اسرائيل خود را براي استقبال از رئيس جمهور فرانسه آماده مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از معاریو ،‌ اسرائيل خود را براي استقبال از رئيس جمهور فرانسه كه امروز به اسرائيل مي‌رسد و در سفري 3 روزه از سرزمين‌هاي اشغالی بازديد مي‌كند ، آماده مي‌كند.

روزنامه  عبري زبان معاريو چاپ اسرائيل امروز نوشته است : هزاران نفر از نيروهاي امنيتي اسرائيل و كادرهاي دولتي در اين كشور خود را براي استقبال از رئيس جمهور فرانسه آماده مي‌كنند.

در اين سفر همسر اولاند " والري ترير وايلر" و تعدادي از وزراي اولاند وي را همراهي مي‌كنند و طبق اعلام رسانه‌هاي اسرائيلي  گفتگوها پيرامون مسائل منطقه و خصوصا روند صلح بين اسرائيل و فلسطين ، مسأله‌ي هسته‌اي ايران و به علاوه امضاي پيمان‌هاي همكاري بين دو كشور خواهد بود.

روزنامه معاريو نوشته است: برنامه ديدار اولاند با استقبال در يك مراسم رسمي در فرودگاه بين المللي "بن گوريون"  توسط نتانياهو و اعلام ليست افرادي كه قرار است اولاند با آن‌ها ديدار كند به وي آغاز خواهد شد.

سپس اولاند به اورشليم (قدس) رفته و با رئيس اسرائيل شيمون پرز ديدار خواهد كرد و در آنجا مراسم استقبال ديگري براي او بخاطر ديدار از اسرائيل برگزار مي‌شود. وي سپس به ديدار مقبره‌ي بزرگان اسرائيل در بالاي " كوه هرتسل" در اورشليم مي رود.

وي در غروب يكشنبه (امروز) با نتانياهو براي بحث و بررسي پرونده‌هاي سياسي مانند پرونده فلسطين و ايران  و نيز عقد قرادادهاي اقتصادي و فرهنگي دوجانبه ديدار خواهد كرد و بعد از آن دو طرف نشست مطبوعاتي مشتركي برگزار خواهند كرد.

در پايان روز اول ديدار اولاند، مجلس شامي به ميزباني نتانياهو و همسرش در منزل او در اورشليم برگزار خواهد شد.

اولاند در روز دوم به دیدار محمود عباس خواهد رفت. وي سپس دوباره به اورشليم براي سخنراني بازخواهد گشت و روز دوم نيز به صرف شام با شيمون پرز صرف خواهد گذشت.

وي در روز سوم و آخر از برنامه ديدارش از اسرائيل  در انجمني اقتصادي كه شامل نمايش نوآوري هاي علمي در اسرائيل هست حاضر خواهد شد.

وي سپس به دانشگاه "تل آويو " رفته و با اقليت‌هاي يهودي فرانسوي ديدار مي كند. وي پس از آن به فرودگاه " بن گوريون" براي ترك اسرائيل خواهد رفت.

رسانه هاي اسرائيلي توجهاتشان را به ديدار اولاند از اسرائيل دوخته و آن را اتفاق مهم امسال پس از ديدار رئيس جمهور آمريكا باراك اوباما در چند ماه پيش توصيف كرده‌اند.

نتانياهو در بيانيه‌اي كه دفتر او روز پنج شنبه صادر كرد گفته است : او بي صبرانه منتظر اولين ديدار رئيس جمهور فرانسه است.

انتهاي پيام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار