مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا 18 ماه آینده قطعه اول و دوم پروژه آزادراه شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر، به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الله غلامی با یادآوری اینکه پروژه آزادراه شرق اصفهان که عملیات اجرایی آن با سفر وزیر راه و شهرسازی آغاز شد، بیان داشت: این پروژه به دلیل اینکه پذیرای بیشتر حجم سفری که در محور کاشان- نطنز و تهران- دلیجان خواهد بود، از پروژه‌های مهم استان است.
وی افزود: قبل از دولت یازدهم عملیات اجرایی این پروژه نامعلوم بود ولی اکنون که روند این پروژه مشخص شده است، آزادراه شرق اصفهان ترددهای موجود در محورهای یاد شده را وارد استان می‌کند.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان، آزادراه شرق اصفهان به طول ۹۸ کیلومتر است و سهم تامین اعتبار این پروژه از سوی صندوق بازنشستگی ۷۰ درصد و از سوی وزارت راه و شهرسازی ۳۰ درصد است.
وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا ۱۸ ماه آینده قطعه اول و دوم این پروژه که به طول ۶۳ کیلومتر است، به بهره‌برداری برسد.
غلامی با اشاره به اینکه استان اصفهان در چهارراه ترانزیت بار و مسافر در ایران قرار گرفته است، گفت: این استان رتبه اول حمل بار و رتبه سوم را در جابه جایی مسافر در سراسر کشور در اختیار دارد.
وی افزود: از آنجا که اصفهان در مسیر کریدور شمال- جنوب واقع شده و وجود صنایع مادر فولاد در استان باعث شده که حجم زیادی از جابه‌جایی بار کشور در استان اصفهان انجام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه یکی از محورهای پرترافیک و مهم و اساسی استان محور اصفهان -شهرضا است که در حال ۶ خطه شدن است، گفت: کل این مسیر ۴۵ کیلومتر بوده و برآورد هزینه آن مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال است که در سال ۹۴ ساخت ۱۱ کیلومتر از این مسیر با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد: با تأمین اعتبارات لازم پروژه 6 خطه کردن محور اصفهان- شهرضا تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.