نجفي‌منش با بيان اينکه اصولا دولت‌ها در اکثر نقاط دنيا اقدام به ارائه تسهيلاتي به زنجيره توليد خودرو مي‌کنند،گفت: در واقع دولت‌ها بخشي يا تمام هزينه‌هاي تحقيق و توسعه (آرندي) توليد کنندگان را پرداخت مي‌کنند و روند توليد را به رونق و توسعه تبديل مي‌کنند که متاسفانه اين مسئله در ايران به هيچ وجه اتفاق نمي‌افتد.

محمدرضا نجفي‌منش عضو هيئت مديره انجمن قطعه‌سازان خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه اصولا دولت‌ها در اکثر نقاط دنيا اقدام به ارائه تسهيلاتي به زنجيره توليد خودرو مي‌کنند، اظهار داشت: در واقع دولت‌ها بخشي يا تمام هزينه‌هاي تحقيق و توسعه (آرندي) توليد کنندگان را پرداخت مي‌کنند و روند توليد را به رونق و توسعه تبديل مي‌کنند که متاسفانه اين مسئله در ايران به هيچ وجه اتفاق نمي‌افتد.
 
وي به قانون تسهيل واحدهاي توليدي اشاره کرد و گفت: اين قانون به تصويب مجلس نيز رسيد اما تاکنون تمام مفاد اين قانون به تعويق افتاده است.
 
وي ادامه داد: پيشنهاد ما اين است که دولت يا هزينه‌ها و يا بخشي از دارايي قابل پرداخت را در اختيار خود واحدها قرار دهد.
 
نجفي‌منش تصريح کرد: اگر دولت قصد انجام اين کار را ندارد و خود واحدها مجبور به پرداخت هزينه آرندي شوند دولت مي‌تواند اين هزينه را به عنوان "ماليات پرداختني" بپذيرد، دراين صورت است که رونق و توسعه شکل واقعي خود را مي‌يابد.
 
عضو هيئت مديره انجمن قطعه‌سازان خودرو به ارائه تسهيلاتي از بانک مرکزي و صندوق توسعه ملي به خودروسازان اشاره کرد و گفت: اگر اراده‌اي براي کمک کردن باشد قطعا مشکلات ما کاهش خواهد يافت اما تاکنون اراده‌ي قوي‌ براي ارائه تسهيلات به توليدکنندگان نبوده است چه بسا که در دولت پيشين اين اراده کاملا به صورت عکس بوده و اصلا بنا نبود که تسهيلاتي به خودروساز ارائه شود.
 
وي افزود: البته در کنار ارائه تسهيلات، استفاده از قابليت‌ها و تجارب ديگر شرکت‌هاي خارجي مي‌تواند در ساخت پلت‌فرم ملي و يا ساير مسائلي که هم‌اکنون نياز توليدکنندگان صنعت خودرو است مثمر ثمر باشد چرا که کشور ما هم توان و هم قابليت رسيدن به استقلال را در حوزه خودرو دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تسهیلات ، قطعه ، خودرو ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار