هم اکنون بیش از دو میلیارد دلار خشکبار از ایران به کشورهای مختلف صادر می‌شود که برخی از این کشور‌ها همچون آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، اسپانیا، سوئد، نروژ، پرتغال، آمریکا وکشورهای حوزه خلیج فارس و نیز کشورهایی چون چین، کره جنوبی، استرالیا و ژاپن و روسیه و... هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نخستین نمایشگاه بین المللی خشکبار و آجیل ایران امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران گشایش یافت .

در این نمایشگاه بازدید کنندگان می‌توانند از انواع خشکبار ارائه شده و نیز ماشین آلات و صنایع تولید و فرآوری خشکبار بازدید کنند.
 
برپایه این گزارش مهم‌ترین هدف برپایی چنین نمایشگاهی، توسعه و افزایش تولید و صادرات و نیز یافتن بازارهای پایدار برای خشکبار و آجیل ایران در نقاط مختلف جهان است. 

در نخستین نمایشگاه بین المللی خشکبار آجیل میوه‌های خشک و صنایع وابسته تولیدکنندگان و توزیع کنندگان انواع میوه، سبزیجات خشک، زرشک و اناب، زعفران، چای و قوه، ادویه و چاشنی، و نیز موادی چون حبوبات، غلات برنج، ذرت و گندم را که به صورت فراوری شده با بسته بندی شکیل ارائه شده به نمایش می‌گذارند. 

برپایه این گزارش توسعه و افزایش خشکبار کشور، آشنایی با جدید‌ترین صنایع و تجهیزات تبدیلی، ارائه روش‌ها و راهکارهای آفات گیاهی، ارائه بذر‌های نوین و... از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل و صنایع وابسته است. 

این گزارش می‌افزاید، نمایشگاه آجیل، خشکبار و میوه‌های خشک از امروز ۲۸ آبان الی یکم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا است. 

گفتنی است، هم اکنون بیش از دو میلیارد دلار خشکبار از ایران به کشورهای مختلف صادر می‌شود که برخی از این کشور‌ها همچون آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، اسپانیا، سوئد، نروژ، پرتغال، آمریکا وکشورهای حوزه خلیج فارس و نیز کشورهایی چون چین، کره جنوبی، استرالیا و ژاپن و روسیه و... هستند. 

برپایه گزارش هاي منتشر شده، صنعت خشکبار ایران به خاطر دارا بودن کالاهایی مانند پسته و خرما (رتبه دو جهان)، گردو سومین تولیدکننده جهان، کشمش و بادام چهارمین، فندق پنجمین، به خوبی در بازارهای جهانی مطرح است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گشایش ، نمایشگاه ، آجیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار