همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی، مشهد مقدس در اوج ماتم و عزا است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، از دقایقی پیش هیئت‌ها و دستجات عزاداری گروه گروه از سراسر شهر مشهد به علاوه زائران وارد شده به این شهر، برای عرض تسلیت به نوه آن حضرت به سمت حرم آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) حرکت می‌کنند.

خیابان‌های منتهی به حرم رضوی هم‌اکنون مملو از زائران و مجاورانی است که با دستجات عزاداری خود شهادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را به سوگ نشسته‌اند.

در این میان حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج (ع) حال و هوای خاصی دارد و مملو از زائران و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است آنان که آمده‌اند تا ضمن زیارت، سالروز شهادت سیدالشهدا (ع) را به امام هشتم شیعیان جهان تسلیت گویند.

دیشب نیز هیئت‌های عزاداری در معابر منتهی به حرم امام رضا (ع) از جمله صحن و سراهای حرم مطهر در حال سوگواری بودند.

در حال حاضر خیل جمعیت از چهار خیابان منتهی به حرم رضوی با نام‌های شیرازی، نواب صفوی، امام رضا (ع) و طبرسی بیشتر به چشم می‌خورد.

در میان این فواصل مختلف تا حرم مطهر رضوی، ایستگاه‌های صلواتی نیز با پخش نذورات مانند چای، شربت و شیر از زائران حضرت رضا (ع) پذیرایی می‌کنند.

برخی از شهروندان مشهدی هم بر اساس یک سنت دیرینه برای نشان دادن ارادت خود به ساحت حضرت سید‌الشهدا (ع) در منازل خود اقدام به برپایی مجالس سوگواری می‌کنند.

دسته ویژه عزاداری خادمان امام رضا (ع) نیز دیشب از خیابان شیرازی وارد حرم مطهر شد.

بعد از ظهر دیروز خطبه معروف عاشورا با حضور مردم و مسئولان در صحن انقلاب حرم مطهر حضرت رضا (ع) قرائت شد/س.

برچسب ها: رسیدن ، عاشورای ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.