دسترسي آزاد به اطلاعات هواشناسي براي عموم مردم بايد در اولويت برنامه هاي سازمان هواشناسي باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي در مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان هواشناسي کشور با بيان اينکه اطلاعات پايشي سازمان هواشناسي کشور بسيار مهم و حياتي است، گفت: اين اطلاعات پايشي براي عموم مردم بسيار حياتي و پراهميت است.

وي ادامه داد: اطلاعات اين سازمان بنيادي است و نقش مهمي در افزايش بهره وري، رفاه و رشد و توسعه اقتصادي ايران دارد و در زندگي روزمره مردم موثر  و در برنامه ريزي اقتصادي، صنعت حمل و نقل، هوايي، جاده اي و ريلي، اثرگذار و  در بخش هاي کشاورزي، دامداري، در مراتع و جنگل ها بسيار مهم است.

آخوندي با اشاره به اينکه اطلاعاتي که سازمان هواشناسي توليد مي کند به صورت غيرمستقيم بر رفاه مردم اثر مي گذارد گفت: اطلاعاتي که سازمان هواشناسي به شهروندان ارائه مي کند بايد داراي دسترسي آسان باشد.
 
وي در ادامه افزود: آسايش و رفاه مردم تا حد زيادي متصل به اطلاعات دقيق سازمان هواشناسي است.

آخوندي با اشاره به آلودگي هوا در ايران گفت: دسترسي آزاد به اطلاعات هواشناسي و آلودگي هوا در اين مقطع براي عموم مردم بسيار پراهميت است. 

وي در ادامه اظهار داشت: بايد سازمان هواشناسي دسترسي آزاد به اطلاعات اين سازمان را گسترش دهند تا براي عادي ترين مردم نيز اين اقدام انجام گيرد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه افزود: آلودگي هوا در تهران بسيار خطرناک است و با روند افزايش جمعيت پذيري تهران شاهد کاهش اين آلودگي نخواهيم بود.

آخوندي در ادامه گفت: اطلاعات سازمان هواشناسي بايد به گونه اي باشد که موجب تغيير روند زندگي مردم براي کاهش آلودگي هوا باشد.

وي در ادامه اظهار داشت:  اطلاعات هواشناسي در کيفيت زندگي مردم در شهرها و روستاها و افزايش ايمني صنعت هوانوردي و حمل و نقل جاده اي اثرگذار است.

وزير راه و شهرسازي در ادامه توضيح داد: اين اطلاعات بايد با مديريت ارائه و بسيار دقيق و با برنامه ريزي باشد.

آخوندي با بيان اينکه سرمايه گذاري در اين بخش بايد بسيار شديد باشد گفت: تمامي عمليات هوايي وابسته به سازمان هواشناسي است بنابراين بايد سرمايه گذاري در اين بخش تقويت شود.

آخوندي در ادامه افزود: سازمان هواشناسي داراي نيروي انساني قوي است و بايد در توسعه نيروهاي اين سازمان فعاليت کند.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به حضور فعال سازمان هواشناسي و سازمان هاي بين المللي گفت: تبادل اطلاعات گسترده با سازمان هواشناسي جهاني بايد در اولويت برنامه هاي سازمان هواشناسي باشد.

وي به مدرنيزه کردن اطلاعات سازمان هواشناسي اشاره کرد و گفت: با توجه به تحولات گسترده در جهان بايد سازمان هواشناسي اقدام به توليد دستاوردها و فناوري هاي نوين در اين حوزه کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار