"آلودگی هوا" روی سلامتی جنین و نوزاد تاثیر مخرب می گذارد و مادران باید بیشتر از گذشته مراقب فرزندشان باشند.

عباس مومن زاده فوق تخصص بیماری عفونی اطفال درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آلودگی هوا باعث می شود رادیکال های اکسیدان داخل سلول های جنین افزایش یابد که منجر به بروز ناهنجاری های مختلف در جنین و نوزاد متولد شده می شود.

وی گفت: گازهای شیمیایی و بوهای حاصله از لنت که در هوا پراکنده می شوند بسیار سرطان زا و مخرب هستند و بر جنین و نوزاد تاثیر می گذارد،  کمترین اثر آلرژی است.

مومن زاده ادامه داد: در این روزهای آلوده نوزادان خوب شیر نمی خورند و خواب آلوده هستند اثر عوارض هوای آلوده ای که نوزاد استشمام می کند بیشتر خود را در بزرگسالی نشان می دهد به دور مغز انسان در سه ماه اول زندگی ماهی 2 سانتی متر اضافه می شود در صورتی که در سال دوم فقط 2 سانتی متر اضافه می شود.

بنابراین هر وضعیت نامساعد روی مغز که به این سرعت رشد می کند تاثیر نامطلوب می گذارد.

این تاثیر به مرور مشخص می شود که در آینده با اختلال در خلق و خوی، عدم موفقیت و بی میلی در تحصیل، خواب آلودگی و سردرد خود را نشان می دهد.

مومن زاده درباره عوامل کاهش دهنده عوارض آلودگی هوا روی نوزادان بیان داشت: در حد امکان نوزاد را کمتر از منزل خارج کرده و مادران باید از مواد غذایی که رادیکال های اکسیدان و عوارض ذکر شده را کم می کند استفاده کنند این تغذیه شامل ویتامین  c و میوه ها وسبزیجات سبز هستند ویتامینc   از طریق شیر وارد بدن نوزاد می شود./


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.