مسئله تحولات در علوم انسانی یک موضوع شعاری و زمانی نیست و باید به طور مداوم دنبال شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه صبح امروز با حضور در دومین کنگره علوم انسانی اسلامی در سالن همایش صدا و سیما طی سخنرانی گفت: مسئله تحولات در علوم انسانی یک موضوع شعاری و زمانی نیست و باید به طور مداوم دنبال شود. 

وی افزود: باید یک تعامل جدی در مقوله علوم انسانی داشته باشیم که این امر می‌طلبد که با توجه به جهان بینی انسانی یک تعامل جدی در این مورد صورت گیرد. 

وی تصریح کرد: در قرون مختلف علوم انسانی دارای طبقه بندی مختلفی بوده است، چنانچه در قرن ۱۷ و ۱۸ تعلیم علوم انسانی را کمتر می‌دیدیم. 

لاریجانی تصریح کرد: توجه به علوم انسانی و دغدغه آن منحصر به من نیست و از دیر باز متفکرین به این موضوع توجه داشته‌اند چنانچه با اضافه شدن لفظ اسلامیت حساسیت در این علوم بیشتر شده و توجه بیشتری باید به آن صورت گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: دو موضوع کانونی در علوم انسانی قرار داد که عبارتند از فطرت و تلقی ما از عدالت است که باید به آن توجه شود چنانچه یکی از نواقص این علوم در کشور ما این است زبان و روش در این علوم با سیستم‌های متعارف دنیا هماهنگ نشده است، بنابراین این بحث باید جدی‌تر دنبال شود.


باید مطالعه تطبیقی در حوزه علوم انسانی در فضای خرد‌تر انجام شود

رئیس قوه مقننه در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: بحث علوم انسانی اسلامی یک موضوع پیچیده است که باید توجه ویژه‌ای به مبانی این علوم شود، مهم این است که هم اکنون به این نکته توجه داشته باشیم که این علوم مبانی آن چگونه است تا در جهت کمال بخشی مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: مطالعه تطبیقی در موضوعات خرد‌تر در فضای علوم انسانی باید بارور شود. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر وجود منابع رشته علوم انسانی در کشور خاطر نشان کرد و گفت: هم اکنون منابع علوم انسانی در کشور در دسترس است و با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته باید منابع آرام آرام در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.