خبرنگار الجزیره انگلیسی در شهر کربلا از پنجاه و چهار کشته و بیش از صد و پنجاه زخمی در حملات امروز عراق خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی؛ تامین امنیت مراسم عاشورا در شهر کربلا، بزرگترین عملیاتی است که ارتش عراق در ده سال گذشته انجام داده است. سی و پنج هزار نظامی در خیابان های کربلا مستقر شده اند و بالگردها به گشتزنی در مناطق مختلف می پردازند.

مقامات عراقی پیش از این گفته بودند چیزی در حدود چهار میلیون و پانصد هزار نفر برای شرکت در مراسم عاشورا وارد کربلا خواهند شد.

خبرنگار الجزیره در کربلا گزارش داد: پایان یافتن مراسم عاشورا در کربلا بدون هیچ حادثه ای برای "نوری مالکی" نخست وزیر عراق بسیار مهم است. تایید شده است که خود "نوری مالکی" برای نظارت بر عملیات امنیتی در کربلا حضور داشته است. این عملیات در حالی انجام شده است که سال دو هزار و سیزده خونبار ترین سال پس از دوره اوج خشونت های فرقه ای از سال دو هزار و شش تا دو هزار و هشت بوده است.

تاکنون در سال جاری هفت هزار نفر در خشونت های فرقه ای عراق کشته شده اند و ماه اکتبر خونبارترین ماه سال جاری بوده است. تنها در این ماه در حدود هزار نفر جان خود را از دست دادند.
تااین لحظه در کربلا حادثه ای روی نداده اما در شهرهای دیگر حملات متعددی روی داده و در حدود پنجاه و چهار نفر کشته و بیش از صد و پنجاه تن کشته شدند.
برچسب ها: عراق ، خشونت ، کشته ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار