هر جا که پل عابری می بینیم نرده‌های جدا کننده خیابان نیز در کنار آن مشاهده می شود و این مطلب بسیار ناراحت کننده است که نرده‌های حافظ حقوق پل عابر پیاده‌اند.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران زمانی از حضور پل های عابر پیاده در سطح شهر و محل عبور اتومبیل‌ها می‌گذرد و به دلیل آموزش ناکافی هر از چند گاهی شاهد تصادفی مرگبار زیر این گذرگاه امن هستیم.
باید این را گفت که آیا به جای ساخت نرده‌های جداکننده بهتر نیست که به فکر ایجاد فرهنگ مناسب استفاده از پلهای عابر پیاده راهیان شهروندان گسترش داد تا حقوق به جای این پلها به آنها بازگردد.
با توجه به سهولت و آرامش خاطری که در استفاده از این معبر هست می‌توان از همان زمان دبستان و در مدارس فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده به صورتی که قابل فهم و درک برای کودکان باشد را آغاز کنیم تا دیگر شاهد حوادث غم انگیز که از دست دادن جان یکی از شهروندان و هموطنانمان است نباشیم.
با توجه به همین موضوع شهرداریها به جهت سهولت استفاده از پل عابر پیاده مکانیزه کردن این پلها را در دستور کار خود قرار دادند تا شهروندان برای عبور از این معبر امن تشویق و ترغیب شوند اما  در کنار این مهم فرهنگ سازی مناسب نیز لازم الاجراست.
البته باید این مطلب را اضافه کرد که گاها شهروندان قانونمند به جهت مشغله‌های ذهنی که دارند و همچنین محل قرارگیری محلهایی که پل عابر پیاده ایجاد شده است استفاده از آن را کنار گذاشته و از میان خیابان عبور می‌کنند و این موجب شده است تا شهرداریها به این  نتیجه برسند که بهتر است به جای هزینه برای فرهنگ سازی و یا ساخت پل عابر پیاده در محلی مناسب از نرده‌های جداکننده خیابان استفاده کنند.
گفتنی است این موضوع که به فرهنگ سازی در جهت استفاده از پلهای عابر پیاده آغاز شود امری است دست یافتنی و حتی می توان در شهرکهای ترافیکی که برای حضور دانش آ‌موزان و کودکان ایجاد می شود پلهای عابر پیاده نیز ساخته شود تا استفاده از پل عابر پیاده در ذهن دانش آموزان و کودکان نهادینه شود.
با وجود این مطلب باید اذعان  داشت: ایجاد فرهنگ مناسب، نصب به جا و کارشناسانه پلهای عابر پیاده و همچنین در کنار اینها آموزش خانواده‌ها به فرزندان خود می تواند از سوانح دلخراشی که هر از چند گاهی نزدیک و حتی پایین پلهای عابر پیاده رخ میدهد کاسته شود.
همچنین باید گفت در بعضی موارد نیاز است که پلهای عابر پیاده محل عبور عابرین برای شهروندان معلول نیز آماده سازی شود تا تمام افراد جامعه بتوانند از این معابر امن با آسایش و دور از هیاهوی عبور از اتومبیل‌ها عبور کنند.

برچسب ها: خیابان ، حافظ ، حقوق ، پیاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار