مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : بر اساس این تفاهم نامه ها فارس و اوکراین در زمینه ساخت راه‌آهن شیراز- اهواز با اعتبار 500 میلیون یورو ، انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های جنوبی فارس با اعتبار 350 میلیون یورو و ساخت خطوط متروی شیراز با اعتبار 400 میلیون یورو مشارکت می کنند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، 

عشایری ادامه داد : بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد شرکت "بود سرویس" اوکراین در مدت یک ماه ضمن مطالعه طرح توجیهی فنی و اقتصادی طرح راه‌آهن شیراز ـ اهواز در باره تامین دانش فنی، ماشین‌آلات و سرمایه‌گذاری، اعلام نظر کند.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد این شرکت در مدت زمان یک هفته نماینده تام‌الاختیار خود را برای پیگیری امور به استانداری فارس و اداره‌ کل راه و شهرسازی معرفی کند .

ایوان چوبوتی یوک رئیس شرکت سرمایه‌گذاری "بود سرویس" اوکراین در این جلسه با بیان اینکه این شرکت بر اساس بررسی‌های میدانی و تحلیل دقیق مسائل، سرمایه‌گذاری در سه طرح استان فارس را انتخاب کرده است، گفت : علاقه داریم با تاسیس شرکت مشترک در ایران علاوه بر سرمایه‌گذاری در طرح‌های فعلی در زمینه اجرای طرحها نیز مشارکت داشته باشیم.

استاندار فارس هم با بیان این که دو کشور پس از استقلال اوکراین، دارای روابط مطلوبی بوده‌اند خواستار حضور گسترده‌تر سرمایه‌گذار اوکراینی در طرح‌های این استان شد .

سید محمد احمدی با تاکید بر استقبال مدیران فارس از حضور این سرمایه‌گذاران، افزود: چند خط آهن که فارس را به استان‌های دیگر متصل می‌کند و همچنین طرح‌های توسعه فرودگاه شیراز، از جمله طرحهایی است که می‌تواند با مشارکت شرکت سرمایه‌گذار اوکراینی اجرا شود.

طول کوتاه ترین مسیر راه آهن شیراز- اهواز 521 کیلومتر است و ظرفیتی نزدیک به پنج میلیون تن برای جابه جایی بار و 500 هزار نفر مسافر در سال برای این راه آهن پیش بینی شده است./س

برچسب ها: امضا ، فارس ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.