رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در همایش بزرگ پرچمداران نهضت سرخ حسینی گفت: امر به معروف و نهی از منکر نوعی نظارت عمومی است و جایگاه بلندی دارد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "قدرتی" که در همایش بزرگ پرچمداران نهضت سرخ حسینی حضور داشت،‌با اشاره به ضرورت امر به معروف گفت: امر به معروف و نهی از منکر پیام اصلی نهضت عاشورا و امام حسین(ع) است که اگر در جامعه حاکم شود وضعیت کنونی ما بسیار بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دو فریضه الهی نشانه عشق انسان به مکتب اسلام است تصریح کرد: گسترش امر به معروف و نهی از منکر موجب هدایت و کنترل جامعه در مقابل آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها و رشد و نجات جامعه از سقوط می‌شود که در آن فطرت بیدار برخی افراد مایه تشویق نیکوکاران و تذکر دادن به برخی دیگر از افراد است.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه نباید در مقابله با قانون ستیزان، قانون ستیزی کرد اظهار داشت: باید از تمام توان خود استفاده کرده و به صورت دسته جمعی حرکت کنیم و اجازه ندهیم به حریم قانون و ارزش‌ها تعرض شود.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه ما سالم شود و به سمت صلاح برود باید فرهنگ بسیج و عاشورا را در آن حاکم کنیم.

این مقام قضایی تصریح کرد: باید دید خود را عوض کنیم، اگر با دید منفی نگاه کنیم همه را مفسد می بینیم و چون خود را بی عیب می‌بینیم از قانون تجاوز می‌کنیم.

وی با اشاره به آثار و برکات گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: ترک این دو فریضه باعث حکومت اشرار و قهر و غضب الهی می‌شود.

لازم به ذکر است؛ در ادامه این همایش که با حضور جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان، فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، سازمان قضایی نیروهای مسلح و ... برگزار شد از جمعی از فعالان امر به معروف و نهی از منکر تقدیر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار