یک فوریت طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز بیمه اجتماعی روستایی و عشایری پرداخت می‌کنند، تصویب شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز با تصویب یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن افراد روستایی و عشایری که حق بیمه اجتماعی پرداخت می‌کنند و به سن بازنشستگی رسیده‌اند اما تاکنون بازنشست نشده‌اند، بازنشست خواهند شد.
 
حجت الاسلام محمد رجایی باغ سیایی به عنوان طراح طرح دوفوریتی بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی هستند و حق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری پرداخت می‌کنند، این طرح مظلوم‌ترین، قانع‌ترین و کم توقع‌ترین اقشار جامعه یعنی روستاییان و عشایر را هدف قرار می‌دهد.
 
وی افزود: افراد زیادی در روستاها و عشایران هستند که سن آنها حتی بالای 80 و 90 سال است و حق بیمه اجتماعی نیز پرداخت می‌کنند بنابراین باید این افراد هرچه سریعتر بازنشست شوند.
 
همچنین، علی‌نعمت چهاردولی به عنوان موافق این طرح گفت: مجلس باید تعیین کند جایگاه روستاییان و عشایر کجاست، همان اقشاری که در مناسبت‌های مختلف حضور داشته و در انتخابات نیز بالاترین حق مشارکت را نیز دارند، اما هر وقت بحث توجه به حق و حقوق آنها می‌شود، بهانه گیری می‌کنیم.
 
وی افزود: اگر سهم بیمه‌ای روستاییان و شهری‌ها را مقایسه کنیم خواهیم دید وضعیت به چه صورت است.
 
عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: روستاییان از 7 سالگی شروع به کار می‌کنند و تا 80 و 90 سالگی نیز مشغول به کارند بنابراین آیا نباید به حق و حقوق این افراد توجه کنیم؟  
 
وی افزود: باید با تصویب این طرح به آنها کمک کنیم.
 
همچنین، علیرضا سلیمی نیز در موافقت با طرح مذکور گفت: باید با تصویب طرح مذکور روستاییان که مدافعان نظام هستند مورد توجه قرار بگیرند.
 
سرانجام نمایندگان با 120 رای موافق 8 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر با تصویب یک فوریت این طرح موافقت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار