیرن همون بلایی که سر روحانی اومد و ادم نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دیشب مناظره 2بر علیه1 بود سوالات هدف دار وبودار از پزشکیان وسوالات ساده که یک بچه هم می تواند به آن جواب دهد از جلیلی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
از هرکی در حد خودش سوال پرسیدن اینکه معلوم میکنه ظرفیت و سواد هرکی چقدره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
خخخخ یا خدا یا مناظره رو ندیدی یا داری چرت می گی سوالات همه یکی بود و هردو باید جواب می دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اصلا مناظره رو ندیدی و تو هوا حرف میزنی. پزشکیان برنامه دولتش برای 4سال فقط مذاکره هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
یک مدیر دلسوز ، پاکدست ، توانا ، متخصص و با تدبیر وقتی اون نهاد ، اداره و یا سازمان تحت مدیریتش دچار یک معضل یا مشکلی میشه ، سر از پا نمی شناسد ، خواب و خوراک ندارد . مدام فکر می کند چه کار کند تا اون اداره ی تحت مدیریت خودش را از این مشکل نجات دهد ولی متأسفانه بورس مملکت ۳ سال هست که سقوط کرده و شاخص کل آن اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ بوده ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار واحد . بعد از گذشت یک سال شاخص بجای اینکه رشد کرده باشه سقوط کرده و رسیده به مرز ۲ میلیون واحدی . جناب خاندوزی وزیر اقتصاد و جناب عشقی رئیس سازمان بورس اصلا" گوششان به سقوط اقتصاد و بورس بدهکار نبوده . حقوق های نجومی را گرفته و خواب و خوراک خوبی هم پیدا کردند وبه ریش ملت هم دارند می خندند . هیچ کسی هم نه از مجلس به ریاست جناب خالیباف و نه دستگاه قضا و نه سازمان بازرسی کل کشور و نه دولت و نه ..... پیگیر علت و چرایی سقوط بورس و ناکارآمدی خاندوزی، فرزین و عشقی نبوده و نخواهند بود . رای هم می خواهند !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
زمان روحانی هم بگو که بورس و اقتصاد نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
زاکانی بزرگ
۱۶:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
شما سیف رییس بانک مرکزی روحانی و همین طیبیان و بعد همتی رو یادتون رفته تو 8 سال چه بلایی سر مردم اوردن حالا اومدین طلب وعده های فضایی زمان روحانی رو در دولت رییسی نقد کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۰۱:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۳
همین تو 8 سال پیش رفتی به حسن کلیدساز رای دادی و بعد تمدیدش کردی حالا میای برای مردم انشا مینویسی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۰۶:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
طرف کابینش و تیمش تیم روحانیه بعد میگه اونا برا خودشون میگن!!! دکتر یه نفری میخوای خودت کشور اداره کنی؟
ی لشکر ی سرباز ناکارآمد داشته باشه که خطای انسانی بکنه کل دستاورد های لشکر رو زیر سوال میبره آقای دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کی گفته کابینه و تیمش دار و دسته حسن روحانی هستند خودش میگه کارشناسی باید برای پیشرفت کشور تصمیم گیری شود
Iran (Islamic Republic of)
زاکانی شریف
۱۶:۵۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پس دارودسته ی حسن روحانی و مشاورین و تمامی اعضای دولتش که الان در ستاد پزشکیان هستن دارن آش پشت پا میپزن برا دکتر......

خب معلومه که بعدا دوباره خودشون قدرت رو در دست میگیرن. پزشکیان اصلا حرفای چند سال پیش خودش و رییس ستادش در مورد گرون کردن بنزین رو هم گردن نمیگیره!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۱:۴۹ ۱۴ تير ۱۴۰۳
ببین چه جوری دارن براش یقه جر میدن!! پرت و پلا نگو اتفاقا پزشکیان همون دولت سوم روحانیه. یارو حاضر نیست برای کابینه احتمالی وزیر جدید بیاره و همون قبلیا میخواد دوباره بیارشون سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
خوب شد این fatf هست وگرنه جلیلی چی داشت بگه؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
حتما میخوای از زلف تو تعریف کنه ههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پزشکیان حرف مثبتش تو سیاست خارجی چی بود؟؟
کسی فهمید؟؟
نوار خالی...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بحث fatf و برجام رو چه کسی دائما مطرح می‌کرد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
فکر کنم اشتباهی جای پزشکیان نوشتی جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
Fatf که هی اصلاح طلبا مینداختن تو بغل جلیلی مگه مناظره اول و دوم ندیدین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
این رو که هی روحانی و ظریف و پزشکیان می گویند
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۶:۳۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مناظره دیشب فقط یه چیزی رو نشون داد که پزشکیان اصلا آداب معاشرت نداره و عفت کلام در لحن بیان نداره نمیدونم چجوری تحصیل کرده که اینقدر بی ادب و بچه گانه صحبت میکنه...رییس جمهور کم شعوری که نمکیتونه در سطح بین الملل صحبت کنه نمیخواییم...من نظرم کلا عوض شد و به جلیلی رای میدم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
شما برو دیکته تمرین کن و یادبگیر
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۶:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : عرض سلام ادب احترام خدمت هر دو کاندیده ریاست جمهوری محترم ، روی صحبتم با شما جناب آقای دکتر پزشکیان محترم است شما دروس مدیریتی را در کشورهای غربی دیده ایید بنابراین شما مدیریتتان با مدیریت جدید تمدن نوین ایرانی اسلامی مغایرت دارد آن کشورهای غربی شما را در امور مدیریتی تربیت آموزشتان دادند که ایران اسلامی را هم همسو با کشورهای غربی مدیریتش کنید بنابراین شما برای مدیریت ایران اسلامی عزیزمان صلاحیت ندارید جناب آقای دکتر استاد سعید جلیلی محترم کاملا با مدیریت تمدن جدید ایرانی اسلامی آشنایی کامل دارند و باب طبع جمیع ایرانیانی که غربگرا شرق گرا نیستند هستند بسیار صحیح مثبت عمل کرده و خواهند کرد ولی جناب آقای دکتر پزشکیان شما می خواهید همان مدیرت غربیها را در ایران اسلامی حاکم کنید و این مورد پسند اکثریت ایرانیان نیست بنابراین رای حد اکثر مردم ایران اسلامی عزیزمان می رسد به جناب آقای دکتر استاد سعید جلیلی محترم عزیز مردمی و ایشان پیروز رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری محترم خواهند شد و پیشاپیش به ایشان ریاست جمهوری محترم را تبریک تهنیت عرض می کنیم دکتر استاد سعید جلیلی محترم اصلحتر از همه کاندیدهای اصلح هستند بنده حقیر فقیر کمترین نه اصول گرا هستم نه اصلاح طلب هستم آنچه خردمندانه بصیرانه عادلانه منصفانه خداپسندانه دیدم شنیدم این است که جناب دکتر استاد سعید جلیلی اصلحترین هستند برای ریاست جمهوری محترم ایران اسلامی عزیزمان . وعده ما روز جمعه پر شور شعور با نشاط خردمندانه خداپسندانه روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ پای صندوقهای رای حق مسلم خودمان والسلام و صلوات التماس دعا ، و من الله التوفیق .
Turkiye
ناشناس
۰۵:۴۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
خدایی سفارت انگلیس و عربستانو همفکراتون اشغالکردن دیگه اینو نمیتونید انکار کنید همه مردم دیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
دروغ گفتن خیلی راحته ولی زود رسوا میشید. اگه راست میگید یکی اسم ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
به دولت وقت هشدار داده شد
ظاهرا دولت وقت هم بدش نمیومد یه همچی اتفاقی بیوفته
که الان شما و امثال شما خوشحال باشید
۱۲۳
آخرین اخبار