روزنامه فايننشال‌تايمز مقامات اسرائيلي به تلاش‌هاي خود براي جلوگيري از حصول توافق هسته‌اي کشورهاي بزرگ جهان با ايران افزوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگليسي فايننشال‌تايمز امروز در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم «جان ريد» نوشت اسرائيل لفاظي‌هاي خود را در مورد برنامه هسته‌اي ايران افزايش داده است به طوري که يکي از مقامات بلندپايه اسرائيلي هشدار داد اين رژيم آماده است به صورت يکجانبه به ايران حمله نظامي انجام دهد.

گرچه اسرائيل بارها از تمايل خود به حمله يک‌جانبه به ايران سخن گفته است اما اين هشدار در آستانه ادامه مذاکرات ديپلماتيک با ايران که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود و مقامات آمريکايي می‌گويند به موفقيت نزديک است توجه بيشتري را به خود معطوف کرده است.

در همين حال، بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل نيز روز يکشنبه بار ديگر به منظور انتقاد از دولت اوباما و تحت تاثير قرار دادن افکار عمومي آمريکا بر ضد هرگونه توافق احتمالي با ايران از مصاحبه با رسانه‌هاي آمريکايي استفاده کرد.

اما کارشناسان دفاعي در مورد توانايي يا تمايل اسرائيل به حمله يک جانبه و بدون حمايت نظامي آمريکا به مراکز هسته اي ايران از جمله تاسيسات غني سازي زيرزميني فردو ابراز ترديد کرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار