عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به مشکلات پیش روی آزادراه تهران – شمال، گفت: اگر قرار باشد روزی گره کور آزادراه تهران- شمال باز شود و شاهد به پایان رسیدن آن باشیم ،تنها پیمانکاری که می‌تواند چنین کاری را انجام دهد قرارگاه خاتم است برای این که قرارگاه خاتم وابسته به اعتبارات دولتی نیست و بسیجی و جهادی کار می‌کند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛علی نعمت چهاردولی در با اشاره به مشکلات پیش روی آزادراه تهران – شمال، گفت: شمال کشور متعلق به تمامی مردم ایران است، بنابراین بهره برداری از آزادراه تهران - شمال می‌تواند زمینه حضور گردشگران خارجی و داخلی را فراهم می کند و غرور ملی را افزایش می دهد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از دلایل طولانی شدن ساخت آزادراه تهران – شمال سختی مسیر است که البته انتخاب پیمانکاران نیز در روند کار تاثیر بسزایی داشته است.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی پیمانکارانی که وارد طرح آزادراه تهران – شمال شدند هیچگونه شناختی از این طرح عظیم و ملی ندارند که بعد از ورود به طرح، خود متوجه می‌شوند که از توانایی‌های لازم برای پایان دادن به این پروژه برخوردار نیستند.
چهاردولی اظهار کرد: تاکنون اعتبار مالی قابل توجهی به آزادراه تهران – شمال تزریق نشده که این موضوع نیز یکی از دلایل طولانی شدن این طرح است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید در انتخاب پیمانکاران طرح آزادراه تهران – شمال نظارت و دقت بیشتری اعمال کند، چراکه عدم توجه به این موضوع و بکارگیری پیمانکاران بی‌کیفیت چینی خسارات بزرگی را به کشور تحمیل کرده است.
وی افزود: پایان دادن به طرح آزادراه تهران – شمال به یک عزم ملی و جدی نیاز دارد، از این رو در شرایط فعلی به نظر می‌رسد قرارگاه خاتم با توجه به داشتن کارنامه مناسب و قابل قبول در زمینه‌های عمرانی، می‌تواند گره کور این بزگراه را باز کند چرا که  قرارگاه خاتم وابسته به اعتبارات دولتی نیست و بسیجی و جهادی کار می‌کند،هرچند دولت نیز باید منابع مالی مورد نظر را برای این پیمانکار تامین کند.
چهاردولی گفت: در حال حاضر تخمین زده نشده که این  طرح به چه میزان اعتبار مالی نیاز دارد ولی مطمئنا بودجه مالی فراوانی باید به آن تزریق شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اختلافات بین پیمانکاران آزادراه تهران – شمال و وزارت راه و شهرسازی، خاطر نشان کرد: اگر قرار است اختلافات بین پیمانکاران آزادراه تهران – شمال و وزارت راه و شهرسازی تداوم داشته باشد به طور حتم این آزادراه افسانه‌ای تا ده سال آینده نیز به بهره برداری نخواهد رسید./س
برچسب ها: آزادراه ، قرارگاه ، خاتم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.