عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هیچ انقلابی در جهان اسلام و جهان تشیع به وجود نیامده مگر اینکه زیر پرچم اهل بیت(ع) اتفاق افتاده باشد که آخرین و بزرگترین آن انقلاب اسلامی ایران است



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر حسن رحیم پور ازغدی در همایش گرامیداشت حماسه حسینی و پنجمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با عنوان عقل سرخ نوع برخورد با مسایل مربوط به اهل بیت به دو شیوه شخصی و مکتبی است، اظهار کرد: در برخی کتابها، مداحی ها، روضه خوانی ها و گفتگوها موضوع قیام امام حسین(ع) و مسایل مربوط به اهل بیت از بعد شخصی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه مساله اهل بیت تشنگی، شکنجه، کشته شدن و از این قبیل مسایل نبوده است، ادامه داد: باید در روضه خوانی ها عواقب فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ائمه اطهار مطرح شود چرا که دغدغه امام حسین(ع) و دیگر ائمه مکتب بود و آن بزرگواران دغدغه شخصی نداشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این نکته که باید در روضه خوانی ها از جملاتی که به ائمه زده می شود مراقبت کرد، افزود: کربلا مساله شخصی نیست و ذکر مصیبت ها نباید فقط جنبه شخصی داشته باشد و همه باید این نکته را بدانند که مساله امام حسین(ع) مساله مکتب بوده است و ایشان دغدغه مادی نداشته اند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه کربلا کاری کرد که تا آخر تاریخ کسی نخواهد گفت که حق کجاست و باطل کجاست، تصریح کرد: وقتی پس از واقعه عاشورا حضرت زینب(س) در مجلس یزید عنوان می کند که در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم یعنی اینکه کربلا تمامش شکوه بود.

وی تاکید کرد: ذکر مصیبت باید باشد اما ذکر مصیبتی که با روحیات امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) سازگاری داشته باشد و باید مداحان و روضع خوانان روح بزرگ کربلا را به مردم بگویند.

این استاد دانشگاه افزود: هر نوع ذکر مصیبت که ذلت باشد در شان اهل بیت نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود مساله محرم را پایان یک سری توطئه ها دانست و ابراز کرد: مساله محرم سال 61 و موضوع کربلا و کشته شدن امام حسین(ع) پایان یک تاریخ توطئه و خیانت بود که در نتیجه بسیاری از برنامه ها اتفاق افتاد.

رحیم پور ازغدی در خصوص تغییر روحیات و تغییر مواضع افراد جامعه هشدار داد و افزود: کسانی همچون شمر و شبث در جنگ صفین در جبهه امام علی(ع) بودند اما در کربلا در لشکر یزید شمشیر زدند پس باید همیشه مراقب تغییر وضعیت ها باشیم.

 

برچسب ها: انقلاب ، قوی ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.