رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری از تخریب 70 واحد پی سوزی، استخوان سوزی و تولید سرب خبر داد.


زارع در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در نیمه نخست سال جاری تاکنون بنابر وظیفه اداره محیط زیست مبنی بر حفاظت از محیط زیست 66 واحد صنعتی بزرگ از جمله سیمان، روغن، کارخانجات، شن و ماسه و ریخته گری اخطاریه دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین 7 واحد صنعتی آلاینده، از جمله سندبلاست، ریخته گری و پی سوزی و پلمپ شدند و 70 واحد آلاینده آب و خاک و هوا مانند تولید سرب با حکم قضایی تخریب شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اشاره به پایش زیست محیطی 91 واحد صنعتی اظهار داشت: طبق بند ب ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه کلیه واحدهای صنعتی، خدماتی ، کشاورزی و تولیدی موظف خواهند بود در بازده زمانی مشخصی نسبت به خود اظهاری فعالیت خود اقدام و نتایج را به سازمان محیط زیست اعلام کنند در غیر این صورت به استناد ماده 30 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا برخورد خواهد شد.

زارع در ادامه تصریح کرد: به دنبال اخطار و احضار برخی واحدهای آلاینده به دادگاه معرفی شده و در دادگاه تشکیل پرونده دادند که در حال حاضر 10 پرونده حقوقی از واحدهای متخلف از جمله واحد صنعتی سندبلاست، مجتمع صنفی، لاستیک سفری‌ها در دست رسیدگی است.

وی ادامه داد: هر کدام از واحدها براساس نوع آلایندگی و حجم آن احکام جداگانه‌ا ی را دریافت می کنند که احکام به این گونه است اول جمع آوری تجهیزات ومحو آلایندهگی دوم پرداخت جریمه و در بعضی مواقع با دستور مرجع قضایی فراهم کردن شراط زیست محیطی مناسب تا زمان انتقال به شهرک صنعتی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر ساله تعدادی از واحدهایی که میزان آلودگی انها بیشتر از حد استاندارد بوده است به عنوان واحد آلاینده معرفی می شوند که محکوم به پرداخت جریمه به میزان یک درصد از محل فروش محصولات سالانه خود می‌شوند که مبلغ جرایم براساس تاثیر آلایندگی که بر شهر و روستاهای اطراف گذاشته است به حساب شهرداری، بخشداری و دهیاری واریز می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اداره ، ری ، زارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار