رئیس جمهور آمریکا به اشتباهات دولت خود در ارتباط با اجرای قانون اصلاح نظام بهداشت و درمان اقرار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به "ناشی گری" دولت خود هنگام اجرای طرح اصلاح نظام بهداشت و درمان این کشور اقرار کرد و مسئولیت مشکلات به وجود آمده را پذیرفت. اوباما ساعاتی بعد از برگزاری کنفرانس خبری برای بحث و گفتگو درباره قانون اصلاح نظام بهداشت و درمان (اوباماکِر)، در یکی از کارخانه‌های فولاد سازی در ایالت اوهایو سخنرانی کرد و مسئولیت اشتباهات خود را بر عهده گرفت. 

اوباما گفت: ما در زمینه ارائه طرح درمانی، ناشی گری کردیم، اما همواره می دانستیم این، کار دشواری خواهد بود. شاید به همین علت است که صد سال است عده‌ای برای تحقق آن تلاش کرده اند و باز هم کاری از پیش نبرده‌اند. این طرح، پیچیده است و بازیگران زیادی وجود دارند. در اوضاع کنونی، همه سنگربندی کرده‌اند. با وجود این، رئیس جمهور آمریکا گفت او تسلیم نخواهد شد. اوباما در جمع مردم و هواداران خود افزود:می‌خواهم همه افراد حاضر در اینجا بدانند: قصد دارم این موضوع را تا آخر دنبال کنم. می‌خواهم میلیون‌ها آمریکایی اطمینان داشته باشند که به علت بیمار شدن، ورشکسته نخواهند شد و زمانیکه کودکانشان بیمار می‌شوند، می‌توانند به پزشک مراجعه کنند و اینگونه نیست که ما به علت کمبودها عذرخواهیم کنیم. ما این کار را به سرانجام می‌رسانیم. 

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت وی مقابل هر نوع تلاشی برای لغو طرح اصلاح نظام بهداشت و درمان، ایستادگی خواهد کرد. اوباما گفت:  ما به چهل میلیون آمریکایی که بیمه درمانی ندارند، پشت نخواهیم کرد. قرار نیست این قانون را کنار بگذاریم، آنچه را که باید درست شود، اصلاح می‌کنیم، اما قصد داریم قانونِ درمان کم هزینه را عملی کنیم و کسانی که با آن مخالفت کرده و نمی‌توانند راه حلی پیشنهاد کنند، به مقابله ادامه خواهند داد. 

معرفی و اجرای قانون اصلاح نظام بهداشت و درمان در روز نخست ماه اکتبر با مشکلات فراوانی همراه بود و همین مسئله منجر به افزایش انتقاد جمهوری خواهان از دولت اوباما در آستانه انتخابات شده است. از سوی دیگر جمهوری خواهان می‌کوشند تا حدی از انتقادهایی که در خصوص تعطیلی شانزده روز مراکز دولت آمریکا در ماه گذشته، به آنها شده است، بکاهند. 

به گفته مقامات آمریکا، دولت با ارسال بخش نامه به شرکت های بیمه به آنها اطلاع داد در سال 2014 میلادی نیز حتی در مواردی که بیمه نامه‌ها از نظر قوانین جدید دچار نقص است، می‌توانند بیمه‌نامه‌های فعلی خود را به مشتریان بفروشند. دولت اوباما همچنین وعده داده است نقایص فنی را در پایگاه اینترنتی خود کاهش دهد. نقایص این پایگاه به قدری زیاد بود که از مجموع سی و شش ایالت آمریکا، فقط بیست و هفت هزار نفر در ماه اکتبر (برای دریافت بیمه) ثبت نام کرده بودند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار