معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 2 از تجمع بزرگ بانوان عزادار سید الشهد‌ا در روزهای غربت حضرت زینب (س) و اهل بیت امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران صابو‌نچی گفت: بانوان منطقه 2 که در بین آنها بانوان ورزشکار نیز حضور دارند به مناسک روزهای فراق و اندوه و مصیبت های حضرت زینب (س) در‌تجمعی حسینی و عاشور‌ایی همگام با سایر بانوان سطح شهر، در میدان امام حسین(ع)، به عزاداری پرداختند.
وی افزود: این تجمع با هدف زنده نگه داشتن قیام تاریخ ساز عاشورا و همچنین صبوری ها و استقامت های خاندان امام حسین (ع) در مقابل اهانت ها و حرمت شکنی های دشمنان اسلام صورت گرفت.

صابو‌نچی با بیان اینکه بیش از 10 هزار نفر بانوان شاغل و شهروندان تهرانی در این مراسم حضور دارند عنوان کرد: فرهنگ عاشورا در طول تاریخ همواره برای جامعه اسلامی و مو‌منین الهام بخش تحرکات جدید و نوینی برای دستیابی به ارزشهای والای انسانی بوده و حرارتی در دل های مو‌منین ایجاد کرده که هرگز به سردی نمی‌ گر‌اید.

وی در ادامه اظهار داشت: در 4 ایستگاه صبحگاهی و ورز‌شگاهی منطقه در بوستان های نهج‌ ‌البلاغه، خوارزم، آبشار و شقایق پس از ورزش صبحگاهی مراسم عزاداری ابا‌ عبدالله ا‌لحسین(ع) برگزار شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ عاشور‌ایی و بهره گیری از الگوی شخصیتی حضرت زینب (س) برای تعالی زندگی بانوان به خصوص بانوان ورزشکار، از جمله اینگونه مراسم ها در ایام ماه محرم بوده است.
انتهای پیام/

برچسب ها: بانوان ، عاشورا ، انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار