بیشترین ابتلا به دیابت مربوط به مناطق ۱۴، ۱۶ و ۲۰ تهران است

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مهندس قهرمانی، معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: یک مطالعه تحقیقاتی به نام سنجش عدالت انجام دادیم در تهران و بر روی ۳۴ هزار خانواده تهرانی انجام شده که نتایج آن نشان داد که مناطق بیشترین ابتلا به دیابت را داشته و مناطق ۱۷، ۱۳ و ۱۲ کمترین ابتلا به دیابت را داشته است. 

وی افزود: براساس آخرین مطالعات ۱۵ درصد در تهران شیوع دیابت داریم که علت آن استرس‌های ناشی از محیط کار و الگوی تغذیه نامناسب است. مشخص شده که افراد بی‌سواد نسبت به افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند آمار بیشتری از دیابت را به خود اختصاص داده‌اند و نقش آگاهی عمومی و تحصیلات در کاهش کنترل بیماری موثر است. 

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران اظهارکرد: باید در این زمینه از بسیج عمومی مردم استفاده کرد که بدین منظور بالغ بر ۲۲ هزار نفر برای پیشگیری از دیابت در ۴۰۰ پایگاه نمایشگاه و ایستگاه سلامت در مراکز ۲۲ گانه تهران مشغول فعالیت هستند. 

قهرمانی عنوان کرد: ۵۴ پیاده‌روی نمادین، نور‌پردازی اماکن خاص چون برج میلاد و برج آزادی با رنگ آبی، و اجرای کمپینگ روبان آبی، پخش پوس‌تر، از جمله برنامه‌هایی است که شهرداری تهران در هفته ملی دیابت انجام می‌شود همچنین به ۶۸۰ همایش، کارگاه آموزشی و ۵۲ پایگاه و میدان میوه و تره‌بار، ۷ مرکز تاکسیرانی و ۱۲ نقطه مترو و ۱۱۰۰ نقطه در سطح شهر به غربالگری دیابت می‌پردازند و ۱۴۰ تور آموزشی و تفریحی با موضوع دیابت در این هفته مشغول به فعالیت است.


انتهای پیام/

برچسب ها: دیابت ، استرس ، ورزش ، تغذیه ، تحصیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار