رئيس سازمان اطلاعات عربستان سعودي در يکي از شهرهاي ساحلي فلسطين اشغالي با نخست وزير رژيم صهيونيستي ديدار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه المنار ؛‌ پرونده هسته اي ايران و بحران سوريه از موضوعاتي است که بندر بن سلطان و بنيامين نتانياهو درباره آنها بحث و تبادل نظر کردند.

 ديدارها بين رهبران برخي کشورهاي عربي و مسئولان اسرائيلي در دو هفته گذشته افزايش يافته است.اين ديدارها به صورت کاملا سر‌ّي برگزار مي شود و در بسياري از مواقع درز دادن جزئيات مذاکرات رهبران اسرائيل با مسئولان عرب ممنوع است.

اين ديدارهاي سر‌ّي با توجه به تحولات و تغييرات منطقه‌اي و بين‌المللي و تدارک فرمولهاي تفاهم و راهکارهاي بحران در عالي‌ترين سطوح در منطقه صورت مي گيرد.اين ديدارها بيانگر شکل‌گيري محور و صف‌بندي جديد است که اسرائيل در آن موقعيت مهمي دارد و ارتقاي چشمگير در روابط اقتصادي و طرحهاي مشترک و هماهنگي عالي امنيتي را بايد به اين موضوع افزود که امکان دارد به بستن پيمانهاي دفاعي مشترک بين کشورهاي عربي و در صدر آن بين عربستان و اسرائيل منجر شود.

برخي منابع ويژه و مطلع به المنار فلسطين گفتند اواخر هفته گذشته  بندر بن سلطان و بنيامين نتانياهو در شهر ساحلي ايلات مشرف به درياي سرخ ديدار کرده‌اند.روابط رو به ارتقاي عربستان و اسرائيل و پرونده هسته اي ايران و بحران سوريه در دستور کار مذاکرات سلطان و نتانياهو قرار داشته است.تل آويو و رياض به شدت با هرگونه توافقي بين  ايران و کشورهاي غربي بر سر برنامه هسته اي ايران مخالفند.

اين منابع گفتند رياض در همه ديدارها بين مسئولان سعودي و رهبران اسرائيلي بر آمادگي اش براي سازش بر سر مسئله فلسطين بر اساس معيارهاي اسرائيل اعلام و تأکيد مي کند در مقابل روابط بين عربستان و اسرائيل تقويت و مواضع واحدي عليه ايران و سوريه اتخاذ شود.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار